Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AMD 2700x met MSI Gaming x470 Gaming plus

Pagina: 1
Acties:

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 320,-€ 320,-
1MSI X470 Gaming Plus€ 121,50€ 121,50
2HGST Ultrastar He10 (SATA 6Gbps, 4Kn ISE), 8TB€ 290,46€ 580,92
1Cooler Master HAF XB EVO (mesh version)€ 96,-€ 96,-
1G.Skill Trident Z F4-3200C16D-16GTZSW€ 189,50€ 189,50
1Seasonic Prime Ultra 650W Titanium€ 161,-€ 161,-
1Samsung 970 Evo 1TB€ 348,04€ 348,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.816,96

Ik wil dat er snelle IO (voor VMs, VS projecten) en memory in zit, en af en toe casual gaming.
Het is ook belangerijk dat de pc stil is.

GPU 970 uit deze PC neem ik mee naar nieuws build.. dat was ik even vergeten (edit)

- rond de 1800-2000 euro uit te komen.
- 8600k ook bekeken maar die kwam boven de 2200.
- geen merk voorkeur.
- later mogelijk 32Gb dus mem moet 2x8 zijn.
- De case heeft 2 hotswap bays waarin ik de 2x HDD wil gebruiken in mirror als backup schijven.

Ga je overklokken?
Ik ga een auto overclock profiel uit de bios gebruiken.

Wat verwacht je van ons?[i]
Of dit voor de prijs een redelijke combinatie is of dat er iets bang-for-buckerigs is dat ietsje langzamer is.
En of het misschien beter is dat ik nog een paar weken wacht voor nieuwe releases van moederborden of andere zaken uit mijn build. Ik heb nu een 6700k dus ik kan nog best even geduld opbrengen.

[ Voor 2% gewijzigd door MrMonkE op 11-06-2018 00:39 . Reden: GPU ]

★ What does that mean? ★

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:11
Ik denk dat je wel goed zit. Een x mobo boost vaak uit zichzelf wel beter dan de b450 gaat doen gok ik

Kleinigheid, raid is geen backup

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:27
650w is erg veel. Meer dan 300w gaat het systeem niet verbruiken inclusief overklokken. Aan 450-550w heb je meer dan genoeg en met de be quiet! Straight Power 11 450w/550w heb je een uitstekende voeding. Prijsverschil tussen gold en titanium ga je nooit terug verdienen.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-11 14:24
Ik zou die auto overclock uit laten. Het boosting profile van de 2700X is vrij agressief. Wat je wel nog kan doen is de XFR meer ruimte geven door het max TDP en de duratie ervan in de bios te verhogen. Dan boost ie vanzelf wat verder.

Ik snap je behuizing keuze niet helemaal. Heeft dit iets te maken met waar de PC moet komen te staan? Waarom geen conventionele tower?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:11
youridv1 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:07:
Ik zou die auto overclock uit laten. Het boosting profile van de 2700X is vrij agressief. Wat je wel nog kan doen is de XFR meer ruimte geven door het max TDP en de duratie ervan in de bios te verhogen. Dan boost ie vanzelf wat verder.

Ik snap je behuizing keuze niet helemaal. Heeft dit iets te maken met waar de PC moet komen te staan? Waarom geen conventionele tower?
Volgens mij wil hij hotswappable HDs, dat is wel handig als dat al in de kast zit :)

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-11 14:24
@418O2 hmmm, das waar

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Topicstarter
418O2 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 01:18:
Ik denk dat je wel goed zit. Een x mobo boost vaak uit zichzelf wel beter dan de b450 gaat doen gok ik

Kleinigheid, raid is geen backup
Ik backup mijn server naar deze 2 schijven.
Ze worden cold storage. Ik ga ze of met een schakelaar aan en uitzetten of verwijderen als de backup klaar is.
Uszka schreef op maandag 11 juni 2018 @ 07:38:
650w is erg veel. Meer dan 300w gaat het systeem niet verbruiken inclusief overklokken. Aan 450-550w heb je meer dan genoeg en met de be quiet! Straight Power 11 450w/550w heb je een uitstekende voeding. Prijsverschil tussen gold en titanium ga je nooit terug verdienen.
Okay, ik zal eens kijken voor die/een goedkopere voeding van minder watt.
Kan ik misschien zelfs een 100% passief gekoelde versie nemen.
Dat van gold en titanium vroeg ik me al af inderdaad, zelfs met de hoge energie prijzen in nederland is het dus geen financieel voordeel. Ik had notabene eerder een Platinum in de lijst .. :)
youridv1 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:07:

De behuizing is omdat er 2 hotswaps in zitten (Zoals reeds besproken is door jou en @418O2
Tevens omdat het moederbord horizontaal ligt en ik veel ruimte heb. Ik wordt altijd een beetje depressief van het inbouwen in krappe kasten. De ruimte om het neer te zetten is er dus waarom niet. Het is ook een betrekkelijk goedkope kast met 2 hotswaps.

