Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivos87
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-09-2024
Beste Tweakers,

Ik heb een tijdje geleden een laptop gekocht:

ASUS Vivobook S510UA (exacte volgcode weet ik niet uit mijn hoofd), nu heb ik sinds gisteren eindelijk mijn Asus universal dock binnen.

Alles mooi aangesloten, USB werkte perfect, internet ook.

Helaas geen beeld en geen stroom via het dockingstation naar de laptop.
Beetje jammer want dat is precies waar ik het voor gekocht heb...

Kan iemand mij vertellen of ik nog ergens iets in moet stellen of dat ik gewoon echt iets verkeerds gekocht heb?

Groeten ivo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflzor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-09 12:30
Als ik de pricewatch mag geloven dan zou de Asus Universal Dock een stroomdooslusfunctie hebben, wat dus inhoudt dat je via je docking station je apparaat kunt opladen. Ik vermoed dat de universal dock dan wel zelf aan de netstroom moet zitten of opgeladen moet zijn (ik weet niet of dat er een batterij in de dock zit).

pricewatch: Asus Universal Dock

Het ASUS Universal Dock laat u onderweg al uw favoriete accessoires gebruiken. Het biedt aansluitingen voor een bedraad netwerk en meerdere schermen, en is voorzien van HDMI, RJ-45 en extra USB-poorten. Het biedt ook een stroomdoorlusfunctie die uw apparaat van stroom voorziet tijdens het opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivos87
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-09-2024
Dankjewel voor je antwoord, dat klopt. Ik heb het dockingstation aan de netstroom zitten maar de laptop erkent dit niet.

"opgelost"
Njah niet echt maar probleem gevonden.
Net een e-mail van ASUS met de mededeling dat de USB-C poort van mijn laptop geen video en of stroom ondersteund en alleen data.

Dus morgen maar de laptop en dockingstation inpakken met de kassabonnen naar de winkel die beweerde dat dit wel ging... Heel specifiek naar gevraagd...

[ Voor 58% gewijzigd door ivos87 op 08-06-2018 13:09 ]