Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:35
Hallo Tweakers,

Ik heb wat synchronisatie-issues met Lightroom waar ik geen verklaring voor kan vinden. :-(

Alle foto's heb ik op mijn photo-share staan op mijn Synology NAS. Deze share is netjes als network drive in Windows gekoppeld. Ik heb 1 map genaamd Gezamelijk, welke submappen van jaartallen bevat, en per jaartal weer submappen op onderwerp. Dat ziet er zo uit:

Lightroom mappen

Om te synchroniseren klik ik met de rechtermuisknop op Gezamelijk en kies ik voor Map synchroniseren.
Vervolgens krijg ik elke keer dit te zien:

Map gezamelijk synchroniseren

Als ik netjes op Synchroniseren klik, dan gaat de statusbalk linksboven in Lightroom lopen. Het lijkt dus wel of Lightroom bezig is met iets.

Vervolgens wordt er he-le-maal niets geïmporteerd! Als ik de optie "Dialoogvenster Importeren weergeven" aanzet, dan is daar ook niets zichbaar. 8)7

Voer ik de gehele handeling opnieuw uit, dan zie ik wederoom staan dat er 3463 foto's gevonden zijn.

Elke fotomap is weer onderverdeeld in drie mappen:
  • RAW
  • JPG
  • Video
Eerst dacht ik dat het aan de video bestanden lag, maar alle videobestanden worden netjes ingelezen en zijn ook gewoon af te spelen in Lightroom.

Als iemand suggesties heeft, dan hoor ik het graag! Ik heb ook al geprobeerd om de gehele folder uit mijn catalog te gooien en opnieuw te importeren. Ook het aanmaken van een geheel nieuwe catalog bied geen oplossing. De rechten staan op de share voor iedereen gelijk.

Ik hoop dat iemand nog iets weet. Bij voordaat dank! :)

p.s. Nog even handig om toe te voegen: Ik mis naar mijn weten niets in Lightroom. Volgens mij zijn alle mappen op de share gewoon aanwezig in Lightroom.

[ Voor 4% gewijzigd door DedSec85 op 08-06-2018 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FVM > FVW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:35
Het lijkt erop alsof ik de fout gevonden heb!
In 2016 ben ik naar amerika geweest en ben door iets van 4 verschillende tijdzones gegaan....Ik heb al die foto's gekopieerd naar een nieuwe map als back-up en heb toen in Lightroom de tijdzones lopen aanpassen zodat alles op chronologische volgorde stond....

Bij het synchroniseren stond de optie "Mogelijk dubbele foto's niet importeren" aan. De foto's in de back-up map werden dus wel gezien als ik wilde synchroniseren, maar ze werden niet gesynchroniseerd vanwege die optie...

Lightroom is nu nog aan het syncen, maar het lijkt erop alsof alles gefixed is gelukkig :-)