Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi allemaal,

Ik heb onlangs besloten mijn oude PC nieuw leven in te blazen. Er werd 4gb RAM aan de bestaande 4gb toegevoegd en ik besloot mijn oude Geforce 275GTX te vervangen met de gunstig geprijsde PNY Geforce 710GT (2b). Bovendien heb ik een Windows 10 Pro geïnstalleerd. Verdere specs van m'n pc:

- Intel i5 760 @ 2.80GHz
- Gigabyte technology P55-USB3 moederbord
- 8GB DDR3

Toen ik na het installeren van de grafische kaart Call of Duty MW remastered (COD:MWR) probeerde te spelen, vielen de prestaties enorm tegen: frame rate was erg laag en textures waren niet om aan te zien. Bij een vriend met exact dezelfde settings in de game, zagen de graphics er wel goed uit en runde de game stabiel. Toen ik vervolgens de Heaven Benchmark 4.0 runde, bleek ik ook hierbij niet hoger dan 10 FPS te komen. Als test heb ik m'n oude videokaart wederom geinstalleerd, waarmee de benchmark eenvoudig 25-30 fps haalde. Het probleem ligt dus niet bij COD:MWR, welke ik volgens canyourunit.com zou moeten kunnen draaien.

Uiteraard heb ik de nieuwste drivers geïnstalleerd. Bovendien heb ik de kaart vanmiddag omgeruild voor een andere, omdat ik er van overtuigd was dat het een fabrieksfout is. Ik kan namelijk geen andere verklaring bedenken.

Hebben jullie enige idee wat mogelijke oorzaken kunnen zijn en welke stappen ik verder kan ondernemen?

Alvast hartstikke bedankt! :)

Groeten Guus

Beste antwoord (via Verwijderd op 10-06-2018 22:34)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2018 @ 21:53:
Dank voor alle snelle reacties. Het lijkt erop alsof ik me niet goed genoeg ingelezen heb. Ik zag op canyourunit.com dat er minimaal een 660 series nodig was voor die game en ben er in al m'n naïviteit van uit gegaan dat een kaart uit de 700 series voldoende zou moeten zijn. Wilde bovendien niet te veel uitgeven aan de kaart.
5x0, 6x0 of 7x0 zegt niets. Het 2e getal bepaald heel veel. Een GTX580 is veel sneller dan een GT720 bijvoorbeeld. Een GT710 is dus de langzaamste kaart in de 7 serie. Iets als een GTX780 is weer veel sneller dan je oude kaart.

Edit: Zoek altijd benchmarks op als je er zelf niet genoeg over weet. Bij het zoeken naar een nieuwe kaart kan je dat dus ook doen met het budget dat je hebt.

Zodra je trouwens met het 2e getal bij de 5 komt worden het game kaarten. Dus iets als een GTX750Ti of GTX760. Alles daar onder dus 1,2,3 en 4 zijn geen echte game kaarten.

[ Voor 23% gewijzigd door PilatuS op 10-06-2018 22:10 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ehm... Een GT710 is een bagger kaart voor gamen. Dat ding is bedoelt om de CPU te ontlasten bij video's en om een PC de juiste poorten te geven. Die kaart is voor games enorm langzaam en is daar ook gewoon echt niet voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:02
Zou mij niks verbazen als die 275 zelfs sneller is dan die 710.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De 275 is aanzienlijk krachtiger in een aantal benchmarks dus dat verklaart de slechte performance van de 710. Sommige benches zelfs 2x "beter".

Op basis van welke reviews/onderzoek heb je de 710 gekozen? Waren er specifieke issues / mogelijkheden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
.Maarten schreef op zondag 10 juni 2018 @ 21:42:
Zou mij niks verbazen als die 275 zelfs sneller is dan die 710.
Zijn oude kaart is ook sneller. Dat geeft de benchmark ook netjes aan :)

De TS zal wel denken: Een nieuwere kaart zal wel sneller zijn, maar dat is niet zo. Er zijn kaarten van 50 euro, van 250 euro en van 700 euro. Een kaart van nog geen 50 euro kan je niet van verwachten dat ie snel is voor games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle snelle reacties. Het lijkt erop alsof ik me niet goed genoeg ingelezen heb. Ik zag op canyourunit.com dat er minimaal een 660 series nodig was voor die game en ben er in al m'n naïviteit van uit gegaan dat een kaart uit de 700 series voldoende zou moeten zijn. Wilde bovendien niet te veel uitgeven aan de kaart.

Nogmaals dank. Hebben jullie tips voor een kaart die het wel trekt en enigszins betaalbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 21:42:
De 275 is aanzienlijk krachtiger in een aantal benchmarks dus dat verklaart de slechte performance van de 710. Sommige benches zelfs 2x "beter".

Op basis van welke reviews/onderzoek heb je de 710 gekozen? Waren er specifieke issues / mogelijkheden?
Ik zag de 2gb werkgeheugen in de kaart en ging er van uit dat dit wel aan de minimale eisen zou moeten voldoen. Beetje dom wel.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2018 @ 21:53:
5x0, 6x0 of 7x0 zegt niets. Het 2e getal bepaald heel veel. Een GTX580 is veel sneller dan een GT720 bijvoorbeeld. Een GT710 is dus de langzaamste kaart in de 7 serie. Iets als een GTX780 is weer veel sneller dan je oude kaart.

Edit: Zoek altijd benchmarks op als je er zelf niet genoeg over weet. Bij het zoeken naar een nieuwe kaart kan je dat dus ook doen met het budget dat je hebt.

Zodra je trouwens met het 2e getal bij de 5 komt worden het game kaarten. Dus iets als een GTX750Ti of GTX760. Alles daar onder dus 1,2,3 en 4 zijn geen echte game kaarten.

[ Voor 23% gewijzigd door PilatuS op 10-06-2018 22:10 ]

Pagina: 1