Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren, na een Windows 10 update die mislukte heb ik een probleem, hij valt onder lading uit en dit had ik de dag ervoor niet. Nu is mijn vraag of mijn PSU aan vervanging toe is?

Specs van mijn PC

Moederbord:ASrock B85M Pro4
RAM: Hyperx 4GB DDR3 (x2)
CPU: Intel Core i3-4130
GPU: MSI GeForce 750ti 2GB
PSU: ATX Netzteil SP-4300

Voor de update deed de PC het perfect, en na de (gefaalde) update herstart hij telkens, is dit toeval dat dit tegelijkertijd gebeurt met mijn PSU die aan vervanging toe is of?

Ik heb geen idee wat ik moet doen, los van misschien een andere powersupply kopen.

Alle hulp is welkom.

Beste antwoord (via Verwijderd op 15-06-2018 12:24)

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 17:09
Je voeding is een niet al te beste één.
Netzteil is zeg maar de Zeeman branding onder ATX voedingen.

Kan inderdaad zo zijn dat deze pardoes instabiel is geworden. Maar dat weten we nog niet zeker
Kan natuurlijk ook zo zijn dat het te maken heeft met de gefaalde Windows update.

Laten Windows Update even voor wat het is, maak een linux LIVE usb MET persistent data
Bijv Ubuntu Desktop Live. Eenmaal geboot vanaf USB en in Ubuntu open de terminal en haal stress-ng binnen. ( sudo apt-get install stress-ng)
Lees hier verder: https://wiki.ubuntu.com/Kernel/Reference/stress-ng hoe je deze benchmark tool kan gebruiken

Als je PC er zonder problemen doorheen komt dan kunnen we met enige zekerheid stellen dat het waarschijnlijk niet aan de hardware ligt.

In dat geval focus op herstel/reparatie van Windows Update.
Wat Wylana zegt is een goede optie, WUDIAG

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-08 03:22

hayate666

zwaardfetisjist

Het kan zijn dat de mislukte update allerlei issues veroorzaakt. Is het updaten compleet niet meer gelukt?

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hayate666 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 09:10:
Het kan zijn dat de mislukte update allerlei issues veroorzaakt. Is het updaten compleet niet meer gelukt?
Ik heb hem opnieuw laten installeren, maar er staat nog steeds bij geschiedenis van geïnstalleerde updates weergeven dat er “Onderdelenupdate naar Windows 10, versie 1803 (3)
Laatste mislukte installatiepoging op 7-6-2018 - 0x8007042b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 17:43
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2018 @ 20:22:
[...]

Ik heb hem opnieuw laten installeren, maar er staat nog steeds bij geschiedenis van geïnstalleerde updates weergeven dat er “Onderdelenupdate naar Windows 10, versie 1803 (3)
Laatste mislukte installatiepoging op 7-6-2018 - 0x8007042b
Probeer de Windows Update Troubleshooter eens te draaien en kijken of die het oplost.

https://support.microsoft...ows-update-troubleshooter
Direct Download: https://aka.ms/wudiag

Dit heeft voor mij het probleem bij een klant toen ook opgelost die maar niet langs de update kwam.
Grote kans dat er een corrupt bestandje in de update zit o.i.d.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 17:09

Kan inderdaad zo zijn dat deze pardoes instabiel is geworden. Maar dat weten we nog niet zeker
Kan natuurlijk ook zo zijn dat het te maken heeft met de gefaalde Windows update.

Laten Windows Update even voor wat het is, maak een linux LIVE usb MET persistent data
Bijv Ubuntu Desktop Live. Eenmaal geboot vanaf USB en in Ubuntu open de terminal en haal stress-ng binnen. ( sudo apt-get install stress-ng)
Lees hier verder: https://wiki.ubuntu.com/Kernel/Reference/stress-ng hoe je deze benchmark tool kan gebruiken

Als je PC er zonder problemen doorheen komt dan kunnen we met enige zekerheid stellen dat het waarschijnlijk niet aan de hardware ligt.

In dat geval focus op herstel/reparatie van Windows Update.
Wat Wylana zegt is een goede optie, WUDIAG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

osmosis schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:49:
Branding ?
Netzteil is toch gewoon duits voor voeding ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 13:18
Ondanks dat de timing doet denken dat het aan Windows Update ligt, komt die voeding na een korte Google-zoekopdracht op mij over alsof die absolute troep is. Het kan voor de gesteldheid van je systeem sowieso geen kwaad om die te vervangen voor een redelijke merkvoeding van minstens 40 euro. Wie weet heb je daarmee het probleem opgelost en scheelt dat uren aan troubleshooten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:08

Nemesizz

Untouchable

heuveltje schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:55:
[...]

Branding ?
Netzteil is toch gewoon duits voor voeding ?
Klopt, maar met het modelnummer kom je uiteindelijk uit bij MS-Tech...wat echt rommel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de Ubuntu Stress test niet doen, want ik heb geen enkele USB drive die groot genoeg is, maar ik test alle goede benchmarks om te kijken of hij daar doorheen komt. Ik post straks een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En door de Heaven benchmark valt hij uit, dus dat moet mijn voeding zijn?

https://benchmark.unigine.com/heaven

EDIT: Dit deed hij na de tweede keer Heaven Benchmark, toen hij dus voor de tweede keer herstartte na de benchmark.

YouTube: Is geen boot loop

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2018 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-08 03:22

hayate666

zwaardfetisjist

Goede kans dat het je voeding is, maar aangezien je deze benchmark test onder Windows draait (ipv de USB drive oplossing die Osmosis voorstelde) sluit je niet met 100% zekerheid uit dat de Windows update het probleem is.

Aangezien je voeding sowieso van dubieuze kwaliteit is zou ik zelf eerst eens proberen wat er gebeurt als je een betere voeding aan je PC hangt. Mocht het daarna nog steeds mis gaan kun je of proberen om Windows Update te herstellen door wat Wylana voorstelde uit te voeren of gewoon een clean install doen en vanaf nul beginnen.

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Pagina: 1