Zaken om op te letten bij het uitzoeken van een nieuwe tv?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruben-fcu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-04-2024
Onze huidige (oude) Sharp televisie heeft het begeven en zijn daarom op zoek naar een nieuwe tv.
Ik neig naar een OLED, maar vraag mij af waar ik allemaal rekening mee moet houden bij het uitkiezen van de juiste tv voor ons.

Gebruik
-Gamen: paar uur per week. Voor mij belangrijk dat er geen input lag is!
-Series: paar uur per week, zonder statische beelden
-Normale TV: paar uur per week, mijn vrouw kijkt regelmatig RTL 4. Max 2 uur achter elkaar.
-Voetbal: Vooral met het WK om de hoek zal er veel (Lees nagenoeg alle wedstrijden) bekeken worden.

Wensen
-Geen input lag met gamen
-formaat minimaal 55 inch

Vragen
-Zijn er bij OLED tv's verschillende HDR varianten? Zo ja, wat zijn de verschillen?
-Moet ik mij druk maken om burn in? (zelf al wat onderzoek gedaan hiernaar, RTL 4 logo baart mij een beetje zorgen) Zijn er merken/modellen die hier minder last van hebben t.o.v. andere modellen?
-Hebben jullie nog andere belangrijke punten of tips?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-10 22:38
Waarom neig je naar Oled? Wat is het budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 21:13

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Welk OS wil je? Android, WebOs, Firefox

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-10 19:30
Wellicht meerdere tuners zodat je iets kan opnemen en tegelijkertijd iets anders kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Koop iets wat in je budget past....

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 09:06
ruben-fcu schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 13:56:
Onze huidige (oude) Sharp televisie heeft het begeven en zijn daarom op zoek naar een nieuwe tv.
Ik neig naar een OLED, maar vraag mij af waar ik allemaal rekening mee moet houden bij het uitkiezen van de juiste tv voor ons.

Gebruik
-Gamen: paar uur per week. Voor mij belangrijk dat er geen input lag is!
-Series: paar uur per week, zonder statische beelden
-Normale TV: paar uur per week, mijn vrouw kijkt regelmatig RTL 4. Max 2 uur achter elkaar.
-Voetbal: Vooral met het WK om de hoek zal er veel (Lees nagenoeg alle wedstrijden) bekeken worden.

Wensen
-Geen input lag met gamen
-formaat minimaal 55 inch

Vragen
-Zijn er bij OLED tv's verschillende HDR varianten? Zo ja, wat zijn de verschillen?
-Moet ik mij druk maken om burn in? (zelf al wat onderzoek gedaan hiernaar, RTL 4 logo baart mij een beetje zorgen) Zijn er merken/modellen die hier minder last van hebben t.o.v. andere modellen?
-Hebben jullie nog andere belangrijke punten of tips?
Lees de fora even door ( oled tv ervaringen e.d.) dan kom je meer als genoeg te weten :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:30

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik verplaats je even naar [CEA] ;) :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruben-fcu
Bedankt voor alle reacties! Mijn budget is max 2000,- Ik neig naar Oled omdat dat volgens mij de mooiste beelden oplevert op het moment.
Wat betreft de OS heb ik helemaal geen verstand. Heeft dit alleen invloed op de smart tv functionaliteiten of ook op het normale tv kijken en bijv gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:31

The Executer

Lekker belangrijk!

Snelheid van het systeem. Mijn huidige Samsung 4K LED is tergend traag met bijvoorbeeld de tv gids in vergelijking met mijn oude Samsung 32" LCD. Regelmatig een puntje waar ik mij aan erger...

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kijk je TV? Met een coaxkabel in je TV of met een externe tuner (Ziggo Mediabox, KPN iTV, etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruben-fcu
Bedankt the executer. Dan is dat inderdaad wel een punt van aandacht.

Wb9688. Beide is voor mij mogelijk. De Sharp was via coax, maar heb ook een philips die wel via een externe tuner gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-10 14:29

Major_ton

Shoot!

Op dit moment ondersteunen de LG OLED TV's als één van weinigen bijna alle HDR formaten (HDR10, Dolby Vision, HLG en Technicolor).

Burn-in kán een issue zijn als je pech hebt (garantie) of als je een hooligan bent. Ik zou mijn keuze daar niet van laten afhangen tenzij je de TV ook veelvoudig als een PC monitor wilt gebruiken.

