[VOIP] Gebeld naar Afrika, maar niet door mij, hoe kan dit?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1082613

Topicstarter
Mijn vraag
.Ik bel over het internet (VOIP) en heb daarvoor een speciale modem fritzbox, nu is er gebeld met mijn nummer naar Afrika ,maar er is niet ingebroken in mijn fritzbox ,dit heeft ook de provider gezegd en er zijn ook geen gesprekken te zien in het logboek van mijn modem, mijn provider zegt nu dat er ingebroken is in mijn computer en zo is gebeld, computer is met goede antivirus beveiligd.Kan dit want ik vind dit toch raar er is niks te zien op mijn fritzbox dat er gebeld is, maar wel bij de gesprekskosten provider,als er gebeld wordt moeten ze dan niet altijd over de modem gaan, en dan moet het toch zichtbaar zijn ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 718429

Het klinkt raar en of het klopt is zo aan jouw uitleg niet te zien. Bijvoorbeeld "ik heb een antivirus" is wel beter dan "ik heb geen antivirus"* maar het garandeert niets.

Vraag je provider om hun logs, met IP-connectiegegevens erbij. Wanneer werd er waarheen gebeld, vanaf wel IPadres, en welk IPadres had jouw aansluiting op dat moment toegekend gekregen?

En vertel ook even hoe jouw netwerk eruitziet. Aansluiting komt binnen, en dan? Welke apparaten zitten hoe aanelkaar verbonden? Welke stonden aan op het moment van de belletjes?

* Tenzij "ik heb geen windows", maar we dwalen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomer21
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08:58
Als iemand je VoIP wachtwoord en gebruikers naam heeft kan hij met alles bellen bv VoIP app een andere fritzbox e.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 1082613 ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Verder voldoet je openingspost niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen, zie: Het algemeen beleid #quickstart. Zou je verder de vragen willen beantwoorden die @Anoniem: 718429 heeft gesteld?

We kunnen je dan een stuk beter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-06 17:19
Weet niet wie de VoIP-provider is. Maar meestal zijn voip-nummers normandisch. Dat betekend dat overal in de wereld te gebruiken is. Voorwaarde is wel dat je de gegevens (telnr., ww, sip-server) hebt. Blijkbaar zijn deze gegevens in verkeerde handen gevallen. fritz!box heeft hier geen onbesmettelijk reputatie in helaas. Update naar de laatste fritz!os is wel aan te raden. Daarnaast natuurlijk een nieuw voip-ww nemen.

Voor je onderzoek. De provider zou in moeten kunnen zien welk ip-adres het belletje gedaan heeft. Daarnaast moeit de VoIP-cliënt een registratie hebben. Dus zou de provider ook moeten kunnen zien wanneer de cliënt voor het eerst contact maakte.

Maar hoe ze aan je gegevens zijn gekomen blijft een lastig verhaal.