Sinds kort heb ik een NUC7I3BNH.
Deze draait op windows 10 (helemaal geupdated)
Het is aangesloten op een 10 jaar oude 37 "Panasonic via HDMI.
De nuc werkt prima.
Als ik op een andere HDMI kanaal omschakel waar mijn Ziggo decoder krijg ik geen / heel even beeld:
Het blijft de hele tijd switchen / schakelen. soms met een plop geluid en heel even sneeuw beeld.
Dit heb ik niet als ik een laptop aan de televisie hang (van 8 jaar oud) met een display port <-> HDMI kabel.
Als ik de Nuc7 in de bios zet dan is er geen probleem met de HDMI port waar de ziggo decoder aan zit.
Het lijkt mij een software / driver issue?
De laatste bios versie staat erop.
HDMI cec settings uit zetten in bios maakt niets uit.
Na driver update uhd 620 driver naar versie 24 is de frequentie van het probleem (dat het HDMI kanaal waar de Ziggo box aan hangt doet alsof het van zender veranderd) wel afgenomen maar niet weg.
Deze draait op windows 10 (helemaal geupdated)
Het is aangesloten op een 10 jaar oude 37 "Panasonic via HDMI.
De nuc werkt prima.
Als ik op een andere HDMI kanaal omschakel waar mijn Ziggo decoder krijg ik geen / heel even beeld:
Het blijft de hele tijd switchen / schakelen. soms met een plop geluid en heel even sneeuw beeld.
Dit heb ik niet als ik een laptop aan de televisie hang (van 8 jaar oud) met een display port <-> HDMI kabel.
Als ik de Nuc7 in de bios zet dan is er geen probleem met de HDMI port waar de ziggo decoder aan zit.
Het lijkt mij een software / driver issue?
De laatste bios versie staat erop.
HDMI cec settings uit zetten in bios maakt niets uit.
Na driver update uhd 620 driver naar versie 24 is de frequentie van het probleem (dat het HDMI kanaal waar de Ziggo box aan hangt doet alsof het van zender veranderd) wel afgenomen maar niet weg.
[ Voor 18% gewijzigd door Dronepower op 11-06-2018 19:58 ]
Dronepower