Ik heb 1,5 jaar geleden een NAD C368 versterker icm de Blue Sound MDC module aangekocht. In het begin draaide dit als een zonnetje dmv WiFi maar na enkele maanden begon de ellende. MDC module was op eens niet vindbaar in het netwerk, vervolgens de boel bekabeld aangesloten. Het probleem leek opgelost maar na een paar dagen begon de ellende weer. De versterker en Blue sound blijven bestuurloos vast staan, de enige manier om de boel opnieuw aan de gang te krijgen is de stekker eruit halen. Wat vervolgens heel vervelend is met een gekoppelde harddisc want dan moet de muziek (Flac) opnieuw geïndexeerd worden dit zijn een kleine 2000 albums en duurt behoorlijk lang. De plaatselijke dealer is zeer behulpzaam met het verrichten van update’s maar alle hulp ten spijt! Voorlopig loopt het min. 3x per week vast waardoor het apparaat bestuurloos word maar ook niet vanzelf in stand-by springt. Wie heeft deze ervaring ook en heeft iemand dit probleem getackeld?
Ik heb geen vergelijkbare ervaring, maar ben wel geintrigeerd door het verlies van de index. Ik connect mijn bluesound naar een SMB share op mijn NAS (Synology). Bij mij gaat elke nacht de stroom eraf (via een zwave schakelaar, maar is vergelijkbaar met de stekker eruit). Ik heb nog nooit de muziekverzameling opnieuw hoeven te indexeren.
Succes verder met het oplossen van het probleem!
Succes verder met het oplossen van het probleem!
Dag leon,
Ik heb soortgelijke problemen. Heb gelukkig geen muziek database maar vind het vooral vervelend steeds kasten overhoop te moeten halen om het apparaat te hardresetten. Ben jij inmiddels al verder gekomen?
Ik heb soortgelijke problemen. Heb gelukkig geen muziek database maar vind het vooral vervelend steeds kasten overhoop te moeten halen om het apparaat te hardresetten. Ben jij inmiddels al verder gekomen?
@niels_booij denk dat je geen reactie zult krijgen van @Anoniem: 1082567 aangezien hij 1 Augustus voor het laatst online was en verder nergens meer op gereageerd heeft 
Geen NAD kenner, maar zijn er geen updates beschikbaar voor de NAD?
Eventueel nog als mogelijkheid het apparaat te resetten en opnieuw instellen. Misschien heb je geluk dat dat werkt. Verder kan ik je helaas niet helpen. Ben zelf in het bezit van Onkyo-apparatuur.
Succes in ieder geval
Geen NAD kenner, maar zijn er geen updates beschikbaar voor de NAD?
Eventueel nog als mogelijkheid het apparaat te resetten en opnieuw instellen. Misschien heb je geluk dat dat werkt. Verder kan ik je helaas niet helpen. Ben zelf in het bezit van Onkyo-apparatuur.
Succes in ieder geval
Gamertag: timmie271
Zowel de module als de versterker naar fabrieksinstellingen herstellen en vervolgens checken of er nog updates zijn die je hebt gemist om alles weer up to date te krijgen is altijd wel een goede eerste stap met dit soort problemen. Los daarvan zou ik met streaming je apparatuur altijd bekabeld in het netwerk hangen voor de beste verbinding.
Beste allemaal,
Met mijn nad c368 icm de bluos module heb ik dezelfde vervelende ervaringen.
Alles is up to date en het blijft fout gaan. Het enige wat ervoor zorgt dat problemen iets langer wegblijven is de lankabel in een andere poort van de switch te pluggen, maar dit kan ook niet de bedoeling zijn.
Maurits
Met mijn nad c368 icm de bluos module heb ik dezelfde vervelende ervaringen.
Alles is up to date en het blijft fout gaan. Het enige wat ervoor zorgt dat problemen iets langer wegblijven is de lankabel in een andere poort van de switch te pluggen, maar dit kan ook niet de bedoeling zijn.
Maurits
Dag!
Ik heb deze problemen ook ondervonden (NAD C368 icm Bluos Module). Volgens NAD, en het standpunt is overgenomen door de dealer (Hobo) zou dit te maken hebben met ongelukkige omstandigheden van het internet netwerk. Tja...... heb zelden zo'n slecht verhaal gehoord als antwoord. Mijn netwerk communiceert feilloos met andere apparaten, maar dus niet met mijn Bluos module. Komt het dan door het netwerk, of door de module? De vraag stellen, is hem beantwoorden.... Gezien de hoeveelheid problemen met de NAD C368, zoals ik die op het Internet tegenkom, vraag je je eerder af waarom NAD deze versterker niet heeft teruggehaald...?
Ik heb van NAD, via HOBO, een nieuwe versterker gekregen (dat ging niet vanzelf....),.... en ja hoor, binnen enkele dagen: hetzelfde probleem.
Vervolgens heb ik op de NAD, de opties Auto Sense en Auto Standby uitgezet. Sindsdien heb het probleem niet meer.
Ik ben desondanks of er inmiddels oplossingen zijn, die het probleem in zijn geheel verhelpen? Zijn er software updates die een oplossing voor het probleem zijn?
