Enkele vragen over Paypal

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forum leden.
Ik wil graag virtuele game items verkopen aan willekeurige personen. Het bedrag dat ik eraan verdien wil ik items van kopen bij een webshop. Het gaat om een bedrag van rond de 150€. Ik heb enkele uren gespendeerd op het internet naar de beste oplossing waaronder Paypal.

Paypal word het meest geaccepteerd bij de huidige webshops vandaar dat ik een Paypal account wil aanmaken. Alleen nu heb ik enkele vragen. Wanneer het bedrag van 150€ op mijn Paypal rekening staat voor bijvoorbeeld 3 maanden worden er dan extra kosten in rekening gebracht? Ook ben ik bang om schulden te maken met mijn Paypal rekening. Het is voor eenmalig gebruik omdat ik niet mijn persoonlijke informatie wil geven aan willekeurige personen leek mij Paypal de beste optie. Hieronder wil ik mijn vragen verduidelijken.

1. Wanneer ik het volledige bedrag op mijn Paypal account heb (150€) voor bijvoorbeeld 3 maanden word er dan een bepaalt bedrag afgehouden maandelijks? Of blijf die 150€ gewoon staan?
2. Is het mogelijk om mijn account te verwijderen naar dat ik de volledige 150€ heb besteed?
3. Zijn er nog andere dingen waarmee ik rekening moet houden?

Ik heb op de Paypal Website gekeken en heb me redelijk goed ingelezen. Alleen ik vraag het bij deze aan jullie (aan Paypal klanten) voor een eerlijk antwoord.

Met vriendelijke groeten.

Beste antwoord (via Verwijderd op 12-06-2018 00:44)

• upschur
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-08 20:35
Ik handel veel in virtuele items zoals codes of items of accounts.
Als je 0 reputatie heb is paypal helaas de enige methode om die op te bouwen.
Ik heb vaak zat meegemaakt dat mensen na 179 dagen een chargeback doen.
Je heb immers 180 dagen aankoop bescherming en mensen zetten blijkbaar in hun agenda dat ze over 179 dagen hun lullige 5 euro voor wat ingame goud een tank of zwaard moeten chargebacken.
Dit verlies je altijd want het is virtueel.
Beeldopname , chatlogs zijn meestal geen bewijs.
Ik heb me verlies gepakt maar wel een foutloze reputatie op belangrijke trade sites en laat me tegenwoordig dus gewoon via bankoverschrijving betalen.
Tja kost wat langer qua tijd maar 0 risico om je geld te verliezen.

Je iban je bic en je naam is voor niemand intressant tenzij iemand je geld moeten sturen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
1. het geld blijft gewoon staan, maar je krijgt er ook geen rente op
2. ja
3. als je (per abuis) geen schulden wenst te maken door PayPal, koppel je bankrekening dan niet (volledig) aan PayPal.

Je kunt namelijk (optioneel) PayPal machtigen geld van je bankrekening af te schrijven voor het geval je iets koopt met een bedrag dat hoger is dan je PayPal-saldo.

Dat machtigen gaat trouwens niet vanzelf, PayPal boekt dan eerst 2 kleine bedragen op jouw bankrekening, en je moet dan in je PayPal-account aangeven wat je ontvangen hebt.
Doe je die stappen niet, dan is het eenrichtingsverkeer, oftewel PayPal > bankrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stonehawk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 13:19
Punt 1 Paypal verdient zijn geld aan transacties. Ik heb nooit geld hoeven te betalen om geld er op te hebben staan.

Punt 2 Geen ervaring mee

Punt 3 Bij Paypal is een koper beter beschermd dan een verkoper. Als de koper zegt dat hij niks ontvangen heeft kan het geld terug gestort worden. Geen idee of het en hoe dit werkt bij virtuele goederen.

Dit is mijn ervaring ermee ik hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iva_Bigone schreef op maandag 11 juni 2018 @ 06:49:
1. het geld blijft gewoon staan, maar je krijgt er ook geen rente op
2. ja
3. als je (per abuis) geen schulden wenst te maken door PayPal, koppel je bankrekening dan niet (volledig) aan PayPal.

Je kunt namelijk (optioneel) PayPal machtigen geld van je bankrekening af te schrijven voor het geval je iets koopt met een bedrag dat hoger is dan je PayPal-saldo.

Dat machtigen gaat trouwens niet vanzelf, PayPal boekt dan eerst 2 kleine bedragen op jouw bankrekening, en je moet dan in je PayPal-account aangeven wat je ontvangen hebt.
Doe je die stappen niet, dan is het eenrichtingsverkeer, oftewel PayPal > bankrekening.
Bedankt voor je antwoord. Dus als ik het goed begrijp moet ik mijn bankrekening koppelen bij het registeren van mijn account en dan twee kleine betalingen doen? Met welk bedrag moet ik rekening houden? Is het ook mogelijk dat ik mijn bank ontkoppel naar dat ik de twee kleine transacties voltooit heb? Dan is het bijna onmogelijk om schulden te maken neem ik aan? Als het er geen geld meer op mijn Paypal account staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2018 @ 07:01:
[...]

Dus als ik het goed begrijp moet ik mijn bankrekening koppelen bij het registeren van mijn account en dan twee kleine betalingen doen?
Nee, net verkeerdom ;)
Om geld op je PayPal-account te zetten kun je een Ideal betaling doen, zie deze link.

