wie heeft er wel eens met zefmoord te maken gehad?

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die er met mij over kunnen praten.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01 15:14

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Als ik Herman Brood niet mee tel gelukkig helemaal nooit. Erm, maar hoe bedoel je vraag. Zoek je mensen die vrienden/familie/enz hebben verloren door zelfmoord. Of zoek je mensen die echt daadwerkelijk er aan hebben gedacht om zelfmoord te plegen?? (beide kan natuurlijk ook)....blijft geen fijn onderwerp, maarja er over praten moet toch altijd wel kunnen

• harryslinger
Ik bedoel mensen zoals ikzelf die er in hun naaste omgeving(familie) mee te maken hebben gehad!

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-01 23:30
Mijn vader, toen ik 5 was. Was er iets specifiek wat je wilde weten?

• harryslinger
Hoe ga je ermee om, kun je ermee leven? wat doe je als je het moeilijk hebt?
Bij mij is het een jaar of 8-9 geleden (mijn moeder) dat die er een einde aan maakte nadat mijn vader door een ziekte heen was gegaan

• Ecco
Ik heb zelf meegemaakt wat hij heeft meegemaakt (manisch depressiviteit) en kan aan de ene kant begrijpen dat hij het gedaan heeft. Een klein gedeelte van me heeft er zelfs bewondering voor om eerlijk te zijn. Maar voor het overgrote deel vraag ik me natuurlijk af hoe hij ons in godsnaam zomaar in de steek heeft kunnen laten, en daar heb ik het soms nog best moeilijk mee.
Maar dit is wat hij wou, en dit is het enige waardoor hij in zijn ogen vrede met zichzelf zou kunnen hebben, dus accepteer ik het.
Ik hou mezelf voor dat hij nu eindelijk vrede heeft en dat ik nog genoeg mensen heb waar ik op kan bouwen (zoals mijn moeder).
Maar het blijft moeilijk.

edit:

Wat ik doe als ik het moeilijk heb:
Steun zoeken bij goeie vrienden of familie.

• harryslinger
ja ok aan de ene kant heb ik er ook wel bewondering voor dat je het lef om zo iets te doen maar aan de andere kant vindt ik het ook verschrikkelijk egoistisch vooral in mijn geval om dat ze toch drie kinderen achterliet en het is gewoon zeer zwaar om mee te leven mar je wordt gewoon in 1 klap volwassen ik heb soms het gevoel dat je gewoon een deel van je leven overslaat ofzo.

• Ecco
Heel erg waar.

If it doesn't kill you... it makes you stronger

Egoïstisch is het ook. Maar soms moeten mensen even aan zichzelf denken ipv aan anderen. Hoe hard dat ook kan zijn.

• harryslinger
het is verschrikkelijk hard hoe je het ook wend of keert keihard.
But live goes on!
Maar ik heb het er tering moeilijk mee!

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 01:07 schreef harryslinger het volgende:
Hoe ga je ermee om, kun je ermee leven? wat doe je als je het moeilijk hebt?
Bij mij is het een jaar of 8-9 geleden (mijn moeder) dat die er een einde aan maakte nadat mijn vader door een ziekte heen was gegaan
Dat is erg klote ;(, veel sterkte ermee!
Maar ik heb niemand in mijn vrienden/familie kring die zelfmoord heeft gepleegd, echter een buurman van ons heeft wel zichzelf opgehangen door een fikse ruzie met z'n vrouw, een erg aardige gozer en ik vind het erg jammer dat het zo moest gebeuren, maar inderdaad ook erg moedig!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik alleen toen ik wat jonger was, het meisje wat vaak op ons paste werd steeds depresiever en kon helaas geen rust meer vinden in het leven.

Het klink heel deprimerend en ik kan een me een beetje voorstellen hoe lastig het is om zo nog met een positief gevoel door het leven te gaan.

Ik kan alleen maar hopen dat je nog wel mooie dingen in jezelf en om je heen herkent,
Een fluitende vogel..de wind door je haar.

Het is moeilijk om uit een depresieve circel te stappen omdat je karakter vaak de oorzaak hiervan is, om dan de dingen voor jou beter te maken zal je je jezelf moeten proberen te veranderen en realizeren dat wat achter je ligt niet terug komt.

Er zijn een boel dingen om voor te leven maar de sleutel om dat te zien/voelen ligt bij jezelf.

Dat je verdriet hebt is niet erg en normaal, probeer om verder te kijken en in jou geval je dierbaren in je hart te laten voortleven.

Ik kan je alleen veel sterkte en succes toewensen maar vooral wat rust/vrede zodat je misschien van een wat zonniger oogpunt naar voren kunt kijken.

