Hallo,
Ik ben opzoek naar een nieuwe videokaart, heb mijn vorig videokaart 3 maanden geleden verkocht en zit nu naar een nieuwe te kijken.
Ik zoek een?
Ik ben opzoek naar videokaart die meest spellen op 1080p ultra 60 fps stabiel kan draaien. Wat ik voornamelijk speel is stragie spellen zoals Anno 2205, cities skylines.
Ik heb hiervoor een r9 280x en zoek dan ook iets wat ongeveer een keer zo snel is.
Ik heb geen plannen om op QHD of 4K spelen.
Geluid maakt niet uit, stroom verbruik liever lager maar is geen deal breaker.
Wat is je budget?
Ik heb geen hard budget maar moet redelijk zijn, zit rond 150 tot 350 euro.
Tweede hands is dit keer geen optie, aangezien ik de markt niet ken (woon in Engeland) en de laatste keer is het mij ook niet bevallen om tweede hands te kopen.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merk voorkeur. Maar in het geval dat AMD vs Nvidia gelijk presteren dan gaat voorkeur naar Nvidia, omdat ik dan eens kan spelen met CUDA.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige systeem is 4770K met 32 GiB RAM. Dat is denk ik niet de bottle nek. Game is op dit systeem voornamelijk bij zaak.
Na wat zoeken kom ik op de volgende modellen uit.
En dan nu mijn vraag.
Ga ik het verschil tussen 3GB en 6GB merken als ik op 1080p speel?
Zijn er nog belangrijken verschillen in modellen, is bijvoorbeeld Asus beter dan Zotec om maar wat te noemen.
En dan nog een beetje glazen bol vraag: Ik heb niet heel veel haast met de aankoop. Hoe groot is kans dat ik over een paar maanden een aanzienlijk beter deal krijg?
Alvast bedankt voor jullie tijd.
Groet Marc
Ik ben opzoek naar een nieuwe videokaart, heb mijn vorig videokaart 3 maanden geleden verkocht en zit nu naar een nieuwe te kijken.
Ik zoek een?
Ik ben opzoek naar videokaart die meest spellen op 1080p ultra 60 fps stabiel kan draaien. Wat ik voornamelijk speel is stragie spellen zoals Anno 2205, cities skylines.
Ik heb hiervoor een r9 280x en zoek dan ook iets wat ongeveer een keer zo snel is.
Ik heb geen plannen om op QHD of 4K spelen.
Geluid maakt niet uit, stroom verbruik liever lager maar is geen deal breaker.
Wat is je budget?
Ik heb geen hard budget maar moet redelijk zijn, zit rond 150 tot 350 euro.
Tweede hands is dit keer geen optie, aangezien ik de markt niet ken (woon in Engeland) en de laatste keer is het mij ook niet bevallen om tweede hands te kopen.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merk voorkeur. Maar in het geval dat AMD vs Nvidia gelijk presteren dan gaat voorkeur naar Nvidia, omdat ik dan eens kan spelen met CUDA.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige systeem is 4770K met 32 GiB RAM. Dat is denk ik niet de bottle nek. Game is op dit systeem voornamelijk bij zaak.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GA-Z87X-UD3H | € 0,- | € 0,- |
| 1 | WD Blue WD20EZRZ, 2TB | € 59,- | € 59,- |
| 1 | Antec Three Hundred Two | € 73,95 | € 73,95 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2312HM Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 29,95 | € 29,95 |
| 1 | Corsair CMX16GX3M2A1600C11 | € 129,49 | € 129,49 |
| 1 | G.Skill RipjawsX F3-1600C9D-16GXM | € 125,01 | € 125,01 |
| 1 | Antec HCG-620 | € 96,37 | € 96,37 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 513,77 | |
Na wat zoeken kom ik op de volgende modellen uit.
- GTX 1060 3GB
- GTX 1060 6GB
- RX 580 4GB
- RX 580 8GB
En dan nu mijn vraag.
Ga ik het verschil tussen 3GB en 6GB merken als ik op 1080p speel?
Zijn er nog belangrijken verschillen in modellen, is bijvoorbeeld Asus beter dan Zotec om maar wat te noemen.
En dan nog een beetje glazen bol vraag: Ik heb niet heel veel haast met de aankoop. Hoe groot is kans dat ik over een paar maanden een aanzienlijk beter deal krijg?
Alvast bedankt voor jullie tijd.
Groet Marc