Toon posts:

CCFL probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al 2x een CCFL in m`n kast gezet.

1e keer: ik had hem diagonaal in achter het frontje van m`n kast gezet (Antec). Dat ging prima, maar toen ik m`n pc uit zette en de volgende ochtend aanzette, niets. Ik kijken lampje in 2en, ik denk ok, hij zat niet in een houder, kan gebeuren.

2e keer:
Ik dus een nieuwe gehaald en in een houder gestopt en wederom diagonaal erin gezet want horizontaal past hij niet. Ik wat stukjes uit die kast gezaagd want hij paste niet.

Lampje deed het perfect, tot ik m`n kastje onder m`n buro aan tikte met m`n buro stoel, m`n kastje tikte m`n buro aan, en pats lampje kapot.
Mijn vraag is; Hoe kan ik hem erin monteren zonder dat dat ding kapot gaat als ik me beweeg, want hier word ik ziek van :(

Verwijderd

of je bent HEEEEEEL lomp of er is toch echt iets mis, die dingen gaan niet zo makkelijk stuk asl je doet vermoeden

Verwijderd

Topicstarter
Lomp ben ik zeker niet.
Dingen gaan alleen stuk bij mij als ik wil dat ze stuk gaan.

wie was die gast ook alweer die ook die ccfl achter z`n frontje had gezet, ik ben z`n naam kwijt, was een heel lang topixc

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 19:56

Flexx

This side up

Idd, die van mij zit er al een tijdje in maar nooit geen probleemen.

Zit hij wel goed vast ? Of misschien komt er wat tegen aan ?

Verwijderd

Topicstarter
zit die van jou ook diagonaal?

en zo ja:

Kan je een foto maken van de montage?

Verwijderd

Ik denk eerder dat je je inverter eens moet nakijken. Standaard is deze niet geisoleerd en kan het dus zijn dat er een kleine kortsluiting is geweest.

Kleine tip: Koop een stukje heatshrink tube van 1.5 cm diameter en schuif dit over de inverter. Prima isolatie.

Verwijderd

de inverter moet je een doosje voor maken
ik heb hem in een schroeven doosje en dan met dubbelzijdig plakband onder in men kast geplakt
:) en de lamp ook onderin
ook met dubbelzijdige zooi :)
Pagina: 1