Windows Live mail mails exporteren naar eM Client?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 19:15
Beste forumleden,

Ben zelf opzoek naar een methode om mails te exporteren vanuit Windows Live mail 2011 naar eM Client? Zonder de import functionaliteit van eM Client te gebruiken.

Zijn er bepaalde software's die dit mogelijk maken?

Hoor graag jullie ervaring.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-10 22:16
Hoe wil je het dan wel importeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ehm... als je IMAP gebruikt hoef je helemaal niks te doen.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

IMAP is inderdaad de enige optie, zeker als je het Import-knopje van eM volledig wil vermijden.

Volgens mij heeft Live Mail sowieso maar een heel beperkte manier/hoeveelheid van exporteren; als ik Microsoft mag geloven, kan het alleen "semi-direct" naar een volledige versie van Outlook.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
breew schreef op zondag 10 juni 2018 @ 18:55:
Hoe wil je het dan wel importeren?
Ik bedoel ermee te zeggen dat ik niet de '' automatische import '' van de eM Client wil gebruiken. Wil de pop3 mails /lokale mails wil saven/opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
DJMaze schreef op zondag 10 juni 2018 @ 19:55:
Ehm... als je IMAP gebruikt hoef je helemaal niks te doen.
Nee, het gaat om POP3 account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
MAX3400 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 19:59:
IMAP is inderdaad de enige optie, zeker als je het Import-knopje van eM volledig wil vermijden.

Volgens mij heeft Live Mail sowieso maar een heel beperkte manier/hoeveelheid van exporteren; als ik Microsoft mag geloven, kan het alleen "semi-direct" naar een volledige versie van Outlook.
Is er geen andere software die dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dan maak je een nieuw account met IMAP en schuif je alle e-mails daarheen.
Zo moeilijk is dat niet.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
DJMaze schreef op zondag 10 juni 2018 @ 23:05:
[...]

Dan maak je een nieuw account met IMAP en schuif je alle e-mails daarheen.
Zo moeilijk is dat niet.
Nee, dat werkt helaas ook niet. Omdat de applicatie gebroken is en allerlei fouten aangeeft is er geen mogelijkheid om de mails over te zetten naar een IMAP account.

Ik ben opzoek naar een methode waarbij je met een software de mails kunt exporteren en later kunt importeren. Net zoals als Mailstore Home Basic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik mag aannemen dat je deze bij onze opa's al gevonden had ?

https://www.seniorweb.nl/...de-app-mail-in-windows-10

extra-gratis-tip :

wederom een aanname, ( gezien mailstore home in jouw reactie voorkomt ) ;)

Zorg dat de persoon een gmail/outlook adres krijgt, en stel de nieuwe client in met dat nieuwe adres.
Zet een email-footer met de verwijzing van de "verhuizing" en regel de nieuwe client in dat het via IMAP gaat, en dat de nieuwe mails voortan vanaf het nieuwe adres verzonden wordt.

Importeer de 'oude' mail wel in de (online) interface.

Zo heb ik diverse ooms, tante's en eigenwijze buurmannen van hun providermail afgeholpen.
Juist om DIT soort problemen later te voorkomen

[ Voor 65% gewijzigd door FreshMaker op 11-06-2018 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Probook8979 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 07:07:
[...]

Nee, dat werkt helaas ook niet. Omdat de applicatie gebroken is en allerlei fouten aangeeft is er geen mogelijkheid om de mails over te zetten naar een IMAP account.
Is het dan geen idee om te onderzoeken "waarom" de fouten optreden en hoe je deze kan verhelpen? Want je bent nu op zoek naar een oplossing die niet kan/werkt?

- Mail is "kapot".
- Wil wel alles bewaren / exporteren.
- Noemt random nieuwe applicaties.

Die fout zit er waarschijnlijk niet voor niets in; met Powershell kan je binnen 5 minuten waarschijnlijk het issue verhelpen: http://www.intowindows.co...e-mail-app-in-windows-10/

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
@MAX3400
Windows heeft de live-mail met opzet 'kapot' gemaakt
Vergelijkbaar met programmeurs die IE6 web-apps maakten, zijn er sinds 2015 elke keer weer meer dingen 'aangepast' die de mailapp 'in de soep' laten lopen.

Op een XP ( en vroege win7 install ) werkt het prima, tot je een paar ( geforceeerde ) updates verder bent ... :(

Been there, done that ... heeft veel tijd gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
MAX3400 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 07:16:
[...]

Is het dan geen idee om te onderzoeken "waarom" de fouten optreden en hoe je deze kan verhelpen? Want je bent nu op zoek naar een oplossing die niet kan/werkt?

