Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Verbetering regeling Itho Daalderop Coolcube

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nanke
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09-07 19:57
In 2017 heb ik een nieuw huis gebouwd. Super geisoleeerd en voorzien van een Itho Daalderop Coolcube hybride systeem. De prestaties hiervan vallen met erg tegen. Ik ben met name ontevreden over de regeling: het komt vaak voor dat de warmtepomp ca. 90% van de tijd staat uitgeschakeld en dat bij inschakeling na vertraging gas wordt bijgestookt, ook op een lentedag met matige temperatuur. Ik wil graag het gasverbruik minimaliseren.

Ik heb al een paar keer een Itho monteur aan huis gehad die het systeem optimaal heeft afgesteld, maar dit heeft het probleem maar een beetje opgelost.

Ik heb dit probleem al vaker gezien op dit forum. De oplossingen die ik heb gelezen:
  • Gaskraan dichtdraaien: --> niet handig als je 's morgens wilt douchen
  • Op spider temperatuur instellen in cycli van 1.5 uur aan en 0.5 uur uit: --> niet goed voor wamtepomp, deze wil continu draaien
Ik heb nu contact gezocht met de product manager van Itho Daalderop en het probleem uitgelegd. Ik heb er niet veel vertrouwen in dat dit met een verbeterde regeling opgelost wordt. Ik heb daarom voorgeteld om twee handmatige instellingen toe te voegen..

InstellingOmschrijving
Gas voor CV uitgeschakeldOpwarming van de LT zone uitsluitend door warmtepomp
lente / zomerstand
Warmtepomp continu aanDe wamtepomt blijft draaien tot max. 2 ⁰C boven ingesteld setpoint.
Winterstand
Vloer wordt ’s nachts extra opgewarmd

Ik zal laten weten hoe hierop gereageerd wordt. Het zou mooi zijn als de komende winter een nieuwe software update wordt uitgebracht waarmee dit werkt.

Ik hoor ook graag jullie reacties hierop.

• uibeltje
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 08:35

uibeltje

Idiotheque

Interessant idee!
Ik ben ook eigenaar van dit systeem en herken heel erg de matige regeling en maak gebruik van een 3 uur aan / half uur uit. Itho heeft bij mij de bijstook cv op 180 min gezet. Als dit ook op bv 24 of 48 uur kan dan staat de wp continu aan.

Ben benieuwd of Itho met iets gaat komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nanke
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09-07 19:57
Itho is nog niet overtuigd dat aanpassing van de software nodig is. Ze gaven aan dat ik de eerste ben die dit probleem meldt....

Ze staan wel open voor verbetering. We hebben afgesproken dat ze het komende stookseizoen mijn systeem gaan monitoren en daarna gaan kijken of verbetering nodig is. Ze kunnen mijn systeem nu 24 uur per dag uitlezen, incl. stroomverbruik van de warmtepomp.

Om Itho te kunnen overtuigen dat dit probleem vaak voorkomt, helpt het als zoveel mogelijk mensen hetzelfde probleem melden. Wat jullie kunnen doen:
- het probleem melden bij je installateur
- het probleem melden bij Itho: 010 427 8500
- een PB naar mij sturen. Ik zal dan een lijst maken die ik doorstuur naar de innovatiemanager. Ik zal geen namen op internet melden.

• uibeltje
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 08:35

uibeltje

Idiotheque

Ik ben wel benieuwd hoe Itho jouw systeem 24/7 uit kan lezen, hier is neem ik aan extra apparatuur voor geplaatst?

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True