Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oiboi
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-10-2024
Hi,

Ik ben op zoek naar 1 of meerdere servers om te gebruiken voor ontspanning, zoals Plex, maar ook in een klein homeoffice, met wat basisfunctionaliteit zoals website, opslag, ...

Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs ligt open tussen €600-€1000 incl. BTW. Als dit echt veel te weinig is, kan het nog wat omhoog.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel is er een oude server, die soms nogal kraakt onder de werklast, deze is nog met een Pentium chip en 2GB RAM en zou vervangen moeten worden door een performanter model.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De server heeft verschillende doelen, er zal vrij veel transcoding zijn voor Plex (er kijken meerdere mensen tegelijk film), ook NAS, VPN server, hosting kleine website (niet commercieel) en eventueel ook gebruiken als Pfsense router.
Ideaal lijkt me een systeem waarop ESXi wordt gezet, hier kan dan ook een pfsense router makkelijk op en kan ik de business en vrije tijd functionaliteit eenvoudig gescheiden houden.
Is dit een goed idee of is het dan beter een aantal andere gescheiden systemen te kopen?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid is niet belangrijk, staat toch ver van alles, energieverbruik natuurlijk zo laag mogelijk, maar is ook niet al te belangrijk.

Ga je overklokken?
Dat is een optie, maar niet zo gebruikelijk bij servers, voor zover ik weet?

Wat is hiervoor geschikt een all-in-one server? En past dit dan binnen het budget? Of beter een aantal kleinere machines, maar dit lijkt me dan weer moeilijker te onderhouden en een groter energieverbruik te hebben. Ook is het hiervoor beter zelf één in elkaar te steken of een prebuilt?

Alvast bedankt!

Zelf had ik al de volgende bekeken:
pricewatch: HP Proliant DL180 Gen9 E5-2620V3
pricewatch: HP Proliant ML350e Gen8 v2 (748953-421)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:41

br00ky

Moderator Harde Waren

Dit topic is gesloten.