Filters pricewatch televisies: optical out?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:30
Ik was in de pricewatch aan het bladeren en miste wat selectiemogelijkheden (optical out en opstarttijd). Hopelijk kunnen jullie helpen (en kunnen wat filtermogelijkheden worden toegevoegd)

Basic idee: ik heb een sonos playbar (gekoppeld met twee play:one’s) en wil op de TV een optical out waarmee surround wordt doorgegeven. (Ik neem aan dat dat kan)

Verder ben ik nieuwsgierig naar de tijd van (volledig) uit tot weergeven beeld vanuit de laatstgebruikte HDMI

Alle smart-features van de TV boeien me niet. ik gebruik voornamelijk netflix en TV, beide via zo’n KPN/xs4all kastje

Huidige tv is een 32” philips met ambilight. Dat laatste vind ik wel wat hebben, maar geen must.

50+ inch voor max 750€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spaar door voor een lg oled. Ja iets duurder, ja 5 inch meer.
Maar werkt prima met de Sonos set-up en je hebt prachtig beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:35
Let er dan wel op dat je een tv pakt die 5.1 doorgeeft via optical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:30
418O2 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 22:06:
Let er dan wel op dat je een tv pakt die 5.1 doorgeeft via optical.
Dank je voor de tip. Jammer dat je daarop niet kan filteren in de pricewatch.

Wat die oled betreft: daarvan schijnt de levensduur tegen te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-10 14:29

Major_ton

Shoot!

burnedhardware schreef op zondag 10 juni 2018 @ 23:14:
[...]

Wat die oled betreft: daarvan schijnt de levensduur tegen te vallen.
Heb je dat getest, gehoord uit een 'betrouwbare' bron misschien of is het de internet hype die je te pakken heeft? Kom op zeg, OLED panelen gaan langer mee dan jij met een TV wilt doen.

En sinds wanneer is opstart tijd nog een ding? Als je een TV aanzet, kan je na 3 seconden gewoon doen wat je wilt.

98% van de TV's hebben een optical out. De betere modellen ondersteunen ook allemaal DD 5.1 surround én DTS waar je Playbar helaas geen raad mee weet.

Als je dicht bij je budget wilt blijven is een Samsung 55MU7000 of Sony 55XE9005 érg interessant nu ze nog te koop zijn. Moet je wel opschieten want het zijn uitlopende 2017 modellen.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
https://www.tvstore.nl/category/192945/televisies.html

Probeer anders een de keuzehulp van Coolblue. Daar kun je ook op een flink aantal selecties selecteren waaronder de optical out.

Helaas is opstart tijd daar ook niet in meegenomen maar dat is tegenwoordig vrijwel geen probleem meer.

OLED is alleen gevoelig voor statisch beeld in verband met inbranden, waar de plasma tv's van vroeger ook gevoelig voor waren.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
De opstart tijd van het kpn kastje is veel langer dan die van de tv is mijn ervaring
Pagina: 1