Beste mensen,
Ik heb een opdracht in programmeren in C. en ik kom er totaal niet uit.
Iemand hulp?
Dit is de opdracht:
Creëer een programma dat van een willekeurig bestand een exacte kopie maakt:
a) Maak uitsluitend gebruik van fopen(), fclose(), fread() en fwrite()
functies!
b) Maak gebruik van argv en argc voor het opgeven via de commandoregel van de namen
van de bron- en bestemmingsbestanden. (Tip: gebruik in CodeBlocks Project -> Set
Program’s Arguments om je programma met argumenten te kunnen uitproberen
zonder elke keer een Windows CMD opdrachtprompt venster te moeten openen)
c) Programmeer defensief: test altijd op juiste argv en argc waarden, en de return waarden
van de file IO functies. Bij foutwaarden, geef een relevante foutmelding alvorens het
programma te beëindigen
d) Let er op dat het programma goed werkt voor elk type file (binaire en tekst) van
willekeurige lengte. Test (heel) kleine en (heel) grote files. Test het ook via de Windows
commando regel uit.
Ik heb een opdracht in programmeren in C. en ik kom er totaal niet uit.
Iemand hulp?
Dit is de opdracht:
Creëer een programma dat van een willekeurig bestand een exacte kopie maakt:
a) Maak uitsluitend gebruik van fopen(), fclose(), fread() en fwrite()
functies!
b) Maak gebruik van argv en argc voor het opgeven via de commandoregel van de namen
van de bron- en bestemmingsbestanden. (Tip: gebruik in CodeBlocks Project -> Set
Program’s Arguments om je programma met argumenten te kunnen uitproberen
zonder elke keer een Windows CMD opdrachtprompt venster te moeten openen)
c) Programmeer defensief: test altijd op juiste argv en argc waarden, en de return waarden
van de file IO functies. Bij foutwaarden, geef een relevante foutmelding alvorens het
programma te beëindigen
d) Let er op dat het programma goed werkt voor elk type file (binaire en tekst) van
willekeurige lengte. Test (heel) kleine en (heel) grote files. Test het ook via de Windows
commando regel uit.