• harryslinger
Tuurlijk heb ik genoeg dingen om voor te leven ( zoals een lieve vriendin en broer en zus) en ik zou zelf ook nooit maar dan ook nooit er zelf voor kiezen en ben er verrast door de ( een hart onder de riem stekende ) reacties ! thnx

• DaVincy
  • Laatst online: 26-01-2019
Goed gezegt Maiar..
Ik heb ook nog niemand dichtbij meegemaakt die zijn eigen einde bepaalde zeg maar...
Maar de laatste weken denk ik de hele tijd aan zelfdoding als ik alleen ben.
Ik probeer echt (het is zomervakantie NB!) allemaal dingen te laten doen om het leven de moeite te geven. Maar het lijkt zo tevergeefs.. ik ben al zolang zovaak depresief.. het lijkt wel of ik teveel ben hier. Ik kan me ook steeds moeilijker voor iets motiveren.. telkens raak ik toch weer in dat dal.. :'(

Verwijderd

het is altijd een moeilijke situatie als er zelfmoord in het spel is ik denk dat de enige manier is om er over heen te komen is om een punt in je leven te zoeken dat het waard is om te blijven leven slechts enkele kunnen daar niet in slagen en het meest erge wat je je kan bedenken gebeurt dan het hoort bij het leven hoe hard het ook klinkt ook ik hoor bij degenen die het niet meer zag zitten toch vond ik een punt dat mij de kracht gaf om daar voor te leven ik dank god op mijn blote knieen dat ik niet de beslissing heb genomen en ben blij dat ik er nog ben kijk niet naar de donkere kant van je leven mijn steunbetuiging aan allen die achterbleven

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 01:39 schreef JunkyJaz het volgende:

[..]

Dat is erg klote ;(, veel sterkte ermee!
Maar ik heb niemand in mijn vrienden/familie kring die zelfmoord heeft gepleegd, echter een buurman van ons heeft wel zichzelf opgehangen door een fikse ruzie met z'n vrouw, een erg aardige gozer en ik vind het erg jammer dat het zo moest gebeuren, maar inderdaad ook erg moedig!
vindt je het moedig als iemand zelfmoord pleegt :?

Verwijderd

M'n vader toen ik 10 was, m'n vriendin in April dit jaar ;( Nog meer dat je wilt weten/over wilt praten?

• Ecco
Op dinsdag 17 juli 2001 20:07 schreef ikkedebikkel het volgende:

[..]

vindt je het moedig als iemand zelfmoord pleegt :?
Ik vind het moedig als iemand op die manier een einde durft te maken aan zijn eigen kwelling en dus voor zichzelf kiest. Mits het echt heeeeeeel goed overwogen is natuurlijk.

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 22:08 schreef Ecco het volgende:

[..]

Ik vind het moedig als iemand op die manier een einde durft te maken aan zijn eigen kwelling en dus voor zichzelf kiest. Mits het echt heeeeeeel goed overwogen is natuurlijk.
ojah nu ik er zo over nadenk kan het wel moedig zijn jah

• harryslinger
Op dinsdag 17 juli 2001 22:07 schreef DMaarten het volgende:
M'n vader toen ik 10 was, m'n vriendin in April dit jaar ;( Nog meer dat je wilt weten/over wilt praten?
jezus joh das ook afschuwelijk!!

• DaVincy
  • Laatst online: 26-01-2019
Op dinsdag 17 juli 2001 22:07 schreef DMaarten het volgende:
Waaaaattt?? Je vriendin of een vriendin? (allebei erg trouwens)
Weet je ook een speciefieke reden? Hoe ga jij ermee om dan?

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Nah heb een paar maanden geleden een hele goede vriend gehad die zelfmoord gepleegt heb.

Op zich vond ik dit heel erg maar aan de andere kant wist ik dat hij dit zelf heel graag wou. En voor hem ben ik blij.

Ik zelf heb er ook meerdere malen aan gedacht. En nah zoals je warschijnlijk wel al gelezen heb in stuffis general.

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 08:20 schreef DaVincy het volgende:

[..]

Waaaaattt?? Je vriendin of een vriendin? (allebei erg trouwens)
Weet je ook een speciefieke reden? Hoe ga jij ermee om dan?
het was al jarenlang een goede vriendin en sinds 2 jaar m'n vriendin. Ik heb er veel over gepraat, dat heeft wel geholpen.. en verder tsja.. dat ging gewoon wel over.. door die ervaring van m'n vader wist ik wel wat ik NIET moest doen om er overheen te komen.. maar makklijk blijkt het nooit

Verwijderd

wat ik alleen ff wil zeggen is dat zelfmoord 9 van de 10 keer gebeurd in een opwelling, de problemen oid zijn dan op een moment zo hoog dat je een soort van verstands verbijstering krijgt en eventjes de rest (de mensen die om je geven bv) vergeet...

Helemaal egoistisch kun je het in dat geval niet noemen, waarschijnlijk als ze tot zichzelf gekomen zouden zijn ze het uiteraard niet zouden doen.

Vervelend is het daarntegen wel, of eigenlijk heel erg voor de nabestaande, maar je moet het meestal niet zien van "hij/zij liet me in de steek, dus egoistisch".

Ik zeg dit even omdat jij, en veel mensen vaak met die gedachte lopen van, waarom liet ze/hij me i nde steek, waarom.... maar die vraag is niet echt relevant in de meeste gevallen. Je raakt er zelf min of meer depressief van terwijl het om dat eigenlijk niet nodig is.

succes ermee!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2025

kazz1980

Goh... Ik hier?

