Waarom lost Coolblue mijn logistieke problemen niet op?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.989 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_123
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-02-2019
Ik had een bestelling geplaatst bij Coolblue, ik had hierbij een afleveradres gebruikt welke verkeerd was (Enschede ipv ergens in Utrecht). Mijn fout, ik dus bellen.

Na lang wachten, krijg ik een dame aan de lijn die mij verteld dat ik dit afleveradres zelf kan veranderen. Dit kon ik dus niet, ik de volgende dag weer bellen (weer lang wachten), krijg ik een dame aan de lijn die mij verteld dat zij de order zal annuleren en ik me nergens druk over hoef te maken, want de order zal niet worden afgeleverd. Dit kan ook niet want deze mensen op dit afleveradres zijn op vakantie.
Na twee dagen kijk ik bij order historie op website van Coolblue en zie order status 'afgeleverd'. Ik weer bellen, weer lang wachten, krijg ik wederom de garantie dat ik mijn geld terug krijg en dat de order is geannuleerd.
De volgende dag krijg ik retourlabels opgestuurd in mijn email. Ik weer bellen, wederom lang wachten, word 20 minuten in hold gezet. Krijg vervolgens van de dame te horen dat pakketje WEL is afgeleverd en dat het vanaf nu mijn verantwoordelijkheid is. Ik moet al de buren van mijn schoonouders maar gaan bellen of pakketje daar ligt en of zij dat retour willen sturen. Ik zeg (beleefd) dat ik het hier niet mee eens bent, Coolblue gooit vervolgens maar hoorn op de haak......

Mijn vraag,
ik heb nergens getekend voor het mogen afleveren bij buren. Ik heb meerdere pogingen gedaan om te voorkomen dat pakket wordt afgeleverd. Ik vind dat Coolblue verantwoordelijk is voor het terug halen van dit pakketje. Ik overweeg zelfs mijn rechtsbijstand verzekering hiervoor in te schakelen.
Is Coolblue de enige die haar verantwoordelijkheid ontloopt ? Hoe zit dit juridisch? Zijn er meer mensen die moe worden van de arrogante medewerksters en onjuiste adviezen van Coolblue?

Grt,
Paul_W

Alle reacties

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:53

GforceNL

Out of memory....

Het begint er al mee dat je zelf het verkeerde adres opgegeven hebt, iets waar je Coolblue moeilijk verantwoordelijk voor kunt houden.

IPV hier te stampvoeten, zou je inderdaad zoals Coolblue voorstelt, even langs dat adres rijden. Dan heb je gelijk je bestelling en hoef je niet nogmaals te bestellen en/of retour te sturen. Als dat te ver weg is voor je, begrijp ik niet waarom je überhaupt dat adres gebruikt hebt. Misschien niet goed opgelet tijdens het bestel proces?

Waarom heb je de order niet online geannuleerd ipv telefonisch? Gaat sneller en je hebt direct bewijs in je mail van annulering. Heb Coolblue eigenlijk nooit telefonisch nodig gehad.

Daarnaast kun je nog:

Mailen
Appen
Facebook
Twitter

Gaan allemaal erg snel en je hebt iets zwart op wit.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:57
Je gaat nogal kort door de bocht. Je pretendeert dat coolblue een structureel logistiek probleem heeft terwijl ze duizenden pakketten per dag naar tevredenheid bezorgen. Daarnaast is het bezorgen bij de buren de normale gang van zaken. Je kan de topictitel beter veranderen naar "waarom let ik niet op als ik een adres invoer"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
GforceNL schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 08:33:
Het begint er al mee dat je zelf het verkeerde adres opgegeven hebt, iets waar je Coolblue moeilijk verantwoordelijk voor kunt houden.

