Aankoopadvies instap 3d printer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:24
Goedenavond,

Ik wil binnenkort graag beginnen in het 3d printer wereldje en ben opzoek naar wat algemeen advies. Heb je al iets ingelezen in het opensource wereldje maar ik hoop dat iemand nog aanbevelingen heeft qua aanschaf/garantie of upgrades.

De Anet a8 lijkt me het meest geschikt om te nemen, door de lage instapkosten, degelijke build afmetingen en vrij grote beschikbaarheid van onderdelen en ondersteuning.

Ik wil voornamelijk PC gerelateerd onderdelen ermee gaan printen, hoeven niet piekfijn afgewerkt te zijn en het plastic staat niet bloot aan bijzonder omstandigheden. Qua software heb ik nog geen ervaring met tekenen, maar Blender schijnt vrij populair te zijn dus daarmee wil ik het in eerste instantie proberen.

https://www.prusa3d.nl/wi...-zelfbouw-3d-printer-kit/

Iemand nog tips?

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackwolf40
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-08 21:23
hou er rekening mee dat de anet a8 wat problemen heeft en die zul je moeten oplossen https://best3dprinter.sta...a8-problems-are-they-real de voeding kan exploderen dus als je de anet a8 koopt zou ik die voeding niet gebruiken maar koop een betere die meer ampere kan leveren bijvoorbeeld 30 amp kijk bijvoorbeeld bij www.123-3d.nl daar kun je printer onderdelen kopen.

[ Voor 41% gewijzigd door blackwolf40 op 10-06-2018 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
blackwolf40 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 08:39:
hou er rekening mee dat de anet a8 wat problemen heeft en die zul je moeten oplossen https://best3dprinter.sta...a8-problems-are-they-real de voeding kan exploderen dus als je de anet a8 koopt zou ik die voeding niet gebruiken maar koop een betere die meer ampere kan leveren bijvoorbeeld 30 amp kijk bijvoorbeeld bij www.123-3d.nl daar kun je printer onderdelen kopen.
oei daar was ik nog niet van op de hoogte, ken je een printer die kwalitatief wat beter is met ongeveer dezelfde eigenschappen? Prijs mag natuurlijk hoger liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:18
Kijk eens naar de Creality3D Ender. Die zijn nu erg goedkoop en hoor er goede dingen over. Frame ziet er een stuk degelijker uit dan de A8.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
chaoscontrol schreef op zondag 10 juni 2018 @ 10:29:
Kijk eens naar de Creality3D Ender. Die zijn nu erg goedkoop en hoor er goede dingen over. Frame ziet er een stuk degelijker uit dan de A8.
Dankjewel! die ziet er inderdaad erg degelijk uit, ik ga er even wat reviews over bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zat er laatst ook naar te kijken en kwam goede reviews tegen van de onderstaande printer.

https://www.amazon.de/gp/product/B076H3XR89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackwolf40
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-08 21:23
het is wat voor budget je hebt natuurlijk ik had ook een a8 maar moest een heleboel dingen veranderen en mods toepassen maar het mooie is dat je er wel veel van leert er zijn op facebook ook groepen die zich mezig houden met 3d printers zeker voor de anet a8 daar kun je ook veel vragen stellen en ze helpen je ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
Hangt er een beetje vanaf wat exact je doel is... Wil je niet al te grote prints, en wil je zonder gedoe aan de slag? Kijk eens naar een monoprice mini. Die heeft zeker zijn beperkingen, maar je kan direct mooie prints gaan maken tegen een lage aanschaf.

Wil je een iets grotere waar je wat meer aan kan modificeren, maar waar je misschien net iets minder snel perfecte resultaten krijg, kijk eens naar een Creality Ender 3.

Zelf heb ik een Creality CR-10 gekocht. De redenen hiervoor waren simpel. Ik wou een model met een groot print volume, en een model waar ik lekker aan kan sleutelen maar toch direct kan beginnen met printen.

Met de hardware van een CR-10 is niets mis. De onderdelen zijn van goede kwaliteit op hier en daar soms een klein onderdeeltje na. Na ontvangst en opbouwen zijn ze echter niet allemaal direct perfect. Zonder ervaring KAN je best nog wat moeite hebben om er perfecte prints uit te krijgen. Dit omdat er soms wat gecalibrated moet worden, Omdat er dingen niet goed zijn afgesteld, of zelfs de geometrie niet helemaal 100% is. Meestal is dit zonder aankoop van nieuwe materialen prima te fixen. Hoewel ik het daarom niet direct een beginners printer zou noemen, is het voor veel mensen de eerste printer. Vaak genoeg werken ze uit de doos ook perfect, maar wanneer ze dit niet doen is het zonder ervaring soms lastig om uit te vinden waarom de prints niet altijd perfect zijn. Veel mensen denken dat het allemaal aan de ideale Cura profielen ligt, maar de hardware moet eerst 100% zijn afgesteld. Anders gebruik je software om te compenseren voor ongecalibreede hardware zonder te weten wat je echt doet.

Koop altijd een printer met een grootte community er omheen. Hulp ga je zeker nodig hebben, en een actieve facebook pagina helpt enorm. Ook zijn er voor populaire printers veel meer onderdelen (goedkoop) te krijgen. Waneer je gaat zoeken zie je vaak door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel modellen en merken, met zoveel positeve reviews etc. Maar de ideale printer die beter is dan welke andere dan ook bestaat niet.

Naast de 3 genoemde printers heb je natuurlijk ook nog de A8. Er is veel mis met dit de A8, maar de prijs is super laag en het kan heel leerzaam zijn om zo'n model te bouwen en aan te passen naar een redelijke printer. Gezien de ook lage prijs van de monoprice mini en ender 3, zou ik echter de A8 toch laten liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
Bedankt voor de input heren, heb me nog wat verdiept in de ender 3 en denk dat hij het best aansluit bij wat ik zoek. Heb er zojuist één besteld.

Pagina: 1