Ik kende ooit een meisje dat een week na haar vriendje op dezelfde dag, zelfde tijd en zelfde plaats als hij voor de trein sprong. Het vriendje kende ik niet, haar een beetje. Vriendje was haar enige lichtpuntje in haar leven. Heel sneu allemaal.
Verder heb ik nog eens iemand tegen weten te houden via ICQ. Heb haar zo lang aan de praat gehouden tot iemand binnenkwam en haar met het pistool zag. Van schrik had ze zich nog wel in de voet geschoten....
Dat was heel heftig (en was overigens geen geintje van die persoon, of ze moet werkelijk geniaal geweest zijn en uren en uren aan voorbereiding genomen hebben om mij even beet te nemen, en dat geloof ik niet) heb trouwens later ook nog met die persoon gesproken die binnen kwam op dat moment.

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Verwijderd

Ik denk dat je gewoon moet proberen door te gaan met je leven, want ik denk dat diegene die zelfmoord heeft gepleegd niet als bedoeling had om jouw leven te verzieken.
Het is natuurlijk niet meer dan normaal dat je er mee zit.
Maar probeer gewoon door te gaan met je leven.

• harryslinger
Ja doorgaan met je leven, het is zo makkelijk gezegd maar als je op je 22 al op 5 begrafenissen van naaste familie en kenissen bent geweest, kun je dit toch niet echt gezond meer noemen?

Verwijderd

Dat klopt. Heb wel meer meegemaakt als dat, ik beschouw mezelf ook niet als 'gezond' :{

• harryslinger
Op donderdag 19 juli 2001 01:54 schreef DMaarten het volgende:
Dat klopt. Heb wel meer meegemaakt als dat, ik beschouw mezelf ook niet als 'gezond' :{
tuurlijk ik probeer mezelf ook niet als zielig af te schilderen dat is niet mijn bedoeling maar ik probeer in contact te komen met mensen die iets dergelijks hebben meegemaakt of er iig met mij over willen praten en nee het is zekers niet gezond :(

Verwijderd

ik weet niet of je hier echt op zit te wachten, maar aangezien je er graag over wilt praten (wat juist goed is, aangezien de meeste vaak niet kunnen praten over dergelijke dingen), moet je is kijken op inet oid naar bepaalde instanties voor nabestaande oid. Er zijn nl nog veel meer mensen die dat willen en die stichtingen/instanties zijn er niet voor niks. Ik weet dat ze er zijn, in het ziekenhuis hangen nogal is van dat soort foldertjes (ik meen zelf een gericht foldertje voor nabestaande van mensen die zelfmoord gepleeg hadden, te hebben zien hangen onlangs). Je kan sowieso even het ziekenhuis of je dokter bellen, die hebben die adressen allemaal bij de hand.

• Ecco
Je weet dat je er met mij over kunt praten als je wilt, en anders is het idee van Kertje een verdomd goeie!

Verwijderd

9 jaar geleden heb ik mijn vader verloren door zelfmoord. Toen begreep ik het allemaal wel(dacht ik). Als je zoiets meemaakt, ga er dan ajb met iemand over praten. Bij mij is het nl later keihard weer naar boven gekomen. Zo hard, dat ik op een gegeven moment begon te twijfelen over of het misschien wel erfelijk zou kunnen zijn. Dat is het dus niet.

Verwijderd

Zelfmoord kan ook een zeer lang van tevoren bedachte, weloverwogen keuze zijn. Toen ik een jaar of 5 was, wist mijn vader dat als hij doorging met waar hij mee bezig was (pakje zware shag per dag roken, 40 jaar lang en zijn acoholisme in stand houden) misschien nog vijf jaar zou leven. Toen heeft hij zijn pogingen verdubbeld en ja hoor, toen ik 10 was was hij dood. En een hele afschuwelijk dood. Ik vraag me af of hij, als hij er dan toch een einde aan wilde maken, niet beter een andere, snellere manier had kunnen kiezen. Maar goed, wie ben ik.

Verwijderd

De zoon van een vriend van mijn vader, oftewel ik heb hem één keer ontmoet, Aardige jongen, nix mis mee, was alleen een beetje stil. Hij was zo intens inlelligent dattie met niemand echt een normaal gesprek kon voeren. heeft ook in 4 jaar VWO gedaan en vervolgens in de 2e van de universiteit.

Op een dag is tie niet meer thuis gekomen en hij is terug gevonden onder aan een flat.
Niemand heeft het aan zien komen, iedereen dacht dat het wel goed ging, iedereen had het mis...

Dit heb ik me dus laten vertellen door mijn pa, ik was een jaar of 12 toen het gebeurde, ik kende hem amper vandaar dat het niet echt een ingrijpende gebeurtenis is in mijn leven

Verwijderd

sorry ik wist niet dat je op 5 begrafenissen van naaste familie bent geweest voor je 22.
Pagina: 1