mini Case voor zelfbouw miniserver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:45
Hi all!

Ik zoek een?
Case met ruimte voor minimaal 6 (het liefst 8 ) 3.5" harde schijven. met een maximale breedte/lengte van 30/25cm

Wat is je budget?
Liever onder de 100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst een niet te zware kast, maar de plank waarop hij komt te staan in de meterkast is te verstevigen

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het wordt een zelfbouwnas met een microATX moederbordje en een i3 processor. Het is relatief koel in mijn meterkast dus de koeling hoeft niet optimaal te zijn.

Als eerste kwam ik zelf uit op de Fractal Design Node 804. echter is deze net te groot voor mijn meterkast. Vanwege het geluid van de HDD's en het zicht wil ik de NAS/Server in de meterkast kwijt.

EDIT: in mijn 2e meterkast gaat de Node 804 wel passen, echter moet ik dan een kabel over de vloer leggen, dus dat heeft niet de voorkeur.

[ Voor 7% gewijzigd door LigeTRy op 08-06-2018 11:32 ]

Alle reacties

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:23
Het probleem is dat micro ATX bordjes al dusdanig groot zijn (244x244mm) dat het lastig wordt een behuizing te vinden die niet te groot is.
Volgens mij moet je een 19" rack ook gewoon rechtop kunnen zetten: categorie: Behuizingen, of zijn die te 'diep'?

Wil je het perse in een behuizing? Leg het spul anders gewoon 'los' in de meterkast.

Denk bv aan DIY oplossingen, zoals: YouTube: diy ssd or hard-drive rack $3.oo
Voor je moederbord: https://www.banggood.com/...tayold=1&cur_warehouse=CN
Etc

Desnoods nog wat hout er omheen om het iets te beschermen indien nodig.

[ Voor 110% gewijzigd door mitsumark op 08-06-2018 15:40 ]

• stijnb1234
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-02 10:06
wessel145 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:03:
Hi all!

Ik zoek een?
Case met ruimte voor minimaal 6 (het liefst 8 ) 3.5" harde schijven. met een maximale breedte/lengte van 30/25cm

Wat is je budget?
Liever onder de 100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst een niet te zware kast, maar de plank waarop hij komt te staan in de meterkast is te verstevigen

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het wordt een zelfbouwnas met een microATX moederbordje en een i3 processor. Het is relatief koel in mijn meterkast dus de koeling hoeft niet optimaal te zijn.

Als eerste kwam ik zelf uit op de Fractal Design Node 804. echter is deze net te groot voor mijn meterkast. Vanwege het geluid van de HDD's en het zicht wil ik de NAS/Server in de meterkast kwijt.

EDIT: in mijn 2e meterkast gaat de Node 804 wel passen, echter moet ik dan een kabel over de vloer leggen, dus dat heeft niet de voorkeur.
2 mooie filters:
categorie: Behuizingen
categorie: Behuizingen
Helaas bestaat er alleen geen met een microATX formaat moederbord en minimaal 6 3.5" bays.
Voor andere moederbord formaten: categorie: Behuizingen
Je kunt natuurlijk extra 2,5 " naar 3,5 " brackets kopen ;)
Bijv: pricewatch: Corsair Bracket van 2,5 naar 3,5 inch

[ Voor 28% gewijzigd door stijnb1234 op 08-06-2018 15:57 ]

• LigeTRy
Thanks voor je input.

Ik had zelf natuurlijk ook al zitten speuren op de pricewatch. Beetje zonde dat je niet kan filteren op het aantal 3.5" bays.

Het gaat een lastige worden om dit klaar te spelen. Ik ga nog eens even goed nadenken hoe ik t precies wil. Misschien een aantal harde schijven extern aansluiten oid.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:35
wessel145 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 08:11:

. . . Beetje zonde dat je niet kan filteren op het aantal 3.5" bays.
Filteren op aantal bays kan niet, maar als je de kolom 'Bay int.' in het overzicht sorteert van Z-A dan krijg je het hoogste aantal bays bovenin de lijst.

Als je ook uit de voeten kan met een ITX board, dan zou je een Fractal Design Node 304 kunnen overwegen. Er passen 6 3,5" HD's in. Kabelwerk vereist dan wel even wat gepuzzel.
Ik heb er zelf een NAS mee gebouwd. Je kan deze kast met wat knutselwerk ook gekanteld op de voorzijde of achterzijde neer zetten. Dan is de 'voetafdruk' ca. 25x20 cm.

Je geeft aan dat de koeling niet belangrijk is omdat de meterkast koud is. Maar als daar 24x7 6 HD's staan te draaien, dan krijg je natuurlijk wel wat warmteproductie.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• LigeTRy
JukeboxBill schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 09:25:
[...]
Ik heb er zelf een NAS mee gebouwd.

Je geeft aan dat de koeling niet belangrijk is omdat de meterkast koud is. Maar als daar 24x7 6 HD's staan te draaien, dan krijg je natuurlijk wel wat warmteproductie.
De mini ITX bordjes hebben vaak maar 4 SATA aansluitingen, heb jij dan ook een extra pci sata controller erop gezet? werkt dit een beetje makkelijk?

Qua koeling zitten er in mijn meterkast 2 "roosters". Ik maak mij niet zo'n zorgen om de koeling daardoor. Misschien zet ik een extra fan bij de HDD's mocht deze temperatuur te hoog oplopen

• JukeboxBill
Ik heb een ASRock H270M-ITX/ac. Deze heeft 6 SATA aansluitingen.

Maar als je, zoals ik, het M2 board slot gebruikt, dan vervalt 1 gewone SATA. Ik heb er dan ook 5 HD's in zitten. Had ik ook iets meer ruimte voor de kabels van de voeding.

De koeling van de Node 304 is wel goed verzorgd, alleen de fans hebben een 3 pins aansluiting en de snelheidsregeling van de fans gaat met een schakelaar. Ik heb er andere (stillere) fans in gezet en de regeling gaat nu vanaf het moederbord. Nu is de koeling prima en mede door de passieve CPU koeling erg stil.

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-02 15:58
is een Silverstone DS380 niet iets? kun je 8 schijven in kwijt. Een simpel itx bordje op de kop tikken en een tweedehands IBM M1015 is alles wat nodig is om ze aan te sturen.

• JukeboxBill
smekkos schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 10:35:
is een Silverstone DS380 niet iets? kun je 8 schijven in kwijt. Een simpel itx bordje op de kop tikken en een tweedehands IBM M1015 is alles wat nodig is om ze aan te sturen.
Mooie kast, jammer dat ik die over het hoofd heb gezien bij het zoeken naar een kast. Wel een beetje prijzig.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-02 22:47
wessel145 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:03:
Hi all!

Ik zoek een?
Snap niet helemaal wat je bedoelt met "een maximale breedte/lengte van 30/25cm''. Bedoel je dat de kast in een ruimte van 30 bij 25 moet passen, of dat één van beide max 30 mag zijn (omdat de plank maar 30 diep is). En hoe hoog mag de kast zijn?
Pagina: 1