Toon posts:

SVHS Camera & Miro PCTV capturen gaat mis.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met mijn SVHS camera het directe beeld capture (weergeef) met mijn Pinnacle Studio PCTV krijg ik perfect beeld.

Dit capturen gaat via een AV kabel direct vanaf de camera in de kaart (composite). En de gebruikte ingangs-instelling is PAL.

Wat ik voor problemen heb is het indirect weergeven. Dus opnemen op band, afspelen vanaf de camera en weergeven via de computer. Dit levert een erg slecht zwart/wit beeld op. Het is eigenlijk geen beeld te noemen. De contouren zijn heel slecht. En dat terwijl het via dezelfde manier van dezelfde camera komt, met dezelfde instellingen.

Ik heb alle instellingen van de camera geprobeerd, net als alle instellingen van het programma. Ook nog meerdere programma's. Ook nog geprobeerd met een s-video kabel, maar dit levert direct alleen z/w en indirect hetzelfde op.

Wat nog zeker wel genoemd moet worden, is dat het weergeven van direct of indirect beeld op de tv, via een AV snoer perfect gaat, nul problemen daarmee.

Iemand enig idee?

Capture direct:
Afbeeldingslocatie: http://www.subject.nl/images/capture_direct.jpg

Capture indirect:
Afbeeldingslocatie: http://www.subject.nl/images/capture_indirect.jpg

Niels.

Verwijderd

heel vaag iets idd. Ik werk hier met een DV500 en heb een soortgelijk iets als ik Svhs instelling maak en VHS-comp instuur, maar dit is toch nog net iets kunstzinniger ;)

Hmmm.... Aan je camera ligt het iig niet, deze stuurt analoog beeld goed uit en ook daarbij heb je het probleem. Aan analoog is nl niet echt iets verkeerd in te stellen op een camera behalve bij het filmen (zoals wit balans).

Als je alle settings hebt geprobeerd (ik zou geen setting weten die dit soort special effect genereerd (behalve Hue & Saturation (Premiere))) denk ik toch dat je ff met je Miro terug naar de winkel moet om een nieuwe te scoren. Ik neem namelijk ook ff aan dat je de laatste (of de beste) drivers hebt.

Ruil hem om en kijk dan nog eens!

LARO 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Maar het gekke is, dat je de kaart ook niet direct de schuld kan geven, want bij direct weergeven: nul problemen...

|:(

:?

;(

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Verwijderd

Uhh,
kan je de ingang van de kaart in de software kiezen ?
Er gaat wat mis met wel/niet automatisch omschakelen van composiet naar S-video lijkt het wel.

Probeer een handinstellings dus.

Blijkbaar gaat het 'automatische' alleen goed bij direct, het kan zijn dat de camera omschakelt bij direct, maar dat niet kan als je tape afspeelt.

( Of andersom :) )

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 14:59

beerns

it is I, Leclerc

Ik moet eerst zeggen dat ik dit probleem niet direct ken, wat ik wel weet is dat ik soortgelijke problemen heb gehad met m'n studio DV. Ik heb een dv camera, deze gaf na een schone installatie van win98 (wordt aangeraden) toch een wazig beeld. Erg slecht, allemaal strepen en blokken. Ik kijken, bleek DVConnect (een klein utiltje van pinnacle) en het kiezen van de juiste driver (zie ook www.adobe.com, daar staat het allemaal ook; ga naar premiere 6 en lees het troubleshooting maar eens) te zijn.
Iig, succes. Zijn rotproblemen.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Pagina: 1