Toetsenbordindeling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twanva
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-02 07:39
Beste Tweakers,

Ik ben zoekende naar een toetsenbordindeling wat bij dit toetsenbord hoort:

https://imgur.com/a/O7ppqxH

Zelf dacht ik iets van Belgisch of Frans maar eigenlijk zijn deze allemaal azerty in plaats van qwerty. Weet een van jullie welke indeling dit mogelijk kan zijn?

Alvast bedankt,

Twan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-07 19:10

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

dit is gewoon qwerty maar dan aangepast voor dit model.

Wat is het model laptop?
btw, als je het toetsenbord wilt vervangen, zal het waarschijnlijk een hele bottom cover worden, vrij duur grapje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:57

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Dat is een iso keyboard. Verschil tussen iso en ansi keyboard

[ Voor 66% gewijzigd door Dwarlorf op 09-06-2018 11:22 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twanva
michelsoe12 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 11:06:
dit is gewoon qwerty maar dan aangepast voor dit model.

Wat is het model laptop?
btw, als je het toetsenbord wilt vervangen, zal het waarschijnlijk een hele bottom cover worden, vrij duur grapje!
Het is een Asus U310U.

In Windows 10 willen ik de juiste toetsenbord indeling hebben maar het toetsenbord layout van de laptop krijg ik niet gevonden icm een toetsenbord indeling van Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-07 17:49
Onhandige indeling voor NL. Misschien heb je hier iets aan: https://stickermaster.nl/...toetsenbord-stickers.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-07 19:49

aawe mwan

Wat ook leuk is:

twanva schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 10:56:
Zelf dacht ik iets van Belgisch of Frans maar eigenlijk zijn deze allemaal azerty in plaats van qwerty. Weet een van jullie welke indeling dit mogelijk kan zijn?
De komma toets zit op de middelste rij, bij AZERTY zit deze knop op de plek van de M.

Ziet er uit als een Frans AZERTY toetsenbord, waarvan iemand een paar toetsen verwisseld heeft zodat het is gaan lijken op een QWERTY toetsenbord.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-07 23:47
Vraag het eerst eens na, bij degene van wie je hem gekregen of gekocht hebt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat wil je met de 'correcte' layout doen dan? Als je gewoon QWERTY, NL - US Intl, instelt krijg je de tekens die op elk 'normaal' toetsenbord zit. Het is niet alsof je opeens compleet andere tekens krijgt. Wat je op de toets ziet is niets meer dan een opdruk, ze kunnen net zo goed blanco zijn.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 16:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

Ik vermoed dat het een door de gebruiker omgebouwd Azerty keyboard is. Het autobrightness icoontje van de Q hoort normaal op de 2e rij (A-knop) te zitten

[ Voor 37% gewijzigd door -36- op 09-06-2018 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twanva
Hero of Time schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 12:46:
Wat wil je met de 'correcte' layout doen dan? Als je gewoon QWERTY, NL - US Intl, instelt krijg je de tekens die op elk 'normaal' toetsenbord zit. Het is niet alsof je opeens compleet andere tekens krijgt. Wat je op de toets ziet is niets meer dan een opdruk, ze kunnen net zo goed blanco zijn.
De toetsen op het toetsenbord komen totaal niet overeen met welke toetsenbord indeling in windows dan ook. Wat ik wil is dat het toetsenbord van de laptop volledig overeenkomt met de windows toetsenbord instellingen.

Hopelijk is dit mogelijk maar veel van jullie zeggen al dat dit waarschijnlijk een soort omgebouwd toetsenbord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:24
Van wat ik kan vinden (ik gebruik zelf geen Windows) werkt MKLC ook met Windows 10, ook al staat het niet op de officieel ondersteunde systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Laatst online: 26-06 16:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

Q met de A, W met de Z, M met ?' en -- met += omwisselen en alles is weer zoals het hoort.

[ Voor 21% gewijzigd door -36- op 09-06-2018 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Maar een Shift Lock? Serieus? Nog nooit gehoord of gezien op een toetsenbord.

Lijkt wel een goedkope China rip-off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Laatst online: 15:46

Compizfox

Bait for wenchmarks

twanva schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 15:19:
[...]

De toetsen op het toetsenbord komen totaal niet overeen met welke toetsenbord indeling in windows dan ook. Wat ik wil is dat het toetsenbord van de laptop volledig overeenkomt met de windows toetsenbord instellingen.

Hopelijk is dit mogelijk maar veel van jullie zeggen al dat dit waarschijnlijk een soort omgebouwd toetsenbord is.
Moet je dat wel willen? Als ik jou was zou ik de toetsenbord gewoon gebruiken met de layout die jij gewend bent (waarschijnlijk QWERTY US-Intl). Je hoeft niets uit te doen op wat er op de keycaps staat, dat is slechts een opdruk en maakt verder niet uit.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:24
sypie schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 16:44:
Maar een Shift Lock? Serieus? Nog nooit gehoord of gezien op een toetsenbord.
Dat is redelijk normaal bij AZERTY, omdat je shift in moet drukken voor de cijfers. Al staat er normaal Verr Maj op.
Pagina: 1