IPV hier te stampvoeten, zou je inderdaad zoals Coolblue voorstelt, even langs dat adres rijden. Dan heb je gelijk je bestelling en hoef je niet nogmaals te bestellen en/of retour te sturen. Als dat te ver weg is voor je, begrijp ik niet waarom je überhaupt dat adres gebruikt hebt. Misschien niet goed opgelet tijdens het bestel proces?

Waarom heb je de order niet online geannuleerd ipv telefonisch? Gaat sneller en je hebt direct bewijs in je mail van annulering. Heb Coolblue eigenlijk nooit telefonisch nodig gehad.

Daarnaast kun je nog:

Mailen
Appen
Facebook
Twitter

Hoewel ik het met je eens ben dat TS beter zelf online had kunnen annuleren vind ik de service van CB idioot. Als die telefonishc toezeggen dat iets geannuleerd is dan moet dat ook zo zijn. Net zoals dat als ze zeggen dat je zelf iets online kan regelen dat dat ook echt zo moet zijn. Als de klantenservice mij meemaals verkeerd voorlicht dan zou ik ook boos zijn.

Advies aan TS:
Was het een pakker waarvoor handtekening nodig was? Zo ja vraag om bewijs van die handtekening en als ze dat niet kunnen leveren kan je je geld terug vragen want je hebt het pakket nooit ontvangen.

Was geen handtekening nodig? Beslis zelf of je naar het adres toe gaat of dat je wacht tot je daar weer eens n de buurt bent. Dien in ieder geval een klacht in bij de thuiswinkelwaarborg over de leugens van de klantenservice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:31

Croga

The Unreasonable Man

Heel eenvoudig;

Zolang jij de spullen niet in handen hebt is het de verantwoordelijkheid van Coolblue. Als ze geen handtekening van jou kunnen laten zien moeten ze gewoon leveren of ontbinden.
Dat gezegd hebbende; de handtekeningen op de handhelds van PostNL (of willekeurig welke vervoerder) zijn niet afdoende. Die zijn dusdanig onleesbaar dat ze niet gezien kunnen worden als bewijs van aflevering.

Ofwel: Vertel ze dat ze een redelijke termijn krijgen om alsnog te leveren (richtlijn is binnen 30 dagen na bestellen) en anders ontbindt je de order.
GforceNL schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 08:33:
En daarna heeft TS aangegeven dat hij het op een ander adres wilde hebben. Dat zegt Coolblue toe. Dus wel degelijk iets waar je ze verantwoordelijk voor kunt houden.
Daarnaast kun je nog:
Mailen
Appen
Facebook
Twitter
Een hele berg voorstellen die allemaal neer komen op "Coolblue heeft een probleem, waarom los jij dat niet op voor ze?".
Hoewel dit wel lekker pragmatisch is, zijn we het nu wel heel erg aan het afschuiven.

Ik heb op dit moment iets soortgelijks aan de hand; heb een pakket besteld op een adres in Den Haag, af laten leveren op een dag dat ik zeker wist dat ik thuis zou zijn. Pakket is niet bij mij afgeleverd, vervoerder beweert het bij de buren geleverd te hebben ondanks dat een handtekening vereist was. Ik ben die zelfde week nog verhuist naar Helmond, heb dit gemeld en het bedrijf weigert enige medewerking.... Dan maar ontbinden.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Top topic. Ik maak een fout en houd de webshop daarvoor aansprakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul_123 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 08:29:
Ik had een bestelling geplaatst bij Coolblue, ik had hierbij een afleveradres gebruikt welke verkeerd was (Enschede ipv ergens in Utrecht). Mijn fout, ik dus bellen.

