Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

PostNL is verzekerd pakket kwijt, koper reageert niet

Pagina: 1
Acties:

• KoekBenaan
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20-09 20:54
TLDR; PostNL wil dat ik onderteken dat de koper het pakket niet heeft ontvangen, maar de koper reageert niet meer op DM's.

Heb op 15 mei de volgende JBL speaker verzekerd verzonden:
https://tweakers.net/aanbod/1646467/jbl-xtreme-zwart.html

Nu heeft PostNL op 7 juni laten weten dat het pakket als verloren beschouwd moet worden. Nu moet ik een aantal formulieren invullen en ondertekenen, waaronder:
quote:
Ik verklaar de zending niet retour te hebben ontvangen. Tevens is de zending niet ontvangen door de geadresseerd, dit heb ik nagevraagd.
Het probleem is dat de koper helemaal niet meer reageert op DM's. Dus ik weet niet 100% zeker dat hij het pakket niet heeft ontvangen. De track en trace status is: Zending is bij PostNL, bezorgmoment nog niet bekend.

Wat kan ik nog doen? Zou iemand van tweakers de koper kunnen benaderen? Alle informatie staat in de DM's

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat heeft de koper ermee van doen? TPG wil toch dat jij ervoor tekent dat het pakket kwijt is en (hopelijk) jou schadeloos stellen?

Als het pakket wel aangekomen is, heeft TPG een probleem want vreemde administratie. Als het pakket niet is aangekomen, heb jij een probleem want je bent de verzender.

Persoonlijk, heel stom, zou ik als verkoper/verzender alles met TPG afhandelen en als de koper dan komt klagen bij je over een paar weken, heb je toch bewijs dat het pakket echt kwijt is?

Add and message me on XBL for FM7: OctagonQontrol

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
quote:
MAX3400 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 16:08:
Wat heeft de koper ermee van doen?
Lees de post nog eens. KoekBenaan moet er voor tekenen dat hij bij de koper heeft nagevraagd of het pakket ontvangen is. Dan kan hij kiezen tussen hier over liegen of de koper proberen te pakken te krijgen, hij kiest voor de tweede optie.

• JdM
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:39

JdM

Gas?Gas!

@MAX3400 En daarbij denk ik dat PostNL juist bevestigd moet hebben dat het zowel niet retour is gekomen, als dat het niet ontvangen is door de ontvanger, om de vergoedingsprocedure van het verloren goed te kunnen afhandelen. Beide antwoorden op de vragen lijken me juist nodig om juist de verzender schadeloos te kunnen stellen.

....

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Tsurany @JdM PostNL zegt het pakket als verloren te beschouwen. Dit komt op mij over als "kwijt, we don't know".

Of de koper het pakket wel/niet heeft ontvangen, lijkt me geen issue om te controleren door verkoper.

Andersom; als koper klaagt bij verkoper dat pakket niet is aangekomen, is koper GEEN partij voor reclamatie/controle en is de zending is tussen verkoper en bezorgdienst. Snap dus niet waarom nu de koper wel in het traject moet worden betrokken??

Add and message me on XBL for FM7: OctagonQontrol

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
@MAX3400 hij wilt dat PostNL het verzekerde bedrag uitkeert. PostNL stelt als voorwaarde dat hij verklaard aan de koper te hebben gevraagd of hij toch nog wat ontvangen heeft, om te voorkomen dat ze uit moeten keren vanwege een administratieve fout terwijl het pakket alsnog is afgeleverd.

Snap je het nu? Of wil je gewoon bijdehand doen omdat je je verveeld?

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21:11

Richh

Zeg maar Richard

De koper heeft dus geen pakket ontvangen en reageert ook niet meer op DM's? Dat is vrij merkwaardig, als ik iets bij jou had gekocht en het kwam niet aan, dan stond ik wel voor je voordeur :P

Niet heel relevant wellicht, maar ik ben wel benieuwd of er een bijzondere reden is waarom de koper geen contact meer legt. Ik wil 'm ook best eens een DM sturen, mocht dat helpen.

Mijn PC | Mijn MiLight app Android

• MEN-O
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20-09 20:24
Heeft de koper vooraf betaald btw ?

• True
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 00:40

True

Dislecticus

@KoekBenaan vraag het doktersteam of een van de administrators, ben even kwijt welke van de twee je in dit geval nodig hebt. Om je koper een melding te geven dat er ongelezen DM's klaar staan, immers kunnen we er redelijkerwijs van uitgaan dat koper mailnotificaties op DM's uit heeft staan.

Anders kun je nog een aanmaning doen per DM of zelfs per brief (goh ;) ) dat je gaarne reactie wilt binnen vier weken anders je terugtrekt van deze zaak. Mocht het in het slechtste geval uitkomen op een civiel recht kun je je beroepen op je schriftelijke aanmaningen en je ter goede trouw handelen.

Hoeveel tijd heb je tot PostNL je zaak seponeert?

