Baspijp werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• leuf
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik word er dus helemaal getikt van.

Ik heb achterin mijn kofferbak een Caliber baspijpje liggen, super relaxed komt een prima bas uit, en ik ben eigenlijk heel tevreden over het geluid wat uit het geheel komt.

Maar nu komt het, super irritant, maar soms doet het ding het gewoon spontaan nog maar even voor de helft. Heel klein beetje bas komt er nog maar uit, en verder is het net of ie af en toe een beetje meeroggelt.
Is dat ding nou gewoon kapot en moet ik ermee terug gaan of moet ik het ergens anders in zoeken?

Even ter info: De plus van de baspijp zit rechtstreeks op de plus van mijn accu en de min zit aangesloten op een bout die uit het achterscherm komt zetten, zou dus in orde moeten zijn. Bekabeling zijn originele Caliber kabels, zou dus ook ok moeten zijn lijkt me.

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Waarschijnlijk toch ergens een los contact of zo

offtopic:
Wie neemt er nou in hemelsnaam een baspijp...?! Ben je anti Hi-fi of zo, een los woofertje met kistje geeft al veel betere resultaten dan een boompijp..

• leuf
  • Niet online
Op dinsdag 17 juli 2001 00:30 schreef Wekkel het volgende:
Waarschijnlijk toch ergens een los contact of zo

offtopic:
Wie neemt er nou in hemelsnaam een baspijp...?! Ben je anti Hi-fi of zo, een los woofertje met kistje geeft al veel betere resultaten dan een boompijp..
Ja, ik ben anti HiFi en zoals ik al zei vind ik het prima klinken. Hoefde niet teveel te kosten en dit was lekker makkelijk, heb me er overigens ook totaal niet veel in verdiept...

Maar goed , verder ontopic, moet ik het zoeken in het niet goed zitten van de plus of van de min?? Ook als ik gewoon stil sta bij een stoplicht kapt ie er soms mee, en gaat ie het ook weer moet het grootste gemak ineens doen... geen touw aan vast te knopen...

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op dinsdag 17 juli 2001 00:31 schreef leuf het volgende:

[..]

Ja, ik ben anti HiFi en zoals ik al zei vind ik het prima klinken. Hoefde niet teveel te kosten en dit was lekker makkelijk, heb me er overigens ook totaal niet veel in verdiept...

Maar goed , verder ontopic, moet ik het zoeken in het niet goed zitten van de plus of van de min?? Ook als ik gewoon stil sta bij een stoplicht kapt ie er soms mee, en gaat ie het ook weer moet het grootste gemak ineens doen... geen touw aan vast te knopen...
Kan het zijn dat ie te zwaar belast wordt en daardoor in de beveiliging schiet...

Suc6

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• leuf
  • Niet online
Nee, heb niet het idee dat ie te zwaar belast wordt, maar ik had er eigenlijk nog niet zo over nagedacht, ik zal es met de muziek niet al te hard een stukkie rijden, kijken of ie het dan blijft doen jah of nee.
Mocht het zo zijn dat ie te zwaar belast wordt, kan het dan ook aan de cdspeler liggen? deze is namelijk al best oud....

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:50
Als je andere speakers het verder wel goed doen dan ligt het niet daaraan iig.

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Misschien is de uitgang van de sub (als je die hebt) die op je autoradio zit wel niet helemaal lekker.

Heb je meteen een excuus om voor een AutoMP3speler te gaan! :+

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem bij mij was het de schakeldraad.

Verwijderd

Als je van dat soort wazige dingen krijgt ligt het vaak aan de massa!

Vertrouw niet op die bout die uit je chassis komt maar trekt gewoon een stevige kabel van je accu door naar je baspijp!
Als dat het niet is.... misschien dat je baspijp zich uitschakelt als ie even geen signaal krijgt (heb ik nl bij mijn "huiskamer" subwoofer)

suc6

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Een kabel doortrekken van je accu naar de minpool van je baspijp is niet echt verstandig. De kans op storing wordt daarmee groter en bij goede bevestiging van de min achterin hoef je niet te twijfelen aan de minbevestiging.
Pagina: 1