Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O Vet
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-11-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Hallo Tweakers, op mijn werk willen we een VR Room gaan opzetten maar wij zijn nog niet helemaal op de hoogte van wat de beste VR brillen/computers zijn om dit aan te sturen. Het is een bedrijf wat bedrijfsuitjes organiseert dus het idee bestaat om een mobiele VR aan te bieden waardoor we het op locatie kunnen doen. En wij kwamen hierdoor uit op een flinke laptop om het aan te sturen. Ook willen we dat de rest van de groep kan zien wat de persoon in VR ziet. Dus moet er ook een TV komen die het beeld laat zien (deze is het minst belangrijk aangezien de meeste TV's dit kunnen). We hebben zelf al heel wat uitgezocht met onze beperkte kennis, en nu is onze vraag of we goede onderdelen hebben uitgezocht voor wat we willen.

Wat is je budget?
Wij hadden een ruwe schatting gemaakt en kwamen uit op zo'n 3600 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wij hebben de volgende onderdelen voor ons idee op een rijtje gezet:

HTC Vive + draadloze ontvanger + audio headstrap
MSI GS63VR 7RF-216NL Stealth Pro 4K (Laptop)
Televisie om het beeld door te geven.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De VR set zal (het liefst) op locatie worden gebruikt en moet dus mobiel zijn. Als dit totaal niet haalbaar is wordt het op onze eigen locatie gedaan. Hier komt sowieso al een hele VR room die ons ingericht wordt. Het liefst willen we een set die beide aankan die we later misschien kunnen uitbreiden naar twee losse sets.

Ik hoop dat ik deze vraag met VR in het goede forum heb geplaatst, aangezien ik hem niet direct in de andere vond vallen.

Ik hoop zo voldoende informatie te hebben gegeven en wil jullie alvast bedanken voor jullie tijd en moeite :) Als er nog vragen zijn hoor ik het natuurlijk graag!

Groeten

[ Voor 14% gewijzigd door O Vet op 08-06-2018 10:25 ]

Beste antwoord (via O Vet op 13-06-2018 15:39)

• arnieo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-09 22:21
De 1060 die in de laptop zit zou krap aan de vive (de pro nog iets moeilijker) kunnen aansturen. Het verschilt ook wat voor type VR applicaties jullie willen gaan gebruiken natuurlijk.

Je wil er eigenlijk voor zorgen dat ten alle tijden er minimaal 90FPS uit je videokaart komt. Daar onder krijgen mensen snel last van motion sickness. En dat is iets wat je niet wil. Een laptop is natuurlijk lekker mobiel. Maar een mini-itx desktop met een 1070 of 1080 (eventueel zelfs een 1080TI) gaat de huidige, ook zwaardere, games prima aankunnen. Daar kun je de komende tijd ook nog wel mee vooruit. Ik denk persoonlijk dat een 1060 net iets te kort gaat doen.

Ik zelf heb met mijn oculus rift en een 1080 bij bepaalde games ook al dat het niet helemaal lekker loopt.

En als je dan een 1060 hebt. En het beeld ook nog eens op een extern scherm wil vertonen. Dan denk ik dat je net aan de te krappe kant zit.

En er zijn zeker ook mooie compacte desktops te bouwen die makkelijk verplaatsbaar zijn. (oude maar werkt wel: corsair 380t of bijvoorbeeld de bitfenix prodigy als kast)

Hou tevens rekening met de licenties die nodig zijn voor het commercieel gebruik van de headsets. Volgens mij is onder andere de pro bedoelt voor dit soort dingen. En dien je bij een normale vive een speciale licentie aan te schaffen voor commercieel gebruik. Dit zou ik dus zeker even nakijken voordat je daadwerkelijk dingen aanschaft.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• arnieo
De 1060 die in de laptop zit zou krap aan de vive (de pro nog iets moeilijker) kunnen aansturen. Het verschilt ook wat voor type VR applicaties jullie willen gaan gebruiken natuurlijk.

Je wil er eigenlijk voor zorgen dat ten alle tijden er minimaal 90FPS uit je videokaart komt. Daar onder krijgen mensen snel last van motion sickness. En dat is iets wat je niet wil. Een laptop is natuurlijk lekker mobiel. Maar een mini-itx desktop met een 1070 of 1080 (eventueel zelfs een 1080TI) gaat de huidige, ook zwaardere, games prima aankunnen. Daar kun je de komende tijd ook nog wel mee vooruit. Ik denk persoonlijk dat een 1060 net iets te kort gaat doen.

Ik zelf heb met mijn oculus rift en een 1080 bij bepaalde games ook al dat het niet helemaal lekker loopt.

En als je dan een 1060 hebt. En het beeld ook nog eens op een extern scherm wil vertonen. Dan denk ik dat je net aan de te krappe kant zit.

En er zijn zeker ook mooie compacte desktops te bouwen die makkelijk verplaatsbaar zijn. (oude maar werkt wel: corsair 380t of bijvoorbeeld de bitfenix prodigy als kast)

Hou tevens rekening met de licenties die nodig zijn voor het commercieel gebruik van de headsets. Volgens mij is onder andere de pro bedoelt voor dit soort dingen. En dien je bij een normale vive een speciale licentie aan te schaffen voor commercieel gebruik. Dit zou ik dus zeker even nakijken voordat je daadwerkelijk dingen aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O Vet
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-11-2024
Bedankt voor de info Arnieo! Hiermee kan ik weer een stuk verder komen. Ik ga weer opnieuw de onderdelen induiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnieo
O Vet schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:39:
Bedankt voor de info Arnieo! Hiermee kan ik weer een stuk verder komen. Ik ga weer opnieuw de onderdelen induiken :)
Maak er wat moois van! En succes met de verdere zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Voor de draadloze adapter kan je kijken naar de TPCast en een extra powerbank voor langere spelsessies of makkelijk kunnen swappen van de batterij.
Voor de Vive adapter zul je moet wachten tot de zomer.
Zelf heb ik een mini-itx PC die in deze behuizing zit. Zit een GTX 970 in voor nu maar dat gaat in de toekomst veranderen.
https://www.bitfenix.com/...oducts/chassis/prodigy-m/
Er zullen zeker kleinere kasten zijn maar deze heeft handvaten wat transport iets makkelijker maakt.