Na lang wachten, krijg ik een dame aan de lijn die mij verteld dat ik dit afleveradres zelf kan veranderen. Dit kon ik dus niet, ik de volgende dag weer bellen (weer lang wachten), krijg ik een dame aan de lijn die mij verteld dat zij de order zal annuleren en ik me nergens druk over hoef te maken, want de order zal niet worden afgeleverd. Dit kan ook niet want deze mensen op dit afleveradres zijn op vakantie.
Na twee dagen kijk ik bij order historie op website van Coolblue en zie order status 'afgeleverd'. Ik weer bellen, weer lang wachten, krijg ik wederom de garantie dat ik mijn geld terug krijg en dat de order is geannuleerd.
De volgende dag krijg ik retourlabels opgestuurd in mijn email. Ik weer bellen, wederom lang wachten, word 20 minuten in hold gezet. Krijg vervolgens van de dame te horen dat pakketje WEL is afgeleverd en dat het vanaf nu mijn verantwoordelijkheid is. Ik moet al de buren van mijn schoonouders maar gaan bellen of pakketje daar ligt en of zij dat retour willen sturen. Ik zeg (beleefd) dat ik het hier niet mee eens bent, Coolblue gooit vervolgens maar hoorn op de haak......

Mijn vraag,
ik heb nergens getekend voor het mogen afleveren bij buren. Ik heb meerdere pogingen gedaan om te voorkomen dat pakket wordt afgeleverd. Ik vind dat Coolblue verantwoordelijk is voor het terug halen van dit pakketje. Ik overweeg zelfs mijn rechtsbijstand verzekering hiervoor in te schakelen.
Is Coolblue de enige die haar verantwoordelijkheid ontloopt ? Hoe zit dit juridisch? Zijn er meer mensen die moe worden van de arrogante medewerksters en onjuiste adviezen van Coolblue?

Grt,
Paul_W
Ik heb ook precies hetzelfde gehad bij CoolBlue. Probleem ligt aan de telefonisten die doen alles verkeerd. Het zijn 20 jarige studentjes die alles verkeerd doorgeven.

Ik ga voor de zekerheid altijd 3 keer achter elkaar bellen en navragen. En ik eis bevestiging per mail van hun actie.

Het is koppijn maar uiteindelijk krijg je je product of je geld terug. Ze lossen het wel op. Bij de klachtenpersoon/afdeling hadden ze me goed verder geholpen. Ik koop voortaan verder bij CoolBlue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:41
Na lang wachten, krijg ik een dame aan de lijn die mij verteld dat ik dit afleveradres zelf kan veranderen. Dit kon ik dus niet, ik de volgende dag weer bellen (weer lang wachten), krijg ik een dame aan de lijn die mij verteld dat zij de order zal annuleren en ik me nergens druk over hoef te maken, want de order zal niet worden afgeleverd.
Hoe kan Coolblue nou een order annuleren die al bij de bezorger in de bus ligt? Dat je het verkeerde adres hebt opgegeven is toch echt je eigen probleem, een van de vereisten als klant is betalen en de juiste gegevens aanleveren.

Dat het bij de buren is afgeleverd is geen probleem hier. Coolblue staat dat toe, dit staat ook op de website. Bij de buren kun je het ophalen, en als de buurman zegt dat hij het niet heeft, dan is het aan Coolblue om PostNL ter verantwoording te roepen waar het pakketje gebleven is. Of aangifte te doen van verduistering.

Tot zover hebben Coolblue en PostNL gedaan wat er moest gebeuren volgens de overeenkomst. Het pakket afleveren op (of naast) het verzendadres.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Misschien heeft de klantenservice de order ook wel echt geannuleerd, maar een van de nadelen van de snelle levering van coolblue is dat het voor je het weet al gepicked is en in de container staat voor verzending. Dan gaat men in het magazijn geen 80 rolcontainers doorzoeken en uitpakken om jouw pakketje er uit te vissen.

Verder vind ik dat een titelfix minstens op zijn plaats is, dat jij een adres verkeerd invoert wil niet zeggen dat Coolblue structurele logistieke problemen heeft (ik zelf heb nog geen enkel probleem met ze gehad)

Dit lijkt meer een kort-pittig "ik ga klagen op facebook"-topic

[ Voor 6% gewijzigd door ImNotnoa op 08-06-2018 09:04 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:43
Ik kan het nog sterker vertellen, maar dan moet ik liegen.