Allen hartelijk dank voor de tips, ik ga er mee aan de slag :)

[ Voor 0% gewijzigd door MrMonkE op 11-06-2018 22:48 . Reden: Titanium -> platinum, of zoals the amerkanen zeggen: platinium ]

★ What does that mean? ★

• Uszka
Een Straight Power 11 450/550w ga je nooit horen. Die zijn zo stil, daar hoef je geen bakken met geld voor een volledig passieve voeding tegenaan te gooien. Dergelijke voedingen hebben trouwens maar al te vaak last van coilwine wat veel irritanter is dan het zacht gezoem van een fan.

Verreken je niet met de energieprijzen. Een groot gedeelte van die prijs bestaat uit vastrecht. Dat betaal je ongeacht je 1000 of 5000 Kwh per jaar verbruikt.

[ Voor 22% gewijzigd door Uszka op 11-06-2018 23:03 ]

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Topicstarter
Hmm de kast heeft geen ventilator voor de drives in de hot swaps.. alleen de lucht die daar evt de kast in of uit gaat door airflow. Daar ben ik niet zo'n fan van eerlijk gezegd.
Ik ga denk ik nog even struinen in de behuizingen.
Ander herbruik ik een oude P180-mini en koop ik een docking bay met grote fan. Niet zo'n 40mm fan die in mijn icydocks zit, die dingen zijn net een straaljager.

Voor de 550w voeding ga ik voor de Seasonic Focus Plus 550 Gold, wat ook een goede voeding is zo te lezen, die heeft 1 rail net als sommige corsairs. De BeQuiet heeft er zo uit mijn hoofd 4. Ik wil geen rekening hoeven houden met rails en de afzonderlijke vermogens.

[ Voor 0% gewijzigd door MrMonkE op 11-06-2018 23:51 . Reden: Blijkt dat Mini slechts 1 5.25 bay heeft :/ ]

★ What does that mean? ★

• Uszka
De Seasonic Focus Plus Gold 550w heeft een paar tekortkomingen die de be quiet! Straight Power 11 550w niet heeft. Een 225w limiet voor de videokaart zodat de voeding maar als 400w te gebruiken is. Kan je net zo goed een goede 400w voeding kopen. En uitval bij gebruik met een high-end videokaart.
Een multirail voeding is veiliger voor je hardware dan een singlrail. Bij een singlerail kan een kortsluiting gezien worden als een hoge belasting met defecte onderdelen als gevolg. Een multirail heeft op elke lijn een overbelastbeveiliging met een lager ampèrage. Ga er vanuit dat de diverse kabels van een multirail voeding netjes over de rails zijn verdeeld. Daarom heeft de be quiet! 2 PEG kabels met elk een 6+2 pins stekker. Daarbij heeft de Straight Power 11 een Silent Wings 3 fan die kwalitatief een stuk beter is dan de fan in de Seasonic.

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Topicstarter
Hmm IK maak natuurlijk nooit kortsluiting. (Behalve die ene PC en voeding die ik ermee gesloopt heb :) Die telt niet ;) ) Maar een defect kan natuurlijk ook kortsluiting maken. Hmm, ik ga me maar eens verder inlezen in dat onderwerp. Mij leek 1 rail juist ideal. :/

Kast zit ik nu met een be quiet! Silent Base 800 Zwart/Oranje
pricewatch: be quiet! Silent Base 800 Zwart/Oranje

Is iets duurder maar die drives in de swapbays van die andere kast haden nauwelijks airflow. Ik las zelfs mensen die 50 graden halen in de kast die ik eerst wilde, ik wil zelf lage 30 voor HDD's. Als ik er 2 in de bays zou doen in mirror zouden ze allebei evenveel draaien dus voorzag ik daar een mogelijk probleem,
Deze corsair kast is estetiech ook mooier. De andere kast was voornamelijk voor het bouwgemak en de 2 bays.

★ What does that mean? ★

Pagina: 1