Anthony Bourdain overleden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Topicstarter
Helaas is er weer een bekend persoon heen gegaan, dit keer Anthony Bourdain. Vaak naar gekeken, ook veel van geleerd en vaker gebruikt voor goede restaurants op trips.

Afbeeldingslocatie: https://media.sbs.com.au/video/upload_media/1378_anthony-bourdain-no-reservations-lrg.jpg

De Amerikaanse kok Anthony Bourdain is dood. Hij maakte verscheidene seizoenen van het populaire televisieprogramma No Reservations, dat ook in Nederland werd uitgezonden. Daarin reisde hij de wereld over om plaatselijke gerechten te proberen.

Bourdain (61) heeft zelfmoord gepleegd, laat zijn werkgever CNN weten. Hij was in Frankrijk om een aflevering voor de zender op te nemen. Een goede vriend vond de kok bewusteloos in zijn hotelkamer.

https://nos.nl/artikel/22...nthony-bourdain-dood.html

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:47
Heel sneu. Ik was altijd wel een fan van No Reservations en ik had onlangs nog z'n eerste boek gekocht. Ik vond het een gaaf persoon, lekker eigenzinnig en met wat scherpe kantjes. Jammer dat hij het zelf niet zo voelde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik vond zelf The Layover een betere/pakkender serie dan No Reservations. Voldoende piepjes, vreten en zuipen en natuurlijk de onvermijdelijke peuk en "anti toeristische zut".

Fijne vent om naar te kijken/luisteren, wel een ras-pessimist van het hoogste niveau.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:38

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Een heel naar bericht dit inderdaad, ik keek altijd heel graag naar zijn programma's. En ook heel onverwacht, je zou denken dat je met zijn baan toch heel gelukkig zou moeten zijn. De hele wereld zien, lekker eten en er nog voor betaald krijgen ook.

R.I.P Anthony.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:29
Zonde, te vroeg gegaan die man. Voedselheld! RIP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zonde idd, mocht altijd graag naar zijn programma's kijken.
Met de Libie reportage als uitschieter, toen hij en zijn team midden in een burgeroorlog terecht kwamen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

The Eagle schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:25:
Met de Libie reportage als uitschieter, toen hij en zijn team midden in een burgeroorlog terecht kwamen.
En ondertussen gewoon een mooie stoofpot weten te brouwen in de hotelkeuken!!!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:42

Klippy

Still Game

Erg jammer inderdaad, was ook in shock net. Ik zag vanmiddag op Twitter wat langskomen over zelfmoord maar had niet meteen in de gaten dat het om hem ging.

Was groot fan van al zijn programma's en heb geloof ik elke No Reservations gezien.
Dat hij niet altijd even positief was over het leven was bekend en sierde hem, maar ik ben teleurgesteld dat hij voor deze weg heeft gekozen

Desondanks RIP.

Op NU.nl: Amerikaanse topkok en auteur Anthony Bourdain (61) overleden

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:38

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

24 Kitchen geeft tussen de programma's door steeds een stil beeld voor een paar seconden als eerbetoon, netjes. Hopelijk blijven ze gewoon zijn programma's uitzenden en maken ze misschien nog eens een documentaire of zo.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hij hoefde niet te acteren of te doen alsof. Gewoon lekker zichzelf en daarmee een gave persoonlijkheid waar ik best veel respect voor heb/had. Triest bericht indeed..

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Moest ook wel even een keer of wat knipperen met mijn ogen toen ik het las, en daarna nog een paar keer toen ik de doodsoorzaak las.

Laat direct ook weer zien dat mensen die "alles hebben" ook zo hun problemen hebben, soms genoeg om voor deze uitweg te kiezen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Fijne vent zeg ik als hobbykok. Klote dat hij dood is.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit artikel van hem is zeer lezenswaardig. Behalve als je vanavond in een restaurant gaat eten...

Don’€™t Eat Before Reading This

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 22:32
gambieter schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 02:49:
Dit artikel van hem is zeer lezenswaardig. Behalve als je vanavond in een restaurant gaat eten...

