sli videokaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giel235giel
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-04-2022
Mijn vraag
beste mede tweakers

ik heb 2x een gigabyte gtx 770 2gb. de ene werkt gewoon goed en doet wat ie moet doen. die andere gaan de fans wel draaien maar er komt geen beeld.

is het mogelijk om de werkende videokaart boven te zetten en daar de kabel op aan te sluiten en de videokaart met geen beeld onder te zetten zonder kabels. gaan de videokaarten dan samen werken en krijg ik dan meer fps? bij games of werkt dat niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
nog niet

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
op internet zitten zoeken maar niet het juiste antwoord gevonden 8)7

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als de videokaart verder prima zou werken zou dat gaan. Maar als die geen beeld meer geeft dan acht ik de kans vrij groot dat die gewoon stuk is, en dat het probleem veel groter is dan dat je geen beeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:23

Umbrah

The Incredible MapMan

Doorgaans in SLI gebruik je de outputs van maar één kaart. Daar zal ik het ook bij zetten. Om goed in SLI te werken, heb je de SLI bridge wel aangesloten? SLI is bovendien een B*TCH om werkend te krijgen, heb je de juiste drivers wel (ook qua versie) en software die er mee werkt? Tegenwoordig is SLI eigenlijk zo goed als dood, je bent beter uit met één goeie kaart... geeft een stuk minder koppijn. Alleen bij DX12 games en met API's als Vulkan kán een extra GPU nuttig zijn maar dat werkt niet dmv. SLI, maar meer vergelijkbaar met een multi-CPU machine.

Wordt in nvidia control panel de tweede kaart goed gevonden? En in device manager?

[ Voor 7% gewijzigd door Umbrah op 10-06-2018 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giel235giel
TERW_DAN schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:52:
Als de videokaart verder prima zou werken zou dat gaan. Maar als die geen beeld meer geeft dan acht ik de kans vrij groot dat die gewoon stuk is, en dat het probleem veel groter is dan dat je geen beeld hebt.
stel je voor ik probeer het en het werkt niet maak ik mijn pc onderdelen dan niet kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giel235giel
Umbrah schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:54:
Doorgaans in SLI gebruik je de outputs van maar één kaart. Daar zal ik het ook bij zetten. Om goed in SLI te werken, heb je de SLI bridge wel aangesloten? SLI is bovendien een B*TCH om werkend te krijgen, heb je de juiste drivers wel (ook qua versie) en software die er mee werkt? Tegenwoordig is SLI eigenlijk zo goed als dood, je bent beter uit met één goeie kaart... geeft een stuk minder koppijn. Alleen bij DX12 games en met API's als Vulkan kán een extra GPU nuttig zijn maar dat werkt niet dmv. SLI, maar meer vergelijkbaar met een multi-CPU machine.

Wordt in nvidia control panel de tweede kaart goed gevonden? En in device manager?
bedankt voor je info ik heb het nog niet geprobeerd wacht nog even wat antwoorden af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

giel235giel schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:55:
[...]

stel je voor ik probeer het en het werkt niet maak ik mijn pc onderdelen dan niet kapot?
Het zal niet zo zijn dat er ineens andere dingen stuk gaan. Dus proberen kan je het altijd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giel235giel
TERW_DAN schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:00:
[...]

Het zal niet zo zijn dat er ineens andere dingen stuk gaan. Dus proberen kan je het altijd natuurlijk.
oke bedankt voor je tijd> :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:50
Welk merk en type moederbord heb je?
Pagina: 1