Maar wil je dat het toevoegen van geld automatisch gaat wanneer het saldo op je PayPal te laag is, dan moet je PayPal machtigen.

Die machtiging verkrijgen ze door naar JOU 2 kleine bedragen over te maken (enkele centen).
Als je die bedragen ziet op je bankafschrift, dan log je weer in bij PayPal en voer je de gevraagde stappen uit en op die manier weten ze dat de bankrekening van jou is.
Zie deze pagina.

Persoonlijk zou ik mijn bankrekening NIET machtigen in jouw geval want zo te lezen wil je alleen uitgeven wat er op je PayPal-account staat.

En misschien ten overvloede: PayPal is een geregistreerde kredietinstelling dus witwassen van geld gaat er niet mee :+

Oh en kopers hebben aankoopbescherming, dus als jij niet (goed) levert, kunnen ze het geld terugvragen aan PayPal. Zie deze pagina.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:22
Als je het echt als een bedrijfje wilt gaan verkopen zou ik ook goed uitzoeken hoe dit belastingtechnisch zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik denk niet dat ik me druk zou maken over hoe het belastingtechnisch zit bij een bedrag rond de €150.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:22
Sissors schreef op maandag 11 juni 2018 @ 08:51:
Ik denk niet dat ik me druk zou maken over hoe het belastingtechnisch zit bij een bedrag rond de €150.
Helemaal overheen gelezen. Nee, dat denk ik ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 12:52
Let wel op!
Geld ontvangen via PayPal kost geld!
Lees je goed in wat de kosten zijn.
Volgens mij is het €1,50 + 3.5%.
Dat zou dus betekenen op de betaling van €150 dat je maar €143.25 ontvangt.

Spreek goed af met je koper wie deze kosten betaald, en voeg de kosten die je koper betaald bij het verkoopbedrag op.

Edit:
(als de koper betaald moet je dus ~€157 vragen om €150 te ontvangen).

[ Voor 11% gewijzigd door kid1988 op 11-06-2018 09:40 ]

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:53
Ik zou wel een klein beetje research doen naar je kopers en/of een platform die dit voor je nagaat / platform met beoordelingen van zowel kopers als verkopers.
Mocht het geld wat je ontvangt gestolen zijn of gaat het om een gehacked koper account kan de echte eigenaar dit aangeven en haalt hoogstwaarschijnlijk Paypal het geld terug.
Je hebt ook nog de (ver)kopersbescherming welke inmiddels ook geldt voor digitale goederen.
Weet niet precies hoe dat te werk gaat maar schijnt een wassen neus te zijn.

Meestal gaat het natuurlijk goed, maar het risico bestaat alsnog.
De transactiekosten zijn ook best hoog, van die €150 ga je nog €140~ overhouden.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• upschur
Virtuele items per paypal is een no go

Een googlesearch op deze term geeft je een waslijst aan scam topics

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03:23
Zou virtuele items inderdaad niet via paypal verkopen. Tenzij je de friend&family/gift-optie gebruikt voor de betaling. Deze kost jou niets en de koper kan ook geen claim indienen wegens 'goed niet ontvangen'.

In dit geval zal ik je paypal dus afraden en kiezen voor een overboeking op e bankrekening.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• upschur
Ik handel veel in virtuele items zoals codes of items of accounts.
Als je 0 reputatie heb is paypal helaas de enige methode om die op te bouwen.
Ik heb vaak zat meegemaakt dat mensen na 179 dagen een chargeback doen.
Je heb immers 180 dagen aankoop bescherming en mensen zetten blijkbaar in hun agenda dat ze over 179 dagen hun lullige 5 euro voor wat ingame goud een tank of zwaard moeten chargebacken.
Dit verlies je altijd want het is virtueel.
Beeldopname , chatlogs zijn meestal geen bewijs.
Ik heb me verlies gepakt maar wel een foutloze reputatie op belangrijke trade sites en laat me tegenwoordig dus gewoon via bankoverschrijving betalen.
Tja kost wat langer qua tijd maar 0 risico om je geld te verliezen.

Je iban je bic en je naam is voor niemand intressant tenzij iemand je geld moeten sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:53
koektrommeltje schreef op maandag 11 juni 2018 @ 20:25:
Zou virtuele items inderdaad niet via paypal verkopen. Tenzij je de friend&family/gift-optie gebruikt voor de betaling. Deze kost jou niets en de koper kan ook geen claim indienen wegens 'goed niet ontvangen'.

In dit geval zal ik je paypal dus afraden en kiezen voor een overboeking op e bankrekening.
Men kan alsnog zo'n '' dit is een ongeautoriseerde transactie claim '' indienen , er was hier een aantal maanden geleden ook iemand waarbij een koper van hem dat had gedaan en zijn geld terug had gekregen.
Daarnaast nog genoeg andere manieren waarop het geld wordt terugbetaald waaronder, maar niet beperkt tot dat zodra Paypal er achter komt dat je goederen ( op grote schaal ) verkoopt via de familiy and friends functie je ook nog wel wat ( andere ) consequenties van hun kant kunt verwachten...

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil iedereen bedanken voor de informatie en jullie tijd. Ik weet voldoende!
Pagina: 1