Toegegeven is het onhandig dat er telefonisch wordt bevestigd dat er geannuleerd is. Maar met een klein beetje inzicht in een logistieke keten is het ergens natuurlijk begrijpelijk dat het vrij vlot na bestellen al niet meer mogelijk is.

Ik heb toevallig tot 2x toe mijn oude adres opgegeven bij ze met het bestellen van dingen als een koelkast, oven, vaatwasser. En tot 2x toe was het wijzigen van het adres geen probleem. (Kleine randvoorwaarde is wél dat ik in de zelfde woonplaats ben blijven wonen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Allereerst als reactie op alle mensen die zeggen dat de TS 'fout' zit:
NEE, overal worden fouten gemaakt en Coolblue moet gewoon actief mee werken om die fouten op te lossen. Als de TS continu probeert het op te lossen en Coolblue levert toch uit, dan zit Coolblue gewoon fout.

Oppikken van het pakketje klinkt als de makkelijke oplossing, maar dan moet de TS wel mobiel zijn en de schoonouders niet 3 maanden op vakantie etc. etc.
En het is ook nog eens niet het antwoord op de vraag.
Is Coolblue de enige die haar verantwoordelijkheid ontloopt ?
Bijna alle logistiek is 'gecontroleerde chaos' en overal in het proces worden aannames gedaan om het zo snel mogelijk te laten verlopen. Het is goedkoper om af en toe een fout te hebben en die daarna op te lossen, dan daadwerkelijk te controleren dat het niet fout gaat.

Dus voorraadverschillen, verkeerde producten gepakt, verzendingen die zoek raken, beschadigen, ...
En laat IT systemen nou net niet heel lekker werken met situaties die niet zwart/wit zijn.

Dus jouw 'rant' is terecht en Coolblue zal gewoon zijn schouders ophalen. 'Worst case' maken ze wat kosten, maar dat is goedkoper dan dit probleem goed te fixen.
Een goede fix is bijvoorbeeld een 'exit scan' van een pakket met de mogelijkheid om dan het pakket terug te halen. Dan kun je op het laatste moment nog de verzending annuleren. Zodra de pakketdienst het pakket heeft is er weinig meer dat je kunt doen bij de goedkopere verzendingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:10
Verwijderd schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 08:59:
[...]

Ik heb ook precies hetzelfde gehad bij CoolBlue. Probleem ligt aan de telefonisten die doen alles verkeerd. Het zijn 20 jarige studentjes die alles verkeerd doorgeven.
Overdrijven is ook een vak. Er zijn weinig bedrijven die haar support en aftersales zo goed voor elkaar hebben als Coolblue getuige de review scores en prijzen die ze hier voor winnen. Persoonlijk heb ik enkel en alleen uitstekende ervaring met Coolblue.

On-topic: je komt er 2 dagen later achter dat het pakket alsnog wel verstuurd is naar het foutieve adres? Had je niet zelf al het pakket verwacht op het juiste adres?

Oh, en zoals eerder genoemd, pas de titel even aan. Dit heeft weinig met logistiek te maken, maar met mis-communicatie van beide kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
TheGhostInc schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:08:
Allereerst als reactie op alle mensen die zeggen dat de TS 'fout' zit:
NEE, overal worden fouten gemaakt en Coolblue moet gewoon actief mee werken om die fouten op te lossen. Als de TS continu probeert het op te lossen en Coolblue levert toch uit, dan zit Coolblue gewoon fout.
Na lang wachten, krijg ik een dame aan de lijn die mij verteld dat ik dit afleveradres zelf kan veranderen. Dit kon ik dus niet, ik de volgende dag weer bellen (weer lang wachten), krijg ik een dame aan de lijn die mij verteld dat zij de order zal annuleren en ik me nergens druk over hoef te maken
Coolblue belooft de volgende dag te leveren, dus TS wacht een dag met opnieuw bellen (Coolblue is tot 23:59 bereikbaar)

Dan is het toch niet héél gek dat het pakketje al lang en breed bij de bezorger in de bus ligt?

