Na een kleine 4 jaar gebruik te hebben gemaakt van een Intel i5 4460 met 8GB RAM begint het systeem langzaam bottlenecks te vormen, de hoeveelheid RAM is al een tijdje een probleem en ook de processor heeft er steeds meer moeite mee om mee te komen.
Aangezien ik het zonde vind om nu nog 8GB DDR3 te kopen heb ik besloten om de boel maar eens te vervangen.
Ik zoek een?
Upgrade set bestaande uit een Mobo, CPU en RAM
Wat is je budget?
€500,- max, elke euro daaronder is welkom aangezien ik ook een nieuwe kast koop en binnen korte tijd een nieuwe mechanische ramplank koop.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel suggesties zijn overigens wel welkom, indien ik er daadwerkelijk meer uit kan halen. De 8600K is in games bijvoorbeeld een redelijk gelijke processor. Maar al wel weer een slag duurder en trager in software die gebruik kan maken van SMT.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Alle overige hardware op de kast na gaat mee naar m'n nieuwe systeem, maar dat is verder onbelangrijk voor deze aankoop.
En waar ben ik zelf zoal op gekomen?
Na een aantal weken rustig rond te hebben gekeken ben ik voor nu uitgekomen op de volgende lijst:
De kans is groot dat ik nog een aantal weken wacht om voor een B450 moederbord te gaan, maar mijzelf kennende is de kans even groot dat ik komende week al op de aankoop overga.
Vandaar dat ik nog graag suggesties en feedback zie.
Aangezien ik het zonde vind om nu nog 8GB DDR3 te kopen heb ik besloten om de boel maar eens te vervangen.
Ik zoek een?
Upgrade set bestaande uit een Mobo, CPU en RAM
Wat is je budget?
€500,- max, elke euro daaronder is welkom aangezien ik ook een nieuwe kast koop en binnen korte tijd een nieuwe mechanische ramplank koop.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
- AMD, Intel kan AMD met de huidige generatie simpelweg niet bijbenen wanneer je rekening houd met Spectre. Daar komt bij dat ik gebruik kan maken van SMT (Hyperthreading van AMD), rond dit prijspunt kom ik geen processoren met HT tegen bij het blauwe kamp.
- Het systeem zal overgeklokt worden voor zover de standaard geleverde koeler dat aan kan, een super dik moederbord is dus geen vereiste.
- Een zwart/wit of zwart/rood kleurschema is een pre, indien er LED verlichting aanwezig is moet deze uit kunnen worden gezet.
Intel suggesties zijn overigens wel welkom, indien ik er daadwerkelijk meer uit kan halen. De 8600K is in games bijvoorbeeld een redelijk gelijke processor. Maar al wel weer een slag duurder en trager in software die gebruik kan maken van SMT.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Alle overige hardware op de kast na gaat mee naar m'n nieuwe systeem, maar dat is verder onbelangrijk voor deze aankoop.
En waar ben ik zelf zoal op gekomen?
Na een aantal weken rustig rond te hebben gekeken ben ik voor nu uitgekomen op de volgende lijst:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed | € 205,- | € 205,- |
1 | MSI X470 Gaming Plus | € 121,50 | € 121,50 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16 | € 155,50 | € 155,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 482,- |
De kans is groot dat ik nog een aantal weken wacht om voor een B450 moederbord te gaan, maar mijzelf kennende is de kans even groot dat ik komende week al op de aankoop overga.
Vandaar dat ik nog graag suggesties en feedback zie.
[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 12-06-2018 13:18 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken