Beste Linux gebruikers.
Ik zou zelf graag in Linux willen stappen, en het liefst Manjaro.
Nu was mijn idee om een dual-boot te maken. En sinds ik een SSD en een HDD heb, leek het me logischer om een partitie te maken op mijn 500 GB hdd, een daarop Linux te draaien.
Ik heb Enable fast boot al uitgezet in Windows
Wanneer ik de Manjaro installer doorloop, knalt hij bij de 90% eruit, met de melding:
Ik heb bijvoorbeeld al geprobeerd: sudo grub-install /dev/sdb Maar dan krijg ik de melding:
sudo mount /dev/sdb3 /mnt
sudo chroot /mnt
sudo update-grub
Maar dan krijg ik de volgende output:
Opstarten duurt alleen een beetje lang, en krijg constant:
Buffer IO read error
Moet ik me zorgen maken?
Ik zou zelf graag in Linux willen stappen, en het liefst Manjaro.
Nu was mijn idee om een dual-boot te maken. En sinds ik een SSD en een HDD heb, leek het me logischer om een partitie te maken op mijn 500 GB hdd, een daarop Linux te draaien.
Ik heb Enable fast boot al uitgezet in Windows
Wanneer ik de Manjaro installer doorloop, knalt hij bij de 90% eruit, met de melding:
Ik heb op internet al een beetje rondgezocht.<class subProcess.calledProcessError>
Command 'grub-mkconfig - o /boot/grub/grub.cfg' returned non zero exit status 1.
Ik heb bijvoorbeeld al geprobeerd: sudo grub-install /dev/sdb Maar dan krijg ik de melding:
Dit heb ik ook opgezocht, en iemand op een forum zei dat ik dit moest doen:Installing for i386-pc platform.
grub-install: error: failed to get canonical path of `overlay'.
sudo mount /dev/sdb3 /mnt
sudo chroot /mnt
sudo update-grub
Maar dan krijg ik de volgende output:
EDIT: Blijkbaar heeft ie gewoon geinstalleerd, en kan ik zonder de LiveCD gewoon in Manjaro booten./usr/bin/grub-probe: error: cannot find a device for / (is /dev mounted?).
Opstarten duurt alleen een beetje lang, en krijg constant:
Buffer IO read error
Moet ik me zorgen maken?
[ Voor 10% gewijzigd door Kleerkast op 08-06-2018 17:04 ]