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Ik was altijd vol lof over Coolblue, maar de laatste weken laten ze echt wel flinke steken vallen. Er gaat wel degelijk iets niet helemaal goed daar momenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• osseh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 22:52
Volgens mij vergeten de meeste mensen hier dat zodra een pakketje aan een vervoerder is gegeven Coolblue zelf niet zo veel meer kan doen om het adres aan te passen. Zoals aangegeven kan je zelf tot een bepaald tijdstip online het adres nog aanpassen maar daarna is het maar afwachten welke vervoerder iets heeft.

Het annuleren zoals de medewerker het noemt houdt in dat is doorgegeven aan PostNL dat dit pakket toch weer retour moet worden gebracht. Helaas houd dit dan vaak wel in dat CB eerst een bevestiging wil van PostNL dat dit pakket nog bij hen is. (ivm fraude).

Aangezien TS hier de fout heeft gemaakt een pakket naar het verkeerde adres op te laten sturen vind ik het nogal makkelijker dat hij per direct een nieuwe verwacht. Ik vind het persoonlijk niet echt raar dat CB eerst bevestiging wil dat ze het pakket nog hebben voordat er een nieuwe verstuurd word.

Misschien is het ook handig om te beseffen dat de meeste van deze processen geautomatiseerd zijn. Dus dat jij retourlabels hebt gekregen is puur omdat in het systeem moet worden doorgegeven dat er een pakket terugkomt. En dus volgen er automatisch wat mailtjes met labels etc.

TLDR: Heb gewoon wat geduld, geef CB een dag of 2 de tijd om rustig het pakketje terug te halen en vervolgens komt de nieuwe er vanzelf wel weer aan.

Edit: Typo's

P.S.: Heel typisch dat dit de eerste post van TS ooit op Tweakers is. Mocht je ze graag willen bereiken via social media: Ga gewoon naar Facebook of Twitter, hier ga je niet zo veel bereiken.

[ Voor 7% gewijzigd door osseh op 08-06-2018 09:21 ]

R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:13
kipusoep schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:12:
Ik was altijd vol lof over Coolblue, maar de laatste weken laten ze echt wel flinke steken vallen. Er gaat wel degelijk iets niet helemaal goed daar momenteel.
Ja ze nemen iets teveel hooi op hun vork. Ze willen te veel te snel, en soms gaat het goed en soms fout.

Ontopic: Ik zou vragen om de call recordings. Als de medewerker zegt: "er is niks aan de hand je krijgt je geld terug" dan moet ze dat ook doen namens coolblue. Afspraak is afspraak. Maar als er gezegd wordt je krijgt je geld terug als je pakket retour stuurt dan is het een ander verhaal.

Wat ik ook raar vind is dat je van coolblue-postnl ook mailtjes krijgt dat je pakket onderweg is verzonden is. Dan gaat er bij jou toch een belletje rinkelen van hey er klopt iets niet. En je krijgt sowieso een mail met je pakket is verzonden en je factuur. Dan denk jij van huh verzonden dat wat toch geannuleerd. En als een order geannuleerd is krijg je hiervan bevestiging.

Ik vind dat er teveel gewezen wordt naar coolblue. En dat de TS iets proactiever had mogen reageren. Het is goed dat consumenten beschermd worden in Nederland. Maar ik vindt dat dit soort dingen eigen verantwoording zijn als je zelf niet proactief genoeg bent.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:51
[b][message=55456737,noline] Zijn er meer mensen die moe worden van de arrogante medewerksters en onjuiste adviezen van Coolblue?

