Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DDR3L vs DDR3 laptop geheugen voltage in bios aanpassen?

Pagina: 1
Acties:

• V.Roelofs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-07 18:15
Ik heb een domme fout gemaakt door voor m'n Toshiba SATELLITE L50D-B-18G DDR3 ipv DDR3L 16 GB geheugen te kopen bij Alternate,ruilen zit er niet in denk ik bij verbroken zegel,nu vroeg ik mij af of ik via de bios het geheugen voltage kan aanpassen naar 1.5? 8)7

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoezo zit ruilen er niet bij? Heb je het spul via internet gekocht? Want dat lijkt me gewoon onder WKOA te vallen. Of geen Alternate een hele specifieke reden (ook al uitgelegd aan jou voordat je het kocht) waarom geheugen niet teruggestuurd mag worden?

Anyhow, normaliter zal er in de BIOS vast wel een stukje zitten over "advanced system settings" of "pci peripherals" maar dat is vaak meer voor overklokken dan voor geheugen verhogen qua voltage. Er is ook zomaar een kans dat het moederbord helemaal geen 1.5V kan sturen (technisch gezien) naar je geheugenslots.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• V.Roelofs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-07 18:15
Ok,dacht dat als geheugen geopend was ruilen niet meer mogelijk was,ga het toch maar proberen dan idd via internet aangeschaft...bedankt!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:27

Nemesizz

Untouchable

MAX3400 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 19:08:
Anyhow, normaliter zal er in de BIOS vast wel een stukje zitten over "advanced system settings" of "pci peripherals" maar dat is vaak meer voor overklokken dan voor geheugen verhogen qua voltage. Er is ook zomaar een kans dat het moederbord helemaal geen 1.5V kan sturen (technisch gezien) naar je geheugenslots.
Heb maar weinig laptops gezien (sterker nog...kan me er zo geen één herinneren*) waar er daadwerkelijk opties in de BIOS zaten voor voltages aanpassen. Datum/tijd, en bootvolgorde en dat was het dan wel meestal. Meeste van die BIOS'en zijn helemaal dichtgetimmerd bij OEM bakkies.

* = Ik weet wel dat ze er zijn, echter, meeste laptops zijn helemaal dichtgetimmerd qua BIOS settings, vrijwel alles wat ik onder handen heb gehad waren de bekende OEM bakkies die je bij Expert/Mediamarkt/Aldi vandaan haalt.

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Heet niet voor niets DDR3L...
Kun je echt wel terugsturen :P

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