Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Topicstarter
Beste mede-tweakers.

Sinds een geruime tijd ben ik de gelukkige eigenaar van een Surface Pro 3 I5 128 gb.

Helaas treedt er de laatste tijd een raar verschijnsel op en ik vroeg mij af of andere gebruikers dit herkennen en/of iemand weet wat het defect zou kunnen zijn.

Wanneer ik aan het werk ben, verschijnen er op het scherm meerdere kleine, dunne (soms roze) lijntjes. Om het te verduidelijken, heb ik er een video van gemaakt.

Het lijkt dat de lijnen alleen verschijnen als de SP3 onder een heavy work-load is. Wanneer ik alleen een Epub bestand lees, lijkt hij nergens last van te hebben. Daarnaast komen ze alleen op de linkerkant voor.

Ook zit er een verschil in programma's te zitten. Nu ik dit typ in Edge lijkt hij nergens last van te hebben, maar zodra ik verkenner open, verschijnen de lijntjes weer direct.

Ik heb Windows 10 opnieuw geinstalleerd in de hoop dat het een software bug is, maar helaas heeft dat niet geholpen. Verder lees ik op internet veel over dikke lijnen (wat te maken heeft met een niet goed aangesloten kabel), maar ik kan niks vinden over deze dunne lijnen.

Zijn er mensen die dit probleem herkennen? Is het mijn scherm wat defect is of kan er iets anders defect zijn? Op dit moment maak ik iedere week een back-up van mijn gegevens (werk er lang niet dagelijks op). Moet ik dit vaker gaan doen? Kan het nu opeens afgelopen zijn en/of wordt het probleem alleen maar erger?

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic:
Je link naar de video werkt niet. Ik denk dat ie niet compatible is met ad- en/of tracker-blockers.

Ik heb alleen gele randen gehad, links en rechts. Hiervoor is hij toen omgeruild maar later zijn ze toch weer teruggekomen. Dit ziet er zo uit ongeveer. Het speelt dus zowel links als rechts.

Afbeeldingslocatie: http://www.surfaceforums.net/attachments/imag0900-jpg.3219/

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe

BeToBe

Privacy jurist

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Ik zal vanavond proberen om de video op een andere manier te uploaden.

Bij mij zijn het hele andere strepen (alhoewel dit een stuk erger is dan bij mij). Bij mij zijn het korte, flikkerende strepen van 1px dik die op verschillende ( waarschijnlijk willekeurige) plekken verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe

BeToBe

Privacy jurist

Topicstarter
Even een update (en een schopje).

Een filmpje van de streep staat hier. Ik heb het filmpje maar even op Wetransfer gezet (is nu voor 7 dagen te downloaden). Mocht er iemand een idee hebben waar ik het filmpje langer op kan zetten, graag.

De streep is ongeveer 2 a 3 centimeter lang en treedt op meerdere willekeurige plekken op. Heeft iemand enig idee wat er defect zou kunnen zijn?

Edit: HIER een nog duidelijker filmpje.

[ Voor 10% gewijzigd door BeToBe op 22-06-2018 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe

BeToBe

Privacy jurist

Topicstarter
Even een schopje. Heeft iemand enig idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:04
Ik gok dat het een slecht contact is ergens, deze kan soms wel goed contact maken en soms niet. Meer kan ik er niet over zeggen.

Je kunt naar de winkel gaan of als je geen garantie meer hebt kun je bij Microsoft eens informeren over hoe het opgelost kan worden.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
BeToBe schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 22:07:
Even een update (en een schopje).
Sorry, de wetransfer ga ik niet downloaden en die op Google Drive speelt niet af (in de Drive player), die geeft alleen ruis. Dus ik kan er niks over zeggen :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe

BeToBe

Privacy jurist

Topicstarter
Room42 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 12:45:
[...]
Sorry, de wetransfer ga ik niet downloaden en die op Google Drive speelt niet af (in de Drive player), die geeft alleen ruis. Dus ik kan er niks over zeggen :)
Speciaal voor jou heb ik er een GIF van gemaakt die ik hier wel rechtstreeks kan uploaden :P

Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.cc/579vagenp/ezgif.com-video-to-gif.gif

Let vooral op de woorden 'Computer' en 'Keuken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
BeToBe schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:53:
[...] Speciaal voor jou [...]
offtopic:
:? Je doet het voor jezelf, hè? Mij boeit het niet :+ Ik gaf alleen aan waarom ik niet kon reageren en waarom je misschien verder ook geen reacties hebt gehad.

[ Voor 20% gewijzigd door Room42 op 24-06-2018 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
BeToBe schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:53:
[...]

Speciaal voor jou heb ik er een GIF van gemaakt die ik hier wel rechtstreeks kan uploaden :P

[afbeelding]

Let vooral op de woorden 'Computer' en 'Keuken'.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie het niet. Ik word er alleen maar zeeziek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe

BeToBe

Privacy jurist

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/1n59TOjrCyomHFcbwA/giphy.gif

Hier toch nog een video waar het hopelijk beter op te zien is. Let vooral op de hand waar de lijnen meerdere keren in voorkomen.

Ik heb zojuist Ubuntu op een usb stick geinstalleerd. Zodra ik Ubuntu draai vanaf de usb stick zie ik de lijnen niet. Het lijkt dus toch in de software of misschien wel de SSD te zitten waar Windows op staat. Kan een defecte SSD dit veroorzaken?

Verder lijkt het te verergeren naarmate de Surface harder moet werken. Hoe warmer hij wordt, hoe meer lijnen er verschijnen...

Edit: Zojuist Ubuntu op het interne geheugen geïnstalleerd en GEEN strepen/lijnen... Het lijkt toch echt in Windows te zitten.
Room42 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:57:
[...]

offtopic:
:? Je doet het voor jezelf, hè? Mij boeit het niet :+ Ik gaf alleen aan waarom ik niet kon reageren en waarom je misschien verder ook geen reacties hebt gehad.
Dat snap ik, het was ook bedoeld als een geintje :+ :P

[ Voor 6% gewijzigd door BeToBe op 30-06-2018 23:27 ]

Pagina: 1