Grt,
Paul_W
Nee, wat mij betreft zijn ze het beste "online" retailbedrijf van NL. Qua service, kennis en klantvriendelijkheid.

enige reden om niet bij ze te bestellen is als iets elders extreem goedkoper is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TT veranderen naar Waarom lost Coolblue mijn problemen niet op ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
osseh schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:14:

P.S.: Heel typisch dat dit de eerste post van TS ooit op Tweakers is. Mocht je ze graag willen bereiken via social media: Ga gewoon naar Facebook of Twitter, hier ga je niet zo veel bereiken.
Dit,

TS zal waarschijnlijk ook niet meer reageren hier, die is al 4 of 5 websites verder om het verhaaltje daar ook te plempen.

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:20
kipusoep schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:12:
Vertel? Coolblue heeft tot nu toe de beste klantenservice die ik ooit heb meegemaakt en hun logistics zit ook goed in elkaar en is de laatste tijd alleen maar beter geworden. Dat er zo nu en dan wat four gaat kan altijd maar structureel?

Edit: coolblue doet iets meer dan 20.000 order per dag ik denk dat er nog geen 1% fout gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door HKLM_ op 08-06-2018 09:28 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CoolBlue is perfect in mijn mening. Behalve als je gaat bellen de 20 jarige telefonisten kunnen niks en weten niks. Of geven vaak dingen verkeerd door.

Als je telefonisch iets doorgeeft moet je 5 minuten later weer bellen en navragen of het in het systeem staat. Je moet letterlijk dubbel bellen om zeker te zijn. Dit doe ik standaard tegenwoordig bij CoolBlue.

Voor de rest ben ik tevreden over CoolBlue. Ik zal ook voortaan gewoon bij hun kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:27:
CoolBlue is perfect in mijn mening. Behalve als je gaat bellen de 20 jarige telefonisten kunnen niks en weten niks. Of geven vaak dingen verkeerd door.

Als je telefonisch iets doorgeeft moet je 5 minuten later weer bellen en navragen of het in het systeem staat. Je moet letterlijk dubbel bellen om zeker te zijn. Dit doe ik standaard tegenwoordig bij CoolBlue.

Voor de rest ben ik tevreden over CoolBlue. Ik zal ook voortaan gewoon bij hun kopen.
Waarom bellen als je kunt mailen ? Dan heb je het meteen zwart op wit en je ontvangt vaak een (automagische) bevestiging van je wijziging

Try SCE to Aux

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 16:35
Het lijkt wel alsof heel veel mensen ophouden met lezen na het stukje 'ik had het verkeerde adres ingevoerd' . Maar, mind-blow-momentje: Er komt nog een verhaal achterna.

TS geeft toe dat het zijn schuld is dat hij het adres verkeerd heeft ingevoerd. Vervolgens heeft hij contact opgenomen met de klantenservice van CB, waarbij:

1. CB aangeeft dat TS het adres zelf kan aanpassen, wat schijnbaar niet waar is;
2. CB aangeeft de order te zullen annuleren, wat schijnbaar niet gedaan is;
3. CB nogmaals (nadat de status op 'afgeleverd' staat) aangeeft de order te zullen annuleren en het geld terug te storen, wat schijnbaar niet gedaan is;
4. CB ineens de rollen omdraait, alle eerdere toezeggingen de nek omdraait en nu ineens aangeeft dat het de verantwoordelijkheid is van TS.

Ja, het is onhandig van TS dat hij een verkeerd adres invoert. Ik vind persoonlijk dat hij zijn verantwoordelijkheid neemt door direct contact op te nemen met CB om het proberen op te lossen. Vervolgens zegt CB dingen toe die niet kloppen/die ze niet nakomen. Dan vind ik het een beetje simpel om te zeggen 'eigen schuld jij hebt het adres verkeerd ingevoerd' of ' CB doet het ALTIJD GOED!!!!'

Note: Ik heb zelf bijzonder goede ervaringen met CoolBlue. Zelfs de besten maken wel eens fouten en ik vind dat dit ook best onder de aandacht gebracht mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imnoa schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:31:
[...]