Steam Profile

Acties:
  • +2Henk 'm!

• KoekBenaan
quote:
Richh schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 16:50:
Niet heel relevant wellicht, maar ik ben wel benieuwd of er een bijzondere reden is waarom de koper geen contact meer legt. Ik wil 'm ook best eens een DM sturen, mocht dat helpen.
Ben ik ook benieuwd om. Misschien is hij zo aan het genieten van de JBL dat hij niks meer in de gaten heeft :P
quote:
MEN-O schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 16:55:
Heeft de koper vooraf betaald btw ?
Ja, en heeft ook gekozen voor verzekerd verzenden
quote:
True schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 17:06:
@KoekBenaan vraag het doktersteam of een van de administrators, ben even kwijt welke van de twee je in dit geval nodig hebt.
Ik zal eens kijken, thx
@RobIII :)
quote:
True schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 17:06:
Hoeveel tijd heb je tot PostNL je zaak seponeert?
Ze willen de informatie binnen 2 tot 4 weken

KoekBenaan wijzigde deze reactie 09-06-2018 18:36 (23%)

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

quote:
KoekBenaan schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 17:35:
Ja, en heeft ook gekozen voor verzekerd verzenden
Dus als ik het goed begrijp is de niet-reagerende koper nu de enige die een probleem heeft?

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• KoekBenaan
quote:
bwerg schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 19:18:
[...]

Dus als ik het goed begrijp is de niet-reagerende koper nu de enige die een probleem heeft?
Correct, maar wil het wel goed afhandelen met de koper.

En ik ben eigenlijk wel benieuwd met welk vergoeding PostNL komt en hoe ze die berekenen.

• JukeboxBill
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 23:27
Koper kan op vakantie zijn en daarom niet reageren. Stuur een snail-mail brief naar zijn huisadres en wacht het af.
Is er een termijn, waarbinnen je het formulier naar PostNL moet hebben gestuurd?

Soms ben ik bijna gelukkig

• Flitzer
  • Registratie: augustus 2007
  • Niet online
Helaas 'verliest' PostNL ook wel eens verzekerde pakketjes, terwijl ze wel degelijk zijn aangekomen. In dat geval zal de koper niet zelf contact opnemen en als dan ook notificaties voor DMs uitstaan dan blijft een reactie uit. Dus een reactie van de koper is dan echt nodig.
Zelf zou ik ook pas een onderzoek laten starten bij PostNL als de ontvanger aangeeft dat er niets is aangekomen.

Flitzer wijzigde deze reactie 09-06-2018 20:13 (17%)

• henri86
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 07:24
Ik zou zeggen dat als het pakket echt kwijt was, de koper wel wat zou laten weten.... En gezien hij zich van geen probleem bewust is, als misschien niet zo fanatiek tweaker, geen reden ziet om z'n account te checken nu

henri86 wijzigde deze reactie 09-06-2018 20:47 (43%)

• KoekBenaan
quote:
Flitzer schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 20:11:
Helaas 'verliest' PostNL ook wel eens verzekerde pakketjes, terwijl ze wel degelijk zijn aangekomen. In dat geval zal de koper niet zelf contact opnemen en als dan ook notificaties voor DMs uitstaan dan blijft een reactie uit. Dus een reactie van de koper is dan echt nodig.
Zelf zou ik ook pas een onderzoek laten starten bij PostNL als de ontvanger aangeeft dat er niets is aangekomen.
quote:
henri86 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 20:46:
Ik zou zeggen dat als het pakket echt kwijt was, de koper wel wat zou laten weten.... En gezien hij zich van geen probleem bewust is, als misschien niet zo fanatiek tweaker, geen reden ziet om z'n account te checken nu
Het zit wel iets anders in elkaar.

De koper heeft op 18 mei met PostNL contact gehad en aan mij doorgegeven dat PostNL aangaf dat er verder onderzoek nodig was. Toen heb ik dezelfde dag een onderzoek laten starten bij PostNL.

KoekBenaan wijzigde deze reactie 09-06-2018 21:29 (30%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 00:35
" Tevens is de zending niet ontvangen door de geadresseerde, dit heb ik nagevraagd. "

Als de koper niet reageert heb je het alsnog nagevraagd, echter geen * antwoord * teruggekregen.
De enige informatie die je dan hebt is de track and trace die aangeeft dat de zending niet is afgeleverd is en dat PostNL zelf ook aangeeft de zending als verloren te beschouwen.
Dan mag je er toch vanuit gaan dat hij dus niet afgeleverd is?

Anders zou ik de koper mededelen dat hij/zij z.s.m. moet reageren en tenminste binnen X aantal weken of anders zie je het als dat het product volgens afspraak is afgeleverd en geen recht meer heeft op restitutie.
Het zal namelijk niet de eerste keer zijn dat een koper maanden later nog even aanklopt en vraagt waar zijn bestelling blijft, dat wil je voorkomen.
Pagina: 1

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True