Grtz. Gus
Ik heb deze problemen ook ondervonden (NAD C368 icm Bluos Module). Volgens NAD, en het standpunt is overgenomen door de dealer (Hobo) zou dit te maken hebben met ongelukkige omstandigheden van het internet netwerk. Tja...... heb zelden zo'n slecht verhaal gehoord als antwoord. Mijn netwerk communiceert feilloos met andere apparaten, maar dus niet met mijn Bluos module. Komt het dan door het netwerk, of door de module? De vraag stellen, is hem beantwoorden.... Gezien de hoeveelheid problemen met de NAD C368, zoals ik die op het Internet tegenkom, vraag je je eerder af waarom NAD deze versterker niet heeft teruggehaald...?
Ik heb van NAD, via HOBO, een nieuwe versterker gekregen (dat ging niet vanzelf....),.... en ja hoor, binnen enkele dagen: hetzelfde probleem.
Vervolgens heb ik op de NAD, de opties Auto Sense en Auto Standby uitgezet. Sindsdien heb het probleem niet meer.
Ik ben desondanks of er inmiddels oplossingen zijn, die het probleem in zijn geheel verhelpen? Zijn er software updates die een oplossing voor het probleem zijn?
Grtz. Gus
En wat als je de versterker (of ja beter gezegd, de module) een vast IP-adres geeft vanuit je router zoals hier uitgelegd?
Allereerst: dank voor jouw reactie! Dat wordt gewaardeerd.
Ik ben niet iemand die liefde heeft voor het aanpassen van allerlei router instellingen, zoals vermoedelijk de meeste consumenten. Desondanks sta ik er zeker voor lopen om te ontdekken of dit de oplossing is.
In de meegestuurde link staat: "The MAC Address for the wired network interface is located on the back or bottom of The Player". Als ik het goed begrijp hebben we het hier dus over de Bluesound player. Nu heb ik geen blueslound player, maar een BLUOS Module.
Om de module er nu uit te halen, zonder al teveel verstand van zaken, is voor mij een te hoog risico ;-). Vandaar dus eerst deze vraag: lees ik het goed dat 'on the back or bottom van de NAD MDC DD-BLUOS module, een MAC address staat?
Wellicht ten overvloede: De versterker, of liever gezegd de BLUOS module, staat bedraad in verbinding met de router.
In afwachting!
GG de Man
Ik ben niet iemand die liefde heeft voor het aanpassen van allerlei router instellingen, zoals vermoedelijk de meeste consumenten. Desondanks sta ik er zeker voor lopen om te ontdekken of dit de oplossing is.
In de meegestuurde link staat: "The MAC Address for the wired network interface is located on the back or bottom of The Player". Als ik het goed begrijp hebben we het hier dus over de Bluesound player. Nu heb ik geen blueslound player, maar een BLUOS Module.
Om de module er nu uit te halen, zonder al teveel verstand van zaken, is voor mij een te hoog risico ;-). Vandaar dus eerst deze vraag: lees ik het goed dat 'on the back or bottom van de NAD MDC DD-BLUOS module, een MAC address staat?
Wellicht ten overvloede: De versterker, of liever gezegd de BLUOS module, staat bedraad in verbinding met de router.
In afwachting!
GG de Man
[ Voor 7% gewijzigd door GGdeMan op 14-01-2020 19:52 ]
@GGdeMan in de instellingen kijken bij netwerk, daar zou het bij moeten staan.
Zeker weten dat er op de achterkant geen sticker zit met het Mac adres?
Zeker weten dat er op de achterkant geen sticker zit met het Mac adres?
Lichtpuntje...
Een andere oplossing is om het terug te vinden via Help > Diagnostische informatie. Daar kon ik zojuist het MAC-adres van mijn Bluesound Node 2 vinden
En anders in je router kijken welke devices er allemaal aangemeld zijn met bijbehorend MAC address.
Na bijna 2 jaar geef ik dit topic op GoT weer eens een slinger.....
Mijn MDC BluOs card heb ik bekabeld aangesloten, dus de WiFi issues met uitval heb ik niet ondervonden.
Maar nu het volgende.....
Via mijn Wifi kan ik op mijn smartphone de mobile app van BluOS controller de MDC bedienen van de C368.
Dat werkt prima en zonder problemen.
Echter de desktop app op Windows 10 (of dit nu een laptop, een desktop FAT client is e.d. maakt niet uit) krijgt geen scherm als de BluOS controller gestart wordt. Scherm staat op Looking for players met het BlueSound logo, maar hij start niet verder.
Ik heb al diverse keren contact gehad met BlueSound technical support uit Canada, maar een echte oorzaak/oplossing is nooit gekomen.
Iemand ook deze problemen?
Edit & toevoeging: ik wil de TuneIN streams gebruiken op de BluOS controller.
Mijn MDC BluOs card heb ik bekabeld aangesloten, dus de WiFi issues met uitval heb ik niet ondervonden.
Maar nu het volgende.....
Via mijn Wifi kan ik op mijn smartphone de mobile app van BluOS controller de MDC bedienen van de C368.
Dat werkt prima en zonder problemen.
Echter de desktop app op Windows 10 (of dit nu een laptop, een desktop FAT client is e.d. maakt niet uit) krijgt geen scherm als de BluOS controller gestart wordt. Scherm staat op Looking for players met het BlueSound logo, maar hij start niet verder.
Ik heb al diverse keren contact gehad met BlueSound technical support uit Canada, maar een echte oorzaak/oplossing is nooit gekomen.
Iemand ook deze problemen?
Edit & toevoeging: ik wil de TuneIN streams gebruiken op de BluOS controller.
[ Voor 5% gewijzigd door Soundwork op 30-11-2021 23:55 ]
Pagina: 1