Ik heb grotendeels de BBG Mei 2018 Mainstreamgamesysteem gekocht en in elkaar gezet
met een andere videokaart, andere behuizing van Sharkoon, en 2 extra HDD schijven naast de SSD.
Intel Core i5-8400 Boxed
Gigabyte B360M D3H (rev 1.0)
G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB
MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G
Samsung 860 Evo 500GB
Seasonic Focus Gold 450W
Eerst kreeg ik geen signaal op m’n monitor. Heb het MOBO geupdate van versie F3 naar F4 (laatste flash) en daarmee kreeg ik eindelijk beeld van de MSI naar m’n monitor.
Echter krijg ik geen bootable disks te zien in de BIOS qua boot volgorde. Dat veld blijft leeg.
Terwijl in de bios bij integrated peripheral --> Sata configuration alle HDD schijven wel te zien zijn.
Zowel de SSD als de HDD’s.
Hij boot dus ook niet door, blijft in de BIOS hangen omdat er dus geen bootable disk is.
Ik heb ook een optische DVD rom aangesloten (van m’n vorige desktop) en die wordt ook niet gevonden.
Krijgt wel voeding, draait/ lampje brand.
Hoe kan dit? Wat kan ik doen? Kabels vervangen? De 2 HDD’s zijn aangesloten met splinternieuwe SATA kabels
die bij het MOBO zaten en de SDD is met een gebruikte kabel aangesloten.
Ik vind het vreemd dat de BIOS ze wel ziet maar niet in de bootvolgorde.
Alvast bedankt.
met een andere videokaart, andere behuizing van Sharkoon, en 2 extra HDD schijven naast de SSD.
Intel Core i5-8400 Boxed
Gigabyte B360M D3H (rev 1.0)
G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB
MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G
Samsung 860 Evo 500GB
Seasonic Focus Gold 450W
Eerst kreeg ik geen signaal op m’n monitor. Heb het MOBO geupdate van versie F3 naar F4 (laatste flash) en daarmee kreeg ik eindelijk beeld van de MSI naar m’n monitor.
Echter krijg ik geen bootable disks te zien in de BIOS qua boot volgorde. Dat veld blijft leeg.
Terwijl in de bios bij integrated peripheral --> Sata configuration alle HDD schijven wel te zien zijn.
Zowel de SSD als de HDD’s.
Hij boot dus ook niet door, blijft in de BIOS hangen omdat er dus geen bootable disk is.
Ik heb ook een optische DVD rom aangesloten (van m’n vorige desktop) en die wordt ook niet gevonden.
Krijgt wel voeding, draait/ lampje brand.
Hoe kan dit? Wat kan ik doen? Kabels vervangen? De 2 HDD’s zijn aangesloten met splinternieuwe SATA kabels
die bij het MOBO zaten en de SDD is met een gebruikte kabel aangesloten.
Ik vind het vreemd dat de BIOS ze wel ziet maar niet in de bootvolgorde.
Alvast bedankt.