Autoradio gaat aan, en direct weer uit.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:21
Hoi allen,

Ik heb een tijdelijke auto, een peugeot 205. Nu is daar onlangs de radio mee opgehouden, nadat ik een lichtverklikker wilde inbouwen.

Ik heb daarop een andere radio geprobeerd, welke enkel kort aangaat en waarbij de cd knop werkt, en daarna weer uitschakeld. Is niet handmatig in/uit te schakelen

Alle zekeringen zijn gecontroleerd
Alle kabels zijn gecontroleerd, geel is constant 12v, en de schakeldraad geeft bij auto op contact ook keurig 12v.

Nu ben ik redelijk handig, maar mijn troubleshooting houdt hier even op. Wie heeft hierin meer ervaring, of suggesties wat ik kan uitproberen omde radio weer werkend te krijgen?

Radio betreft een jvc kd-s641

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:13

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Geel is constante 12V? Zeker weten?
Verder zeg je dat de vorige radio naar de eeuwige fm-velden is gegaan door het inbouwen van een lichtverklikker... hoe dan? Weet je zéker dat je handig genoeg met elektra bent om dit karweitje aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:21
De vraag is of het door die verklikker kwam, maar wat ik wel weet is dat de radio het erna niet meer deed. En of dat samenhangt, of dat er een andere reden is, is onduidelijk.

Ik heb inmiddels alle draden gecontroleerd, en erachter gekomen dat het aansluitschema niet helemaal correspondeerde met de nieuwe radio. Zal wel met ouderdom van auto te maken hebben. Dit is gewijzigd, en het werkt weer. De geschakelde 12v moest op een andere plek zitten bij de nieuwe radio.

Icephase Bedankt voor het meedenken, ik kan er weer tegenaan nu.