Mooi stuk. Maffe wereld.
Dit verklaart wellicht iets over zijn zelfgekozen dood:
In America, the professional kitchen is the last refuge of the misfit. It’s a place for people with bad pasts to find a new family.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:47
gambieter schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 02:49:

Alhoewel het hier en daar wel klopt, zegt het stuk meer over Anthony zelf. Duistere blik op de wereld, op zijn wereld. Je wordt uiteindelijk overal niet optimaal behandeld. (Als je echt iets goeds wil, moet je het zelf doen).
Alsnog spreekt zijn manier van denken en doen mij wel aan. Vind zijn programma' s erg leuk om te zien, weinig op tv is nog zo puur en het waard om te kijken.
Fenomeen zelfmoord blijft bijzonder, maar zeker in zijn geval erg onverwacht.
RIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Groot fan van zijn series en zijn boeken.
Ook zijn eigenzinnige manier van presenteren sprak mij zeer aan.
Van de luchtigere series als No reservations en The Layover als het vaak wat serieuzere Parts Unknown.

De laatste quote van de laatste aflevering van No Reservations is mij altijd bijgebleven:
If I’m an advocate for anything, it’s to move. As far as you can, as much as you can. Across the ocean, or simply across the river. The extent to which you can walk in someone else’s shoes or at least eat their food, it’s a plus for everybody. Open your mind, get up off the couch. Move.
Dat je maar veel Guinness mag drinken,oesters mag eten en punk mag luisteren!
You will be missed!
MAX3400 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:26:
[...]

En ondertussen gewoon een mooie stoofpot weten te brouwen in de hotelkeuken!!!
Dat was in Beiroet ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Kez op 09-06-2018 08:15 ]

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:10

Pierre

Van nature lui!

Prachtige foto samen met een andere held

Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.cc/teqeps20n/Df_Nc_Eb_W0_AErx_V-.jpg

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• selena81
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
(overleden)
Toffe gozer.
Behoorlijk onverwacht, hij kwam niet depressief over (wel chagrijnig soms, maar dan als iemand die af en toe eens lekker klaagt en dan de draad weer oppakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-05 16:46

shoney24

The Dude Abides!

Ontzettend triest nieuws. De wereld smaakt een stukje minder lekker. Alhoewel ik de "poopshoot" laat voor wat het is...

Ook diep triest dat Eric Ripert hem moest vinden. Hoe vreselijk moet dit geweest zijn. Ik krijg koude rillingen als ik er over nadenk.

Eeuwig zonde.

If at first you don't succeed.... Skydiving isn't for you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06 13:17

lonkhuijzen

100% ADH

Toen ik laatst de aflevering van hem in Argentinië zag waarbij hij zelfs bij een psych is geweest was ik niet echt verbaasd.

Hij zat toen al heeeeeel erg diep. Totaal niet gelukkig met 200 dagen in het jaar van hotel naar eten naar hotel.

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1068241

Je vraagt je soms af waarom zoveel bekendheden zelfmoord plegen.... maja RIP, ik kon de man zelf niet. Misschien hooguit eens wat op Netflix zien langs komen, maar voor de rest nooit een programma gezien van de beste man.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Nou, 1) depressie onderscheidt niet tussen celebrities en onbekenden en 2) de druk op een celebrity om altijd maar energiek en opgewekt te zijn is nog veel groter dan op een onbekende.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:10
nare man schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:00:
Nou, 1) depressie onderscheidt niet tussen celebrities en onbekenden en 2) de druk op een celebrity om altijd maar energiek en opgewekt te zijn is nog veel groter dan op een onbekende.
Vergeet bovendien niet dat zelfmoord ook onder niet bekenden een belangrijke doodsoorzaak is. Met wereldwijd 1.4% oftewel circa 1 op de 71 mensen overlijdt ten gevolge van zelfmoord.

Dat Anthony Bourdain op deze wijze uit het leven stapt verbaast mij niet, ontzettend jammer is het wel. Al jarenlang met plezier naar zijn diverse shows gekeken en zijn werk gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:29
Er gaan toch ook allerlei geruchten rond dat z'n vriendin met een ander aan het aanpappen was enz....

Desalniettemin, RIP. Keek zijn series altijd erg graag. Zelfs een tijd ge-binged omdat we het zo leuk vonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:44
In een van zijn series vertelde hij tussendoor dat filmdagen fysiek zwaar waren. Het was redelijk standaard dat hij drie keer per dag dronken was en waardoor hij even terug naar het hotel moest om weer nuchter te worden.

Dat lijkt mij ook wel zwaar.

Ik kijk graag naar zijn programma's, heerlijk die pure eerlijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Groot gemis nu hij weg is imho. Zijn geheel eigen manier van denken over eten en presentatie deed mij altijd aan een beetje aan keith floyd denken. Gewoon zichzelf zijn tijdens de show en schijt hebben aan al het politieke correctheid. to the point en nergens omheen draaien.

Binnenkort Kitchen Confidential maar weer eens lezen.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Pagina: 1