Waarom bellen als je kunt mailen ? Dan heb je het meteen zwart op wit en je ontvangt vaak een (automagische) bevestiging van je wijziging
Duurt te lang, ze reageren niet snel naar mijn mening. De beloofde tijden komen ze amper na.

En per mail is het bij mij ook verkeerd gegaan. Ze begrijpen het vaak verkeerd. Of ze beloven dingen wat ze niet na kunnen komen om van je af te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44
Zowel Coolblue als Bol zijn niet feilloos, maar over het algemeen wordt het wel goed opgelost.
Eén keer gehad dat ze iets niet konden laten repareren en het er ook niet meer was (bedrijf van het item was failliet ondertussen) gaven hierop het aankoop bedrag terug als tegoedbon. Niet mee akkoord gegaan daar ze niet hadden wat wij graag wilden, ook niet van een ander merk. Geld stond zonder morren binnen enkele dagen weer op de rekening.

Verzending nog nooit problemen mee gehad eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 08:32
Daffie schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:34:

TS geeft toe dat het zijn schuld is dat hij het adres verkeerd heeft ingevoerd. Vervolgens heeft hij contact opgenomen met de klantenservice van CB, waarbij:

1. CB aangeeft dat TS het adres zelf kan aanpassen, wat schijnbaar niet waar is;
2. CB aangeeft de order te zullen annuleren, wat schijnbaar niet gedaan is;
3. CB nogmaals (nadat de status op 'afgeleverd' staat) aangeeft de order te zullen annuleren en het geld terug te storen, wat schijnbaar niet gedaan is;
4. CB ineens de rollen omdraait, alle eerdere toezeggingen de nek omdraait en nu ineens aangeeft dat het de verantwoordelijkheid is van TS.

Note: Ik heb zelf ook bijzonder goede ervaringen met CoolBlue. Zelfs de besten maken wel eens fouten en ik vind dat dit ook best onder de aandacht gebracht mag worden.
1 we nemen aan dat hij enkele minuten/uren na de besteling voor de eerste keer contact opneemt met coolblue. en hem word verteld dat hij het zelf kan aanpassen

2. dan wacht ts tot de volgende dag terwijl heel veel artiekelen de zelfde dag nog worden verstuurd. dan zou de order geanuleerd worden maar in veel gevallen is hij dan al onderweg.

dan kijkt hij 2 dagen later naar de order status en ziet dat hij afgeleverd is

je krijgt altijd een t&t code daar word niets over gezegt door ts dus het is zeker niet alleen de fout van coolblue want als je een dag wacht voor je de 2de keer beld is de kans groot dat pakket al onderweg is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:31

Croga

The Unreasonable Man

jeroen3 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:00:
Dat het bij de buren is afgeleverd is geen probleem hier. Coolblue staat dat toe, dit staat ook op de website.
Dat het op de website staat betekend nog niet dat het geen probleem is....
Wettelijk gezien verschuift de verantwoordelijkheid voor het pakket op het moment dat het pakket in handen is van degene die de overeenkomst is aan gegaan. Niet eerder. Als het pakket bij de buren is afgeleverd is Coolblue nogsteeds verantwoordelijk. Is het eigendom ook nog niet over gegaan. Pas wanneer de koper het pakket bij de buren opgehaald heeft is koper ook eigenaar.
Tot zover hebben Coolblue en PostNL gedaan wat er moest gebeuren volgens de overeenkomst. Het pakket afleveren op (of naast) het verzendadres.
PostNL heeft gedaan wat er in de overeenkomst tussen PostNL en Coolblue staat. Coolblue heeft *niet* gedaan wat er in de overeenkomst tussen TS en Coolblue staat; namelijk het product in handen van de koper brengen.

Wat er op de website staat is irrelevant. De wet zegt dat TS het pakket nog niet in handen heeft (gehad) en dus is de overeenkomst niet voldaan, is Coolblue gewoon nog eigenaar van het pakket en kan TS dus gewoon ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
hjvg schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:41:
[...]

