Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-06 14:20
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
ik wil een nieuwe cpu met moederbord en ram, die van mij is nog goed maar soms wordt ik niet goed van de laadtijden in adobe, ook wil windows soms wel eens starten in memory correctie ze is dan ook alweer 6 jaar oud

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
ongeveer 1000 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
heb nu intel, had vroeger amd (3500+) zou nu wel willen overstappen :9

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
ik ga het systeem voor gaming en fotobewerking gebruiken huidige specs ook erbij gezet het is 16gb RAM wat ik heb, heb de CPU nu overclocked naar 4.2ghz

monitoren zijn 2x u2412m

Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Beste antwoord (via cherrycoke op 11-06-2018 21:43)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:08

sapphire

Die-hard pruts0r

Gebruik je Lightroom?

Ondanks dat ik groot AMD fan ben (en AMD gebruik) is Intel toch vaak sneller in Lightroom op de meeste punten. Lightroom schaalt heel matig mee met meer dan 4~6 cores, en ondanks dat Adobe al tijden roept dit aan te pakken valt eht tot nu toe nog tegen.

Begrijp me niet verkeerd het is niet alsof Ryzen traag is maar bij de meeste actie's is een Intel met de helft minder cores vaak sneller :(

Gabriël AM5

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:55
Je wilt graag AMD, dan is de keuze met dit budget niet zo heel lastig:
2700X, X470 ASRock SLI, G.Skill Sniper 3600Mhz set. Is je voeding ook zo'n 6 jaar oud? Afhankelijk van welke je hebt wil je die ook vervangen, bv door een Be Quiet Straight Power 11. Will je je GPU voorlopig houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
Wekko306 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 19:32:
Je wilt graag AMD, dan is de keuze met dit budget niet zo heel lastig:
2700X, X470 ASRock SLI, G.Skill Sniper 3600Mhz set. Is je voeding ook zo'n 6 jaar oud? Afhankelijk van welke je hebt wil je die ook vervangen, bv door een Be Quiet Straight Power 11. Will je je GPU voorlopig houden?
hoeft niet perse amd, als er iets beters is aan intel zijn kant kan ik het in overweging nemen. O-)

huidige GPU wil ik houden ja :Y

[ Voor 3% gewijzigd door cherrycoke op 10-06-2018 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:55
cherrycoke schreef op zondag 10 juni 2018 @ 19:33:
[...]

hoeft niet perse amd, als er iets beters is aan intel zijn kant kan ik het in overweging nemen. O-)

huidige GPU wil ik houden ja :Y
Intel is in dit geval niet per se beter, tenzij je specifieke software zou gebruiken die beter draait op een Intel processor en een zo hoog mogelijke core snelheid. Maar als je de 8700K neemt moet je ook een aftermarket CPU cooler.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:08

sapphire

Die-hard pruts0r

Gebruik je Lightroom?

Ondanks dat ik groot AMD fan ben (en AMD gebruik) is Intel toch vaak sneller in Lightroom op de meeste punten. Lightroom schaalt heel matig mee met meer dan 4~6 cores, en ondanks dat Adobe al tijden roept dit aan te pakken valt eht tot nu toe nog tegen.

Begrijp me niet verkeerd het is niet alsof Ryzen traag is maar bij de meeste actie's is een Intel met de helft minder cores vaak sneller :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
sapphire schreef op zondag 10 juni 2018 @ 19:37:
Gebruik je Lightroom?

ja ik gebruik lightroom

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/him4I8w.jpg

zoiets?

amd variant

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TGgmbFM.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door cherrycoke op 10-06-2018 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
sapphire schreef op zondag 10 juni 2018 @ 19:37:
Gebruik je Lightroom?

ik ga voor het 8700k systeem bedankt voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
cherrycoke schreef op zondag 10 juni 2018 @ 19:20:
die van mij is nog goed maar soms wordt ik niet goed van de laadtijden in adobe, ook wil windows soms wel eens starten in memory correctie ze is dan ook alweer 6 jaar oud
Adobe wat? En wat is de oorzaak van deze traagheid? Heb je een HDD of SSD?
Pagina: 1