TrueDepth-camera defect iPhone X, welke rechten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:22
Bij de launch van de iPhone X heb ik twee toestellen gekocht, een voor mij en een voor mijn tante.

Nu heeft mijn tante ineens de melding gekregen dat FaceID is uitgeschakeld en dat er contact opgenomen moet worden met Apple. Tevens werkt de rear camera enkel op slowmotion video en panorama. Prima dat gedaan en het was mogelijk om vandaag terecht te kunnen in Oberhausen (zij woont in Duitsland).

Maar wat zijn nou je rechten bij zoiets? Kun je een gloednieuw toestel eisen of moet je genoegen nemen met een refurbished model of reparatie?

Het betreft namelijk een iPhone X 256GB dat €1329 heeft gekost en binnen 6 maanden uit het niets kapot gaat. Toestel is niet gevallen en er wordt zuinig mee omgegaan.

Het volgende geprobeerd:
- alle apps sluiten en vervolgens een force reboot;
- reset naar fabrieksinstellingen en geprobeerd met een clean install zonder backup te restoren.

Wellicht dat deze vraag al beantwoord is, excuus dan, maar heb de relevantie informatie niet kunnen vinden.

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-09 19:24

Matszs

><>

Waarom zou je problemen hebben mocht Apple (neem aan dat je tante daar naar toe gaat voor reparatie) het toestel willen repareren? Het is niet dat je toestel daardoor waarde verliest, het is misschien zelfs wel beter omdat het handmatig wordt nagekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 20:06
aGraPusher schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 10:30:
Maar wat zijn nou je rechten bij zoiets? Kun je een gloednieuw toestel eisen of moet je genoegen nemen met een refurbished model of reparatie?
Je hebt recht op garantie, dus gaan ze de telefoon maken.

Ik weet niet waar de telefoon aangeschaft is? NL of DE?
Dit kan wat uitmaken voor de reparatie. In Nederland mag men geloof ik geen refurbished telefoon als vervanging mee geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
Matszs schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 10:36:
Waarom zou je problemen hebben mocht Apple (neem aan dat je tante daar naar toe gaat voor reparatie) het toestel willen repareren? Het is niet dat je toestel daardoor waarde verliest, het is misschien zelfs wel beter omdat het handmatig wordt nagekeken.
Wellicht is het beter.. maar je zit alsnog paar weken zonder toestel.
Rolfie schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 10:42:
[...]

Je hebt recht op garantie, dus gaan ze de telefoon maken.

Ik weet niet waar de telefoon aangeschaft is? NL of DE?
Dit kan wat uitmaken voor de reparatie. In Nederland mag men geloof ik geen refurbished telefoon als vervanging mee geven.
Toestel heb ik aangeschaft via de Apple website met bezorging in Nederland. Ik ga vandaag ook mee naar Oberhausen, gezien een eerdere ervaring met garantie van een toestel dat ik had overgenomen van iemand anders.

[ Voor 6% gewijzigd door aGraPusher op 09-06-2018 10:47 ]

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je hebt gewoon garantie, maak je niet druk vooraf al.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Rechten gaan twee kanten op. Je hebt recht op een deugdelijk product, maar het bedrijf heeft ook het recht om jouw toestel eerst (een aantal keer) te repareren, voordat je mag gaan eisen dat je een gloednieuw toestel krijgt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 20:06
aGraPusher schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 10:46:
Wellicht is het beter.. maar je zit alsnog paar weken zonder toestel.
Apple store even binnen lopen (wel afspraak maken). Vaak loop je zo weer naar buiten met een nieuwe.
Of misschien paar dagen zonder. Maar weken.... het kan... Maar zonder werkelijke ervaring kan je hier momenteel niets over zeggen.

Misschien loop je direct met een nieuwe naar buiten? Je maakt je nu eigenlijk al druk en zorgen, zonder dat je ook maar iets weet van hoe je reparatie zal lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties mogen in het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

3i > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 19:10
Ik kan weinig toevoegen aan de rest, maar ik kan je nog wel een tip geven: ga er niet met een gestrekt been in. Dat helpt je helemaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:06

InFamous

excommunicado

Ik heb in Den Haag gewoon kunnen wachten op een reparatie. Daarbij was de front microfoon kapot en is het complete scherm inclusief camera, speaker, touch ID vervangen. Dit duurde ongeveer een uur anderhalf. Hiervoor was wel via de website van Apple een afspraak gemaakt.

Ik weet alleen niet hoe dit in Duitsland is geregeld.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
Diagnose test werkte niet van Apple dus kregen zonder problemen een nieuwe. Niet refurbished.

Tevens een belkin screenprotector gratis gekregen. Top service!

Geen probleem dat het toestel in NL is gekocht en op mijn naam stond maakte ook niet uit, er is niet eens naar een bon gevraagd.

Pagina: 1