Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mifi router 4G of 4G+

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bulletproof93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-11 14:20
Ik ben opzoek naar een mifi router. Ik kan mijn telefoon gebruiken maar die wordt ontzettend heet en de batterij gaat snel achteruit.

Ik gebruik de mifi router vooral in Frankrijk en in de toekomst ook buiten Europa.

Ik heb deze twee modellen op het oog:

https://www.conrad.nl/p/h...60-47f0-9490-a8d43a5cf491

https://www.bol.com/nl/p/...BEgKF2PD_BwE&gclsrc=aw.ds

Eentje is 4g en de andere 4G+

Misschien dat ik nog naar een ander merk ga kijken maar mijn voornaamste vraag is of de prijs opweegt tegen 4g+. Dit is namelijk dubbel zo duur. Ik heb stabiel internet nodig voor werk maar ik weet niet of het de meerprijs van 4g+ waard is.

Heeft iemand ervaring hiermee?

Alle reacties

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:51

lier

MikroTik nerd

Welke eisen heb je nog meer naast stabiliteit? Afhankelijk van hoe handig je bent zou je een merk als MikroTik kunnen overwegen, die zijn superstabiel (maar het vergt ook wat kennis). Ook "eenvoudig" in te stellen dat je gebruik kan maken van LAN/WiFi/LTE verbindingen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-10 16:54
De LTE Cat 6 (4G+) is, door het gebruik van nieuwere technologie, iets toekomstbestendiger. Je moet vooral voo jezelf afwegen of je in de toekomst blij gaat worden van iets hogere verbindingssnelheden. Nu is dat niet nodig, binnen 4 jaar mischien wel handig, als je dat ding tegen dan niet vervangt althans...
lier schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 12:58:
Welke eisen heb je nog meer naast stabiliteit? Afhankelijk van hoe handig je bent zou je een merk als MikroTik kunnen overwegen, die zijn superstabiel (maar het vergt ook wat kennis). Ook "eenvoudig" in te stellen dat je gebruik kan maken van LAN/WiFi/LTE verbindingen.
Mikrotik MiFi? Aan welk toestel denk jij dan?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:51

lier

MikroTik nerd

PerfectPC schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:04:
Mikrotik MiFi? Aan welk toestel denk jij dan?
https://mikrotik.com/product/wap_lte_kit

Ik dacht trouwen dat er meer waren...
Alternatief kan nog zijn door een deze te combineren met een (willekeurige) LTE USB stick.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• bulletproof93
lier schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 12:58:
Mijn grootste punten zijn het aantal banden (zeker dat het ook in andere landen werkt) en stabiliteit. Kijk iets meer snelheid op 4G+ is mooi meegenomen maar ik heb liever een constante verbinding en dat is volgens mij ook een voordeel van 4G+

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:36
4G maakt gebruik van vele banden.

e5785lh-22c ondersteun geloof ik: B1/B3/B5/B7/B8/B20/B32/B38

E5573s-320 ondersteun geloof ik: B1/B3/B5/B7/B8/B20

Dus met de e5785lh-22c krijg je B32 en B38 extra.

Om het maximale uit de Nederlandse 4G netwerken te halen moet je bijvoorbeeld B3/B7/B8/B20 ondersteunen. Beiden ondersteunen hier alle benodigde banden.

Om het maximale uit de Franse 4G netwerken te halen moet je bijvoorbeeld B1/B3/B7/B20/B28 ondersteunen. Beiden ondersteunen hier niet B28, dus 4G: ja, maar niet op maximale snelheid voor de netwerken daar.

De meeste producten met 4G komen in verschillende versies uit, want alle 4G frequenties standaard in zo'n product te ondersteunen blijkt moeilijk (hoewel sommige smartphone wel een heel eind komen!). Dat is bij beiden van die mifi's niet anders. Voor wereldwijd snelle 4G sluit in niet uit dat je meerdere mifi's nodig hebt (of 4g dongles, of mini pci-e modules).

