Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Als computer nitwit heb ik een probleem met mijn laptop waarvan zelfs de computerwinkel zegt dat ze 'dit nog nooit hebben meegemaakt' Misschien kan een van jullie me helpen?

Ik heb een Lenovo laptop G505s van dik 2 jaar oud. Een maand geleden ging hij haperen en is er een nieuwe harde schijf SSD in gezet. Twee weken daarna hield hij er helemaal mee op en bleek de DC jack doorgebrand. Weer gemaakt en een tweede pittige rekening.
Echter, hij werkt nog steeds niet goed. Laptop wordt gelijk heet bij het punt waar de lader erin gaat. Tegelijk opladen en werken (internet) gaat niet, hij wordt te heet, stopt met opladen en ik ben bang dat er weer iets doorbrand. Zonder oplader kan ik wel een uurtje werken, maar loopt de accu snel leeg. Oplden lukt alleen als de laptop uit staat.
Bij de computerwinkel gaven ze gisteren aan dat ze hebben getest en niks geks konden vinden. Maar toch is er iets mee aan de hand. Zij denken dat mijn stroomtoevoer thuis misschien niet goed is, maar dat kan ik me niet voorstellen. Alles heeft altijd gewerkt en ik woon hier al jaren.

Klinkt dit warm worden en niet opladen als een bekend probleem voor jullie? Dinsdag ga ik opnieuw naar de winkel, want na 250 euro aan reparaties binnen drie weken, verwacht ik eigenlijk gewoon een werkende laptop. (toch?)
Hopelijk weten hoor iets, dan leg ik het ze dinsdag voor.
Alvast bedankt!

Groeten, Marijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Is het een lokale pc winkel (lees; pc boer)?
Daarnaast: zit er nog garantie op?

Heb zelf nooit zo iets vreemds gezien, lees hier: https://www.circuitsonline.net/forum/view/121650 meer over, lijkt op zelfde probleem?

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie! Er zit geen garantie meer op de laptop helaas. Hij is in reparatie bij een landelijke keten en ik heb wel vetrouwen in deze jongens.

Het lijkt wel een ander soort probleem dan u beschrijft, maar ik kan niet in de oplader kijken. Het is een platte oplader, geen ronde.
Morgen ga ik ermee terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:01

nelizmastr

Goed wies kapot

Als de DC jack doorbrandt is de oplossing niet een nieuwe jack, dat gaat uiteraard vroeg of laat weer mis. Er gaat dus teveel stroom naar die poort toe. M.a.w. een moederbordprobleem, waarschijnlijk een weerstandje ergens die het leven heeft gelaten.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat klinkt aannemelijk gezien het probleem met opladen en warm worden. Kan een DC jack doorbranden doordat er een nieuwe ssd kaart in is gezet twee weken ervoor? De harde schijf was namelijk gecrasht.
Misschien hebben deze problemen met elkaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:01

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:48:
Dat klinkt aannemelijk gezien het probleem met opladen en warm worden. Kan een DC jack doorbranden doordat er een nieuwe ssd kaart in is gezet twee weken ervoor? De harde schijf was namelijk gecrasht.
Misschien hebben deze problemen met elkaar te maken.
Lijkt me sterk. Een SSD verbruikt aanzienlijk minder stroom dan een harde schijf, dus het is eerder toeval.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het kunnen dat de oplader niet meer ok is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag ben ik weer bij de winkel geweest en zij gaven aan dat er veel onnodige programma's op de achtergrond draaien . Deze hen ik verwijderd en hij laad nu wel weer op en wordt minder warm. Hopelijl blift dat zo.

Er is echter een nieuw probleem opgedoken. Office weigert en ik krijg continu foutmelding 0x80070005 bij opstarten van Word . Ik heb me al 3x opnieuw aangemeld, opnieuw geΓ―nstalleerd maar iedere keer dezelfde melding.
Komt dit iemand bekend voor?

Groetjes, Marijke
Pagina: 1