De inputlag van de LG OLED TV's is zeer goed met ongeveer 21ms ongeacht het signaal.

Een 55" versie is makkelijk te krijgen binnen je gestelde budget. Als je voor 65" wilt gaan dan kan je een 65C7 voor € 2099,- vinden. Soms is de 65B7 voor € 1799,- te vinden in Duitsland. Een 65C8 is te krijgen voor € 2200,- na cashback.

De OLED techniek komt echt tot zijn recht in verduisterde ruimtes. Het contrast, de kleuren en vooral die 100% zwartwaarde zijn dan heel, heel mooi. Als je nooit in het donker TV gaat kijken, dan kan je zeker ook een (goede) LCD TV overwegen zoals een Sony XE9005/XF9005 of een Samsung NU8000.

Persoonlijk vind ik LG's WebOS het fijnst als besturingssysteem, gevolgd Tizen van Samsung en daarna komt AndroidTV. Die laatste is niet slecht zoals ik nu ervaren heb, maar vergt meer gewenning, toewijding en kennis van zaken om goed te laten draaien.

Hopelijk kan je hier iets mee.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruben-fcu
bedankt voor de uitgebreide reactie! hier kan ik zeker wat mee. 65b7 voor die prijs spreekt mij wel aan!!!

Nog 1 vraag dan
Wat zijn de belangrijke verschillen tussen b en c modellen van LG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bijna elke tv zal een stuk helderder zijn dan je oude toestel maar je ogen zijn zelf je beste advies waarom niet eens gezellig een middag de staad in en langs de mediamarkt of zo de merken vergelijken ,,,,,,ikzelf pleit altijd voor sony omdat ik die altijd scherper vindt maar mischien zeggen jullie ogen wel heel iets anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:17

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ruben-fcu schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:11:
Bedankt voor alle reacties! Mijn budget is max 2000,- Ik neig naar Oled omdat dat volgens mij de mooiste beelden oplevert op het moment.
Wat betreft de OS heb ik helemaal geen verstand. Heeft dit alleen invloed op de smart tv functionaliteiten of ook op het normale tv kijken en bijv gamen?
Kijk niet naar het smart OS. Dat zegt niks over de beeldkwaliteit en daar draait het om bij televisies. Ik zou voor een 55" oled van LG gaan, bijvoorbeeld de C7 of C8. Beter beeld dan dat ga je momenteel niet vinden

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmeijer
  • Laatst online: 05-06-2021
Je zou ook nog kunnen kijken naar een Qled van Samsung. Ik heb recent een koopje gedaan met een Q55Q8C voor 1250eu. Prachtig beeld, super snel en geweldige kleurweergave. Voorzien van HDR 1500. De tv is iets dikker dan de Oled van LG maar die zijn natuurlijk ook gewoon extreem dun. Ook kun je nog kijken naar de nieuwe Q9x serie met jou budget. Mijn ervaring is dat je gewoon naar een winkel moet gaan om het beeld 1 op 1 te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:17

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

mfmeijer schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:24:
Je zou ook nog kunnen kijken naar een Qled van Samsung. Ik heb recent een koopje gedaan met een Q55Q8C voor 1250eu. Prachtig beeld, super snel en geweldige kleurweergave. Voorzien van HDR 1500. De tv is iets dikker dan de Oled van LG maar die zijn natuurlijk ook gewoon extreem dun. Ook kun je nog kijken naar de nieuwe Q9x serie met jou budget. Mijn ervaring is dat je gewoon naar een winkel moet gaan om het beeld 1 op 1 te vergelijken.
Voor honderd euro meer koop je een 55C7. Veel beter beeld.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Hdr1500 zijn loze specs van samsung, het heeft niets met 1500nits te maken al zou je dat verwachten.
Ze misleiden kopers gewoon erg graag.
Beeld zal vast goed zijn verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmeijer
  • Laatst online: 05-06-2021
Jorgen schreef op maandag 18 juni 2018 @ 17:24:
[...]

Voor honderd euro meer koop je een 55C7. Veel beter beeld.
Dat is natuurlijk persoonlijk, ik vind het beeld van mijn q8c mooier dan van de C7 die ik wel overwogen heb.
Pagina: 1