- Mail is "kapot".
- Wil wel alles bewaren / exporteren.
- Noemt random nieuwe applicaties.

Die fout zit er waarschijnlijk niet voor niets in; met Powershell kan je binnen 5 minuten waarschijnlijk het issue verhelpen: http://www.intowindows.co...e-mail-app-in-windows-10/
@MAX3400 De applicatie is onbruikbaar geworden na een bepaald Windows update. Dat is logisch aangezien de support beeindigd is.

Echter, ben ik opzoek naar ;n ''applicatie'' waarbij de mails geexporteerd wordt vanuit Windows Live Mail. Het is NIET dat deze app. met '' .PST'' files omgaat zoals Outlook, neen.

'' Noemt random nieuwe applicaties '' Dit is omdat ik weet dat er bepaalde apps. zijn zoals Mailstore Home die bepaalde clients ondersteunt. Echter, geen Windows Live Mail.

Om die reden heb ik een topic geopend, waarbij ik geen weet van heb en daarbij mensen die meer ''ervaring'' hebben op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
FreshMaker schreef op maandag 11 juni 2018 @ 07:20:
@MAX3400
Windows heeft de live-mail met opzet 'kapot' gemaakt
Vergelijkbaar met programmeurs die IE6 web-apps maakten, zijn er sinds 2015 elke keer weer meer dingen 'aangepast' die de mailapp 'in de soep' laten lopen.

Op een XP ( en vroege win7 install ) werkt het prima, tot je een paar ( geforceeerde ) updates verder bent ... :(

Been there, done that ... heeft veel tijd gekost.
Je slaat de spijker op zijn kop |:( .
Aangezien ik aan heel veel gevoelige emails in bezit heb, wil ik ze niet kwijt hebben en het handigste zal zijn om ze in één keer te exporteren en weer importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Maar niet om vervelend te zijn, livemail wordt al zeker 2 jaar 'actief' tegengewerkt ...

Maar is dit niets ?
Of kan je nu live helemaal niet meer openen ?

YouTube: export and transfer emails from windows live mail to outlook pst

op eigen risico
Het ligt er dus aan hoeveel het je waard is :+
https://www.bitrecover.com/windows-live-mail-converter/
https://www.stellarinfo.c...owsmail-pst-converter.php

Beiden rond de 40$ ...

[ Voor 34% gewijzigd door FreshMaker op 11-06-2018 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:01

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Probook8979 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 07:48:
[...]

@MAX3400 De applicatie is onbruikbaar geworden na een bepaald Windows update. Dat is logisch aangezien de support beeindigd is.
Euh, nee.. WLM werkt nog gewoon. Afgelopen weekend nog voor iemand een laptop opnieuw geinstalleerd met Windows 10, compleet geupdate en WLM geinstalleerd en zonder problemen (vooralsnog) werkend. Ja, WLM krijgt geen ondersteuning meer maar sommige mensen (80+'er) zijn nu eenmaal er zo aan gewend dat ik WLM naast de Mail-app ingesteld heb.
'' Noemt random nieuwe applicaties '' Dit is omdat ik weet dat er bepaalde apps. zijn zoals Mailstore Home die bepaalde clients ondersteunt. Echter, geen Windows Live Mail.
Mailstore Home heeft zeker ondersteuning voor WLM, ik heb al vaak genoeg op die manier mails van WLM omgezet naar Outlook. Voor EM-client heeft ie (als ik het zo snel even zie) inderdaad geen ondersteuning.

Maar waarom wil je de import-functie van EM-client niet gebruiken? Volgens mij kun je gewoon aangeven welke map ie moet importeren en de mails van WLM staan in "%appdata%\local\microsoft\windows live mail".

[ Voor 25% gewijzigd door FlipFluitketel op 11-06-2018 08:18 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
Oplossing;

Mailstore home application;

First of all you archive Windows LIVE Mail. This can be done with "Archive E-Mail".You can set up a profile archiving your complete LIVE Mail mailbox folders.
Now you have an archive.
The next step would be to set up an export job via "Export E-mail".Choose "E-mail Files" -> "Directory (File System)".
I would recommend "EML-Files", as I'm not sure your future eM CLient can read msg-files.Mark the archive folder you want to export (maybe just "All Folders"?).Choose a target folder. This will be the folder on your hard drive. You don't have to mark any other options.Finish the settings and run this profile. All mails in the archive will be exported to eml-files in the destination folder.
That's all for the export.Please do some research on the options eM client offers to import multiple files.The recent target folder for the MailStore Home export is the source of mails you want to import into eM client.
Pagina: 1