ik heb cinnamon gesloopt :O help. (linux mint 18.3)

Pagina: 1
Acties:
  • 832 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
Ok ik ben weer lekker bezig.
Na het proberen van het installeren van zoneminder kreeg ik na het opnieuw starten van de pc dit onderstaande melding.
als ik op "okey" klik krijg ik een zwart scherm en kan ik niks meer.
Is dit nog te fixen?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/3gana345jqsg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Lees dit eens door : Het algemeen beleid #quickstart

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:28

MsG

Forumzwerver

Met CTRL ALT F2 of bijv F3 t/m F6 heb je gewoon een command-line sessie.

Vanuit daar kan je vele dingen proberen.

Probeer eens: sudo service mdm restart (ik draai zelf geen Mint, dus weet niet of je deze Window Manager draait)?

Je geeft namelijk nagenoeg geen info, begin eens met te beschrijven wat je exact draait.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
MsG schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 11:49:
Met CTRL ALT F2 of bijv F3 t/m F6 heb je gewoon een command-line sessie.

Vanuit daar kan je vele dingen proberen.

Probeer eens: sudo service mdm restart (ik draai zelf geen Mint, dus weet niet of je deze Window Manager draait)?

Je geeft namelijk nagenoeg geen info, begin eens met te beschrijven wat je exact draait.
wat ik precies draai? wat wil je precies weten?
ik draai momenteel mint 18.3. cinnamon 64 bit.

ik zit nu op een andere (windows) laptop.
als ik Linux pc opstart krijg ik het scherm te zien zoals het plaatje hierboven.
klik ik op Okey dan krijg ik een zwart scherm te zien en kan ik verder niks gezien ik niks te zien krijg. op de achtergrond draai Linux wel gewoon (gok ik)
Maar gezien ik niks zie kan ik dus ook niet terminal starten en sudo opdrachten uitvoeren.

CTRL ALT F2 kan ik ook niks mee denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

tweakmember schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 11:55:
[...]

wat ik precies draai? wat wil je precies weten?
ik draai momenteel mint 18.3. cinnamon 64 bit.

ik zit nu op een andere (windows) laptop.
als ik Linux pc opstart krijg ik het scherm te zien zoals het plaatje hierboven.
klik ik op Okey dan krijg ik een zwart scherm te zien en kan ik verder niks gezien ik niks te zien krijg. op de achtergrond draai Linux wel gewoon (gok ik)
Maar gezien ik niks zie kan ik dus ook niet terminal starten en sudo opdrachten uitvoeren.

CTRL ALT F2 kan ik ook niks mee denk ik?
Heb je het al eens daadwerkelijk ingedrukt? Want het zou je gewoon een shell moeten geven.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
MsG schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 12:01:
[...]

Heb je het al eens daadwerkelijk ingedrukt? Want het zou je gewoon een shell moeten geven.
sorry, nog niet gedaan.
wanneer moet ik het indrukken?
tijdens het starten van de pc?

[ Voor 4% gewijzigd door tweakmember op 09-06-2018 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nee gewoon als je die foutmelding voor je hebt. Dus op het moment van de foto bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
MsG schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 12:14:
Nee gewoon als je die foutmelding voor je hebt. Dus op het moment van de foto bijvoorbeeld.
ah ja ik zie het nu.
er start een command-line sessie idd.
maar persoonlijk heb ik hier totaal geen ervaring mee en dus geen benul hoe ik het gebruiken moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
ah dit werkt zobeetje als terminal zie ik nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

tweakmember schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 12:39:
ah dit werkt zobeetje als terminal zie ik nu..
Je kan allicht even kijken of je je Cinnamon dependencies kan repareren/updaten, ervanuitgaande dat er wel netwerk is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
MAX3400 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 12:41:
[...]

Je kan allicht even kijken of je je Cinnamon dependencies kan repareren/updaten, ervanuitgaande dat er wel netwerk is.
ja alsof ik de kennis hebt om dit allemaal te kunnen. (not) ;)

even tussendoor,

Ik kan met ls Documents in de map documenten komen en zie ik mijn documenten staan.
Maar hierbij houd mijn kennis ook op.
Hoe kan ik deze map documenten op mijn usb stick kopiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:08

Cyphax

Moderator LNX
@tweakmember Ik stel voor dat je eerst even zelf gaat prutsen, en de basics van het besturingssysteem tot je neemt; we verwachten wel wat eigen inzet, en dat ontbreekt in dit topic. Het begint met bijvoorbeeld de foutmelding in een searchengine zetten en kijken of je met wat je vindt het probleem kan oplossen. Je zult zien dat je dan heel snel de meeste problemen zo hebt opgelost (omdat je waarschijnlijk niet de eerste of enige bent) en je doet dan die ervaringen alsnog op.

Ik sluit dit topic voor nu; mocht je er echt niet uitkomen met de tip(s) hierboven, dan kan je een nieuw topic openen. Beschrijf in dat geval goed wat je al hebt geprobeerd. Dat vermijdt dat we oplossingen gaan aandragen die je al geprobeerd hebt, wat ook betekent dat het langer duurt voor je een oplossing hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 09-06-2018 12:49 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.