Ervaringen: oflline shoppen in Duitsland

Pagina: 1
Acties:
  • 1.945 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Dit topic heeft als doel alle ervaringen te verzamelen m.b.t. het goedkoop shoppen in Duitsland.

Vlag_Duitsland

Zoals veel mensen weten zijn bepaalde producten in Duitsland goedkoper dan in Nederland. Denk hierbij aan onder meer haarverf, frisdrank, vlees & alcoholische dranken. Omgekeerd komen Duitsers graag naar Nederland om hier bijvoorbeeld koffie te kopen.

Ga jij nou (regelmatig) shoppen in Duitsland dan zou ik graag je ervaringen horen. Welke product(en)(soorten) koop je dan (omdat ze goedkoper zijn) en in welke winkel koop je die spullen (inclusief stad & waar je de grens overgaat). Ik ga proberen het een en ander zo veel mogelijk te verzamelen in deze startpost.

Duitse winkels
Duitse supermarkten:
Aldi Süd
Er zijn geen grote verschillen tussen Aldi Süd en Aldi Nord.

Aldi Nord
Dezelfde Aldi als in Nederland

Lidl
Zelfde als in Nederland

Netto
Discount supermarkt, ongeveer zelfde prijsniveau als Aldi en Lidl

Drogisterijen

DM
Duitse stad:
Kranenburg (grens over bij Nijmegen)

Producten/productgroepen die goedkoper zijn in Duitsland

Brandstof (benzine) http://nl.tankbillig.info/
@route99
A12 de grens over, afslag Elten (D) en sta je voor de N-weg, kun je kiezen uit minimaal 2 tankstations in de buurt: rechtsaf en na 100 meter heb je er al een (richting Beek NL dus). Ga je linksaf richting dorp Elten dan aan ca 600 m verder links een tankstation met kort daarbij ook een redelijke supermarkt.

Alcoholische dranken
Frisdranken
Vlees
Haarverf
Verzorgingsproducten (bijvoorbeeld Nivea vaak 50%)

PS: kan een modje de titel even fixen? Er staat een F-je te weinig en een L-etje te veel in offline 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Backpacker op 09-06-2018 23:30 ]

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Kom er regelmatig voor werk, en haal wel eens wat biertjes en vlees daar. Omdat ik er niet echt voor om ga rijden is dit bij de 'Rewe' https://www.rewe.de/

Scheelt toch wel wat.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Allerlei verzorgingsprodukten bij de DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 15:30
DM in kranenburg. Nivea spul scheelt zeker 50%. Haarverf volgens de vriendin ook vele malen goedmoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Babyverzorgingsproducten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
prutser001 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 23:17:
Kom er regelmatig voor werk, en haal wel eens wat biertjes en vlees daar. Omdat ik er niet echt voor om ga rijden is dit bij de 'Rewe' https://www.rewe.de/

Scheelt toch wel wat.
En in welke Duitse stad (vlakbij de grens) bezoek je Rewe? :-)

En als ik zo nieuwsgierig mag zijn, wat voor soort vlees is goedkoper in Duitsland? Of is dat gewoon al het vlees?

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:45
Vroeger gingen we met een auto vol vrienden ongeveer elke 2 maanden vanuit Zwolle naar de Kaufland in Meppen, tegenwoordig hooguit 2x in het jaar misschien.

Uiteraard veel sterke drank en wijn mee, scheelt echt aanzienlijk. Merkbier is niet echt goedkoper, wel lekkerder. Maar Oettinger gaat wel regelmatig weg voor 48 cent per liter in de aanbieding. Vooral als je houdt van bijv. Weizen of Alt is er veel keuze.

Ja en verder verzorgingsproducten en ook veel houdbare producten. En natuurlijk lekker Duits brood! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Op de A12 de grens over: Benzine afslag Elten (D) en sta je voor de N-weg, kun je kiezen uit minimaal 2 tankstations in de buurt: rechtsaf en na 100 meter heb je er al een (richting Beek NL dus).
Ga je linksaf richting dorp Elten dan aan ca 600 m verder links een tankstation met kort daarbij ook een redelijke supermarkt.
De prijsverschillen on line checken zoals bij nl.tankbillig.info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Backpacker schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 23:24:
[...]

En in welke Duitse stad (vlakbij de grens) bezoek je Rewe? :-)

En als ik zo nieuwsgierig mag zijn, wat voor soort vlees is goedkoper in Duitsland? Of is dat gewoon al het vlees?
Koln, bij Blaubach.

Maar kom ook regelmatig in: Dusseldorf/Essen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
normaal in de regio Haren shoppen, aldi, lidl, edeka, etc meestal gewoon wat sapjes en vlees / andere etens waren... Statiegeld spul komen we er te weinig voor.. en dan bij ter apel de grns over :-)
(auto)

tijdens de vakantie in de regio rhede / borken.. eigenlijk met het zelfde doel, en dan vaak op de snorifets vanuit winterswijk..

Misschien wat vaker straks met de brommer richting Haren.. maar dan moet ik me eerst nog even verdiepen in de regels mbt brommers (45km) in duitsland ;-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom het liefste bij de Duitse Aldi en voor Duits bier bij de Kaufland: als het niet weer eens uitverkocht is :( Want dat laatste gebeurd regelmatig helaas als bijvoorbeeld Franziskaner Weizen in de aanbieding is.

Verder koop ik in Duitsland verse gist om brood mee te bakken, dat kost namelijk slechts € 0,09 per 42g terwijl het in Nederland € 0,22 per 42g kost. Dus boodschappen in Duitsland doen loont zich zeker :D

Maar mijn auto vertrouw ik niet toe aan Duitse garages: want ze doen geen greintje moeite om maar een woord Nederlands te spreken. Daardoor begrijpen ze in Duitsland toch niet, omdat dat allemaal anders heet in het Duits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik ga wel eens naar Bocholt, naar de Real, lekker uitgebreid assortiment daar.
En dan ga ik vaak ook nog even naar het winkelcentrum Arkaden, parkeren kost daar praktisch niks en toch leuk winkelen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Gezien dit niet meer is/wordt dan een opsomtopic, en we die gewoonweg niet willen op Tweakers, gaat hier een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.