nieuwe videokaart = geen bootup win2k

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Ik had een asus v3800 ultra videokaart in m'n systeem hangen. Het fannetje maakte nogal veel lawaai, ik terug naar de winkel en ik kreeg een nieuwe kaart.
Het is 'dezelfde'. Ik zag alleen wel wat verschillen. Er zitten nu samsung geheugenmodules op, was een ander merk geloof ik. Dus wel een andere revisie kaart zeg maar.
Ik druk die nieuwe kaart in de computer, zet hem aan, en win2k wil niet opstarten. Unknown hard error blablabla.
Opstarten in safemode. Doe ik dat, krijg ik hetzelfde scherm waarmee ik niet verder kom. (kan dan alleen nog maar resetten..)
Dus maar een win98 proberen (heb gelukkig dualboot erop staan). Daar deed hij het wel gewoon. Win98 start op, herkent bij het opstarten een nieuwe videokaart. Hij herkent hem trouwens weer als dezelfde kaart die ik had, dus gelijk goeie drivers erbij. Tussendoor herkent hij ook nog even dat ik een nieuwe monitor heb(?), maar pakt ook in 1 keer de goeie drivers.

hoe krijg ik win2k nou aan de praat!?!

ik heb dit ook al in het os forum geplant, maar heb toch het idee dat dit misschien een beter forum is voor deze vraag, sorry voor de crosspost!

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Ik kan met je meepraten over videokaartem en win 2k hoor, wat is dat klote!
Ik had om te proberen Hibernate weer terug te krijgen m'n Standard PC veranderd in ACPI PC. Op nieuw booten en hij liep vast met een BSOD. Weer opnieuw booten en checken bij het laden van welke driver hij vast liep: APG16*.sys ozfo. Ik proberen naar een ander profile te gaan, maar dat lukte ook niet meer. Ook safe mode verdomde het. En omdat ik NTFS had kon ik niet meer op m'n HD komen via een bootdisk. Gevolg is dat ik oa m'n mailbox en ICQ contacts kwijt ben (ik had nog geen backup gemaakt omdat 2k er net een dagje opstond). Dus toen heb ik vannacht fijn weer m'n C: geformat en weer 2k geinstalleerd, tot 4:30 bezig om alle proggie weer te installeren. Toch eens ff kijken of ik Ghost ergens kan oppikken wat dat schijnt in zo'n geval wel handig te zijn (kan dat ook vannuit DOS?). Ik heb nu m'n lesje wel geleerd en zet NTFS r nooit meer op.

't Is allemaal een beetje ff-topic maar ik moest het gewoon ff kwijt.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
joo thanx. niemand kwam er blijkbaar uit verder.
Ik had het geluk dat ik win98 er ook nog op had, en daar kwam ik wel gewoon in. Vanuit daar gewoon even win2k weer eroverheen geinstalleerd, heb al m'n mail, m'n icq list en alles gewoon nog, en hij boot weer.
Ik was wel een beetje blij :)