In 2017 heb ik een nieuw huis gebouwd. Super geisoleeerd en voorzien van een Itho Daalderop Coolcube hybride systeem. De prestaties hiervan vallen met erg tegen. Ik ben met name ontevreden over de regeling: het komt vaak voor dat de warmtepomp ca. 90% van de tijd staat uitgeschakeld en dat bij inschakeling na vertraging gas wordt bijgestookt, ook op een lentedag met matige temperatuur. Ik wil graag het gasverbruik minimaliseren.
Ik heb al een paar keer een Itho monteur aan huis gehad die het systeem optimaal heeft afgesteld, maar dit heeft het probleem maar een beetje opgelost.
Ik heb dit probleem al vaker gezien op dit forum. De oplossingen die ik heb gelezen:
Ik zal laten weten hoe hierop gereageerd wordt. Het zou mooi zijn als de komende winter een nieuwe software update wordt uitgebracht waarmee dit werkt.
Ik hoor ook graag jullie reacties hierop.
Ik heb al een paar keer een Itho monteur aan huis gehad die het systeem optimaal heeft afgesteld, maar dit heeft het probleem maar een beetje opgelost.
Ik heb dit probleem al vaker gezien op dit forum. De oplossingen die ik heb gelezen:
- Gaskraan dichtdraaien: --> niet handig als je 's morgens wilt douchen
- Op spider temperatuur instellen in cycli van 1.5 uur aan en 0.5 uur uit: --> niet goed voor wamtepomp, deze wil continu draaien
| Instelling | Omschrijving |
| Gas voor CV uitgeschakeld | Opwarming van de LT zone uitsluitend door warmtepomp lente / zomerstand |
| Warmtepomp continu aan | De wamtepomt blijft draaien tot max. 2 ⁰C boven ingesteld setpoint. Winterstand Vloer wordt ’s nachts extra opgewarmd |
Ik zal laten weten hoe hierop gereageerd wordt. Het zou mooi zijn als de komende winter een nieuwe software update wordt uitgebracht waarmee dit werkt.
Ik hoor ook graag jullie reacties hierop.