Wordpress download DOCX probleem IE11

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 08:48
Mijn vraag:

Ik heb een redelijk vreemd probleem met het downloaden van DOCX via Internet Explorer 11. Wanneer de download zou moeten starten dan laat IE11 een pagina zien met onleesbare content uit het bestand ipv dat er download venster verschijnt.

De bestanden zijn geupload via BP_GROUP_documents. (een document plugin voor BuddyPress.)

Het vreemde is dat er een aantal DOCX bestanden wel gewoon te downloaden zijn.

De URL die wordpress aanroept verloopt via deze functie /?get_group_doc=11/

Nu heb ik 2 bestanden 1 waarbij het goed gaat en de andere niet.

domeinnaam.nl/?get_group_doc=11/123456789-Gaatgoed.docx
domeinnaam.nl/?get_group_doc=11/12345678-Gaatfout.docx

Wanneer ik de /?get_group_doc=11/ vervang voor het volledige path is er geen enkel probleem.

domeinnaam.nl/wp-content/uploads/group-documents/11/123456789-Gaatgoed.docx
domeinnaam.nl/wp-content/uploads/group-documents/11/12345678-Gaatfout.docx

Wanneer ik het "foute" bestand hernoem 12345678-Gaatfout.docx naar 123456789-Gaatgoed.docx dan gaat de download goed.

Wanneer ik het 12345678-Gaatfout.docx hernoem naar 12345678-Gaatfout1.docx en vervolgens dit bestand probeer te downloaden via een url met /?get_group_doc=11/ erin dan gaat het ook goed.

Dus dan zou je denken het moet ergens in de database misgaan. (Nu heb ik in de database lopen zoeken en heb de upload entry gevonden, wanneer ik deze verwijder gaat het ook goed?) Maar dan is het bestand niet meer zichtbaar op de site.

Relevante software en hardware die ik gebruik
WordPress op Azure (Unbuntu)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik heb de site lokaal neergezet op Windows 10 op een Wordpress stack en dan heb ik geen enkel probleem.

Ik heb met Fiddler webdebugger gekeken naar het content-Type maar in alle gevallen krijg ik het volgende terug application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document; name='naam.docx'

Mijn vraag:

Ik heb een redelijk vreemd probleem met het downloaden van DOCX via Internet Explorer 11. Wanneer de download zou moeten starten dan laat IE11 een pagina zien met onleesbare content uit het bestand ipv dat er download venster verschijnt.

De bestanden zijn geupload via BP_GROUP_documents. (een document plugin voor BuddyPress.)

Het vreemde is dat er een aantal DOCX bestanden wel gewoon te downloaden zijn.

De URL die wordpress aanroept verloopt via deze functie /?get_group_doc=11/

Nu heb ik 2 bestanden 1 waarbij het goed gaat en de andere niet.

domeinnaam.nl/?get_group_doc=11/123456789-Gaatgoed.docx
domeinnaam.nl/?get_group_doc=11/12345678-Gaatfout.docx

Wanneer ik de /?get_group_doc=11/ vervang voor het volledige path is er geen enkel probleem.

domeinnaam.nl/wp-content/uploads/group-documents/11/123456789-Gaatgoed.docx
domeinnaam.nl/wp-content/uploads/group-documents/11/12345678-Gaatfout.docx

Wanneer ik het "foute" bestand hernoem 12345678-Gaatfout.docx naar 123456789-Gaatgoed.docx dan gaat de download goed.

Wanneer ik het 12345678-Gaatfout.docx hernoem naar 12345678-Gaatfout1.docx en vervolgens dit bestand probeer te downloaden via een url met /?get_group_doc=11/ erin dan gaat het ook goed.

Dus dan zou je denken het moet ergens in de database misgaan. (Nu heb ik in de database lopen zoeken en heb de upload entry gevonden, wanneer ik deze verwijder gaat het ook goed.) Maar dan is het bestand niet meer zichtbaar op de site dus niet echt een oplossing.

Relevante software en hardware die ik gebruik
WordPress op Azure (Unbuntu)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik heb de site lokaal neergezet op Windows 10 op een Wordpress stack en dan heb ik geen enkel probleem.

Ik heb met Fiddler webdebugger gekeken naar het content-Type maar in alle gevallen krijg ik het volgende terug application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document; name='Bestandsnaam.docx'

Ik heb ook naar de mimetypes gekeken maar daar lijkt het niet aan te liggen aangezien. Want anders zou in alle gevallen de downloads fout moeten gaan.

Iemand een idee?

Beste antwoord (via Padje op 09-06-2018 17:26)

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

TommieW

Numa numa.

Ik denk dat je naar "Content-Disposition" moet kijken: https://stackoverflow.com/a/17968900

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

TommieW

Numa numa.

Ik denk dat je naar "Content-Disposition" moet kijken: https://stackoverflow.com/a/17968900

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 08:48
Top! Bedankt.

header( 'Content-Disposition: inline; filename="' . $file_deets[1] . '"' );

header( 'Content-Disposition: attachment; filename="' . $file_deets[1] . '"' );

Heb inline aangepast naar attachment en het werkt nu :)