[GitHub - Adobe Dreamweaver] Code extern bewerken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiRo
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-09 20:59
Hallo iedereen

Ik programmeer met Dreamweaver en push dan alle veranderingen door naar een repository op Github. Als ik nu ergens anders wil verder werken, gaat dat niet. Daarvoor vond ik CodeAnywhere.

Het enige nadeel is dat je als je je code uit Github op wilt halen, een server moet laten installeren (een container) en daar staat een limiet van 1 op. Ik heb al een container ergens anders voor in gebruik en kan de code dus niet ophalen, want ik kan geen container meer aanmaken.

Heeft iemand een idee/alternatief voor CodeAnywhere?

Alvast bedankt!
Rob Nickmans

EDIT: Ik heb alleen toegang tot een browser, ik kan dus geen programma's (zoals DW / Gitclient) zelf gaan downloaden)

[ Voor 9% gewijzigd door NiRo op 09-06-2018 21:20 ]

Beste antwoord (via NiRo op 10-06-2018 11:15)

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:57
zoekopdracht op "online ide github" geeft best wel wat bruikbare resultaten volgens mij.
Of bekijk dit lijstje eens https://github.com/styfle/awesome-online-ide

Andere vraag. Ben je bereid om te betalen voor de dienst? Als je bij CodeAnywhere voor het pakket freelancer gaat heb je 10 containers namelijk. Je kan ook 2 gratis accounts gebruiken en dan heb je ook 2 containers. Wel in 2 browsers gebruiken als je gelijktijdig aan 2 projecten wilt werken.

Ik vraag mij ook af wat je van de IDE verwacht? Dreamweaver is niet zo geavanceerd namelijk. Wellicht dat je met de edit optie in Github al genoeg hebt om direct in je browser wat aan te passen op je site.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
Definieer "ergens anders werken". Bedoel je dan op een andere computer waar je zelf software kan installeren of heb je dan alleen een browser tot je beschikking en wil je dan vanuit de browser je project aanpassen?

als je een laptop hebt met een git client en ide dan kan je overal werken waar je wilt zolang je maar internet toegang hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiRo
Oeps, vergeten.. Ik heb daar alleen toegang tot een browser, het moet dus een website zijn

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
zoekopdracht op "online ide github" geeft best wel wat bruikbare resultaten volgens mij.
Of bekijk dit lijstje eens https://github.com/styfle/awesome-online-ide

Andere vraag. Ben je bereid om te betalen voor de dienst? Als je bij CodeAnywhere voor het pakket freelancer gaat heb je 10 containers namelijk. Je kan ook 2 gratis accounts gebruiken en dan heb je ook 2 containers. Wel in 2 browsers gebruiken als je gelijktijdig aan 2 projecten wilt werken.

Ik vraag mij ook af wat je van de IDE verwacht? Dreamweaver is niet zo geavanceerd namelijk. Wellicht dat je met de edit optie in Github al genoeg hebt om direct in je browser wat aan te passen op je site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Je kan niet werken met alleen een browser.
Kan je nog beter een usb toetsenbord aan je smartphone hangen.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiRo
Bedankt iedereen voor de reacties! Codenvy klinkt veelbelovend en ik ga het nu testen.
Pagina: 1