Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akuno
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-09 09:01
Mijn vraag
ik heb het zware vermoeden dat mijn lcd kabel van mijn laptop kapot is.
ik ben niet bang om mijn laptop half uit elkaar te halen om hem te vervangen ( als ik de filmpjes zie dan is dit wel nodig).
echter wil ik weten of ik gewoon een nieuwe willekeurig kan kopen want dit is mij niet helemaal duidelijk.
zou dit een goede zijn:
https://www.ebay.com/itm/...423888:g:4xYAAOSwrQRZuOkd?

Relevante software en hardware die ik gebruik
ik heb een lenovo z50-70 59426439
model naam:20354
ongeveer 4 jaar oud. (datum op tweakers is fout)
pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70 59426439

Beste antwoord (via akuno op 11-06-2018 18:52)

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
akuno schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:14:
[...]

ik heb het vermoeden omdat het beeldscherm raar flikkert (alsof het gebroken is) alleen maar in een bepaalde hoek en als ik hem open klap.
wat wel raar is is dat hij het vaak meer doet als ik mijn laptop van slaapstand afhaal.

hoezo zou dit aan het moederbord kunnen liggen?
Wat bedoel je met: "het beeldscherm raar flikkert (alsof het gebroken is)"? Bedoel je dat het lijkt alsof er barsten in het scherm zitten, of bedoel je dat het lijkt alsof het beeldscherm onzichtbaar gebroken is?

Het LCD van mijn laptop flikkerde ook en als ik het scherm bijstelde dan ging het beeld op zwart of zag ik in iedere geval verschillende kleuren strepen. Zag geen barsten, alleen dus het flikkeren en zwart scherm of strepen bij beweging. Bij mij was het de LVDS-kabel, dus misschien kun je er wat mee?

Volgens mij ben jij naar [url href="https://www.replacedirect.nl/product/p0214032/lenovo-laptop-lcd-kabel-discrete-graphics.html?subid=101036&prrel=15319306"]deze[/url] op zoek. Maar dat kun je ook wel vragen aan de klantenservice denk ik. Je bent op zoek naar de kabel die tussen het moederbord en het LCD zit.. (ik ken hem onder de naam LVDS-kabel) Anders laptop even opereren en het partnummer opzoeken en invullen op de site. Als de gelinkte kabel het probleem oplost, ben je klaar voor 16 euro. Zo niet, dan stuur je hem gewoon weer terug. In het ergste geval kost het je dan 5-6 euro om er achter te komen dat het je LCD is. Als je meteen een LCD koopt, ben je 90 euro kwijt en krijg je een HD-ready resolutie...

[ Voor 28% gewijzigd door hoi1234 op 10-06-2018 17:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Is het niet gewoon het moederbord?

Waarom heb je dit vermoeden?

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akuno
d22wth schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:12:
Is het niet gewoon het moederbord?

Waarom heb je dit vermoeden?
ik heb het vermoeden omdat het beeldscherm raar flikkert (alsof het gebroken is) alleen maar in een bepaalde hoek en als ik hem open klap.
wat wel raar is is dat hij het vaak meer doet als ik mijn laptop van slaapstand afhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

[...]

Nee, dacht eerder dat het misschien de aansluiting van lcd naar moederbord kon zijn... Had het beter moeten verwoorden. :P

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
[...]

Wat bedoel je met: "het beeldscherm raar flikkert (alsof het gebroken is)"? Bedoel je dat het lijkt alsof er barsten in het scherm zitten, of bedoel je dat het lijkt alsof het beeldscherm onzichtbaar gebroken is?

Het LCD van mijn laptop flikkerde ook en als ik het scherm bijstelde dan ging het beeld op zwart of zag ik in iedere geval verschillende kleuren strepen. Zag geen barsten, alleen dus het flikkeren en zwart scherm of strepen bij beweging. Bij mij was het de LVDS-kabel, dus misschien kun je er wat mee?

Volgens mij ben jij naar [url href="https://www.replacedirect.nl/product/p0214032/lenovo-laptop-lcd-kabel-discrete-graphics.html?subid=101036&prrel=15319306"]deze[/url] op zoek. Maar dat kun je ook wel vragen aan de klantenservice denk ik. Je bent op zoek naar de kabel die tussen het moederbord en het LCD zit.. (ik ken hem onder de naam LVDS-kabel) Anders laptop even opereren en het partnummer opzoeken en invullen op de site. Als de gelinkte kabel het probleem oplost, ben je klaar voor 16 euro. Zo niet, dan stuur je hem gewoon weer terug. In het ergste geval kost het je dan 5-6 euro om er achter te komen dat het je LCD is. Als je meteen een LCD koopt, ben je 90 euro kwijt en krijg je een HD-ready resolutie...

[ Voor 28% gewijzigd door hoi1234 op 10-06-2018 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akuno
hoi1234 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 17:16:
[...]

ja precies wat jij beschrijft doet mijn beeldscherm. ik heb al naar part nummers gekeken maar die staan helaas niet in de handleiding. ik ga denk ik gewoon die kabel bestellen en dan proberen. ik heb geen zin om voor 2 jaar hbo een nieuwe laptop te gaan kopen.

dankjewel voor je advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
akuno schreef op maandag 11 juni 2018 @ 18:52:
[...]

ja precies wat jij beschrijft doet mijn beeldscherm. ik heb al naar part nummers gekeken maar die staan helaas niet in de handleiding. ik ga denk ik gewoon die kabel bestellen en dan proberen. ik heb geen zin om voor 2 jaar hbo een nieuwe laptop te gaan kopen.

dankjewel voor je advies
Als blijkt dat je LCD toch kapot is in plaats van je kabel moet je wel even opletten dat replacedirect een HD-ready (1366*768 pixels) scherm verkoopt. Afhankelijk van hoe je je laptop gebruikt, kan een FULL HD (1920 * 1080 pixels) scherm (dat heb je nu ook) nuttig zijn.

Wat doe je precies met de laptop? Dit om beter te bepalen of de eventuele meerprijs van een FULL HD scherm het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akuno
hoi1234 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:54:
[...]

Als blijkt dat je LCD toch kapot is in plaats van je kabel moet je wel even opletten dat replacedirect een HD-ready (1366*768 pixels) scherm verkoopt. Afhankelijk van hoe je je laptop gebruikt, kan een FULL HD (1920 * 1080 pixels) scherm (dat heb je nu ook) nuttig zijn.

Wat doe je precies met de laptop? Dit om beter te bepalen of de eventuele meerprijs van een FULL HD scherm het waard is.
Ik gebruik mijn laptop eigelijk alleen voor school. Voornamelijk exel, word email en leren. Dus een hd ready scherm zou wel beter zijn als deze goedkoper is. Voor films en dergelijke gebruik in mijn tablet of vaste computer.
Verder gebruik ik mijn laptop niet dus het is zonde om een nieuwe te kopen als ik deze nog kan maken.

Dankjewel voor de tip.
Pagina: 1