Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 761213

Topicstarter
Vraag
Hi guys. Ik heb de Trust Vigor 5.1 aangeschaft voor films (chromecast) en de playstation 4. Ik dacht namelijk dat ik deze ook wel aan mijn TV kon aansluiten. Echter zie ik nu dat er 3 aux kabeltjes in de computer moet (in mijn geval TV), en mijn TV heeft dus niet zo'n aansluiting. Mijn vraag is, hoe kan ik deze speakers alsnog aansluiten aan mijn TV zonder dat ik het surround sound verlies?

Ik ben wel op zoek naar iets wat niet te duur is (liever een paar tientjes, max 40 en niet duurder).

Foto van de audio output van TV: https://ibb.co/mRnhV8

Hardware
Philips flat TV
Playstation 4
Trust Vigor 5.1
Chromecast

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb nog niks geprobeerd omdat ik geen verstand heb van audio aparatuur en ik niks kapot wil maken. Wel heb ik gevonden dat het met een Logitech Game Console Audio Adapter 5.1 zou kunnen, maar deze kan ik nergens meer vinden.

Ook zag ik dat Digitale Audio Decoder 5.1 Audio Gear zou helpen. Echter kan ik deze alleen vinden via webshops uit China en ik koop liever vanuit Nederland.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Beste antwoord (via Anoniem: 761213 op 08-06-2018 19:11)

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-05 12:12
Als de enige uitgangen op de TV zijn zoals op de foto ga je nooit 5.1 krijgen.
De uitgangen (cinch) en de koptelefoon uitgang zijn beide stereo.
Met deze uitgangen zal je dus maximaal 2.1 geluid krijgen.

Waarschijnlijk zijn de 2 cinch connectoren ook geen audio uit, maar Audio ingangen.
Dan blijft alleen de koptelefoon uitgang nog over.

Als de TV ook nog beschikt over een optische uitgang is het wellicht mogelijk met een converter.
Kijk dan wel na of de optische uitgang van de TV 5.1 ondersteund, er zijn ook veel tv's die max 2.0 uit sturen.

[ Voor 14% gewijzigd door Equazor_ op 08-06-2018 11:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-05 12:12

Waarschijnlijk zijn de 2 cinch connectoren ook geen audio uit, maar Audio ingangen.

Als de TV ook nog beschikt over een optische uitgang is het wellicht mogelijk met een converter.
Kijk dan wel na of de optische uitgang van de TV 5.1 ondersteund, er zijn ook veel tv's die max 2.0 uit sturen.

[ Voor 14% gewijzigd door Equazor_ op 08-06-2018 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Equazor_ schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:21:

Helaas, dan moet ik de speakers maar retourneren :( die 2 ingangen zijn wel uitgangen. Er naast bij de HDMI's zitten de audio in. Thanks voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:04

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 761213 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 19:10:
[...]
Helaas, dan moet ik de speakers maar retourneren :( die 2 ingangen zijn wel uitgangen. Er naast bij de HDMI's zitten de audio in. Thanks voor je reactie!
Doen dan eens een typenummer of een foto van alle aansluitingen. Ik neig er ook naar te zeggen dat de twee RCA op jouw foto ingangen zijn. Veelal worden die gecombineerd met de Composiet IN dan wel S-Video IN die er naast zitten. De 3,5 mm jack hoofdtelefoon is inderdaad wel een uitgang.

Al gaat het voor je budget denk ik sowieso niet werken. Ten eerste moet je er al zeker van zijn dat de TV ook daadwerkelijk Dolby Digital dan wel DTS 5.1 uitstuurt over een eventuele uitgang. Surround LPCM kan namelijk bijvoorbeeld al niet over S/PDIF. Om dan een officiële 5.1 DAC te vinden wordt lastig voor je budget. Misschien een Chinees exemplaar...

Dus moraal van het verhaal. Al zou je een set hebben die wel één op één met de TV verbonden kan worden dan nog ben je niet verzekerd van surround geluid. Al je daar zeker van wilt zijn sluit je de bron (dus de PS4) direct aan op de speaker set.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FeaR schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 19:36:
[...]

Doen dan eens een typenummer of een foto van alle aansluitingen. Ik neig er ook naar te zeggen dat de twee RCA op jouw foto ingangen zijn. Veelal worden die gecombineerd met de Composiet IN dan wel S-Video IN die er naast zitten. De 3,5 mm jack hoofdtelefoon is inderdaad wel een uitgang.

Al gaat het voor je budget denk ik sowieso niet werken. Ten eerste moet je er al zeker van zijn dat de TV ook daadwerkelijk Dolby Digital dan wel DTS 5.1 uitstuurt over een eventuele uitgang. Surround LPCM kan namelijk bijvoorbeeld al niet over S/PDIF. Om dan een officiële 5.1 DAC te vinden wordt lastig voor je budget. Misschien een Chinees exemplaar...

Dus moraal van het verhaal. Al zou je een set hebben die wel één op één met de TV verbonden kan worden dan nog ben je niet verzekerd van surround geluid. Al je daar zeker van wilt zijn sluit je de bron (dus de PS4) direct aan op de speaker set.
Dit is mijn tv. Een oud ding en ik zie ook geen Dolby Digital staan bij Geluid. Meh!

Hoe zou ik die speakerset aan mijn PS4 kunnen aansluiten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:00

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat is je totale budget, inclusief speakers om surroundgeluid te verwezenlijken?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1