[Proximus]Blokkade poorten in B-Box3 voor voip?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:01
In ons filiaal in België hebben we een Proximus Internet Maxi Bizz verbinding. Met een B-Box3 modem.
Vanmiddag met de helpdesk gechat omdat onze telefoon toestellen geen geluid hebben. Ze gaan wel over, maar de ontvanger hoort niets. De toestellen zijn standaard SIP-clients (N510 van siemens en een Mitel toestel).

Achter de B-Box3 hangt een USG die de verbinding voor de toestellen verzorgt. Er is dus een dubbele NAT. Altijd feest...

Nu heb ik in de B-Box3 de USG in een DMZ gezet (via de USG zelf op IP, als via de algemene route toepassingen - Firewall), maar dit heeft geen resultaat.

https://www.proximus.be/s...ternetpoorten-openen.html heb ik gelezen en mijn voip poorten staan er niet tussen. De helpdesk wist me niet te vertellen welke poorten Proximus zelf blokkeert en ik moest hem wijzen op bovenstaande url.

De vraag is dus wat ik over het hoofd zie. De toestellen registreren zich wel op de telefooncentrale, maar er wordt geen goede call opgezet. Ik zoek dus het probleem in de UDP 10000 reeks (RTP voor VOIP).

Iemand meer ervaring met Proximus die mij kan helpen? Moet ik nog wat meer doen dan in het modem in DMZ zetten? Moet er nog iets met MyProximus gedaan worden bijvoorbeeld? Lijkt mij van niet, maar toch...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-07 08:05
2 keer nat achter elkaar bij VoIP is vragen om problemen. Kun je die N510 niet op het Proximus modem testen om te kijken of het dan ook is? Staat de SIP alg functie uit op beide apparaten? Die gaat namelijk ook je poorten / pakketjes bewerken wat ook voor erg veel problemen kan zorgen.

Waar registreren de toestellen zich overigens op? Via een VPN naar een telefooncentrale? Op een hosted platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
De USG verbindt met een VPN naar een andere USG. Hieraan zit een telefooncentrale. Dezelfde setup wordt op een andere locatie gebruikt, alleen zonder Proximus.

SIP alg ben ik niet tegen gekomen, maar ik ga het eens verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:39

qless

...vraag maar...

Bbox3 is een ramp modem, kwa beheer. Je krijgt geen Admin toegang van proximus.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Is het een beter idee om de USG dan de PPPoE sessie op te laten zetten en het op deze manier in te regelen? Bij KPN geeft dit ook regelmatig gedoe namelijk, dus doe ik dit liever niet... Of gaat dit bij Proximus wel goed?