Verwijderd

Ik heb de Huawei E5577s-321 gekocht bij Aliexpress voor 51 euro.
Tot dus ver werkt alles goed en zit de prijs ook mee, alleen iik moest 2 weken wachten.

• bulletproof93
Verwijderd schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:20:
Ik heb de Huawei E5577s-321 gekocht bij Aliexpress voor 51 euro.
Tot dus ver werkt alles goed en zit de prijs ook mee, alleen iik moest 2 weken wachten.
Die heb ik inderdaad ook op Aliexpress gezien, alleen 2-3 weken wachten en kans op belasting plus 13 euro admin kosten van Ali zorgt ervoor dat ik nu meestal in Nederland bested. Alleen als het echt veel scheelt en onder de 21 euro natuurlijk.
Groentjuh schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:12:
4G maakt gebruik van vele banden.

e5785lh-22c ondersteun geloof ik: B1/B3/B5/B7/B8/B20/B32/B38

E5573s-320 ondersteun geloof ik: B1/B3/B5/B7/B8/B20

Dus met de e5785lh-22c krijg je B32 en B38 extra.

Om het maximale uit de Nederlandse 4G netwerken te halen moet je bijvoorbeeld B3/B7/B8/B20 ondersteunen. Beiden ondersteunen hier alle benodigde banden.

Om het maximale uit de Franse 4G netwerken te halen moet je bijvoorbeeld B1/B3/B7/B20/B28 ondersteunen. Beiden ondersteunen hier niet B28, dus 4G: ja, maar niet op maximale snelheid voor de netwerken daar.

De meeste producten met 4G komen in verschillende versies uit, want alle 4G frequenties standaard in zo'n product te ondersteunen blijkt moeilijk (hoewel sommige smartphone wel een heel eind komen!). Dat is bij beiden van die mifi's niet anders. Voor wereldwijd snelle 4G sluit in niet uit dat je meerdere mifi's nodig hebt (of 4g dongles, of mini pci-e modules).
Erg goede info, bedankt.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Heeft er iemand ervaring met https://www.glocalme.com/ ? Kan er helemaal niets over vinden op T.net.

Bijv;

https://www.amazon.co.uk/...ed-Portable/dp/B071G2S521

[ Voor 55% gewijzigd door TommyGun op 20-06-2018 12:28 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Gewoon een router met een soort embedded SIM waarbij je afhankelijk van je pakket in meerdere landen internet heeft.
Kost zo'n 22 euro voor 3GB in bijvoorbeeld Duitsland en dat is volgensmij redelijk.

Als het bereik goed is en het werk is het best redelijk volgensmij, maar afhankelijk van je abonnement en waar je t wil gebruiken zijn er betere alternatieven.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
De goedkoopste optie is om in Frankrijk een 4G router te halen

https://boutique.orange.f...urfer-internet-prepaye-4G

Ik kocht m 2 jr geleden voor 50 eur, inmiddels is ie maar 30.

Dat ding was toen (en ook degene die anderen hebben) simlockvrij.

Daar een Free simkaartje in (20 eur) en je hebt 100Gb in Frankrijk, incl 4G
Wel checken of je dekking hebt anders heb je er een stuk minder aan. Maar dat geld met alle providers in Frankrijk: Dekking, vooral 4G, is niet overal zo als je hier in NL gewend bent.
En dan kan een kleiner bundeltje MET dekking toch prettiger werken dan een megabundel en Edge....

edit: Mikrotik is idd ook super, kun je ook meteen vpn tunnels maken naar huis of whatever, eventueel upgraden (ander stickje erin) enz. En met een USB verlengkabeltje kun je t bereik ook verbeteren.
Alternatief is een losse antenne, dan haal je nog meer winst (aan te raden als je op de rand van een gebied zit)

[ Voor 19% gewijzigd door DJSmiley op 20-06-2018 22:13 ]

Pagina: 1