1 we nemen aan dat hij enkele minuten/uren na de besteling voor de eerste keer contact opneemt met coolblue. en hem word verteld dat hij het zelf kan aanpassen

2. dan wacht ts tot de volgende dag terwijl heel veel artiekelen de zelfde dag nog worden verstuurd. dan zou de order geanuleerd worden maar in veel gevallen is hij dan al onderweg.

dan kijkt hij 2 dagen later naar de order status en ziet dat hij afgeleverd is

je krijgt altijd een t&t code daar word niets over gezegt door ts dus het is zeker niet alleen de fout van coolblue want als je een dag wacht voor je de 2de keer beld is de kans groot dat pakket al onderweg is
Je hebt het over 'een dag wachten', maar misschien is TS helemaal niet van 07:00 tot 23:00 in de gelegenheid om te bellen? Misschien heeft hij wel een job die hem niet toelaat om op elk moment van de dag eens lekker 20 minuten met een of andere klantenservice te bellen (schijnbaar zijn de wachttijden lang)?

Overigens heb ik ook nergens gezegd dat het alleen de schuld van CoolBlue is, maar alleen al de tegenstrijdige berichten die verstrekt worden vind ik al het noemen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Bij Bol en CB echt nooit problemen gehad met foute zendingen, adressen en ik heb er echt al heel veel besteld. En met hele grote regelmaat de order nog aangepast na bestelling, adres gewijzigd, retour gestuurd etc.

Tip voor de volgende keer: gewoon direct je bestelling annuleren en opnieuw bestellen. Niks aan de hand :). En natuurlijk beter opletten bij het invullen van je gegevens. Hoe moeilijk kan het zijn.....

[ Voor 14% gewijzigd door StealthyPeanut op 08-06-2018 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Paul_123 Al eens gedacht om rustig af te wachten, en niet bij ieder (automatisch) bericht te gaan bellen ?
Jouw gemaakte fout kan wel eens een dag of wat gaan duren. Door te bellen creer je nog meer (ruis) in het verhaal, en gaat het geoliede systeem niet van afwijken. Je had ook na de 1e afleverpoging ZELF voor een ander afleverpunt kunnen kiezen. (bijv De Primera of Jumbo vlakbij het opgegeven adres)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 08:32
Daffie schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:44:
[...]

Je hebt het over 'een dag wachten', maar misschien is TS helemaal niet van 07:00 tot 23:00 in de gelegenheid om te bellen? Misschien heeft hij wel een job die hem niet toelaat om op elk moment van de dag eens lekker 20 minuten met een of andere klantenservice te bellen (schijnbaar zijn de wachttijden lang)?
ja en dus?
het is toch de fout van ts dat hij een verkeerd adres opgeeft als het aanpassen dan in eerste instantie niet lukt neem je toch direct weer contact op op welke manier dan ook omdat anders je pakket bij verkeerde mensen terecht komt wat niet de fout van coolblue is maar van je zelf.

hij wacht nu een dag zodat vermoedelijk het pakket al onderweg is. want coolblue heeft niets meer van hem gehoord

[ Voor 7% gewijzigd door hjvg op 08-06-2018 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Imnoa schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:12:
[...]

Coolblue belooft de volgende dag te leveren, dus TS wacht een dag met opnieuw bellen (Coolblue is tot 23:59 bereikbaar)

Dan is het toch niet héél gek dat het pakketje al lang en breed bij de bezorger in de bus ligt?
De bestelling is langer onderweg geweest dan dat, anders had die dame ook niet kunnen zeggen dat ze het nog kon annuleren.

Maar in een handmatige situatie had je de bestelbon apart gelegd met een briefje 'wacht op klant'. Aangezien het IT systeem dat niet kan, is het ding al verstuurd.
HKLM_ schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:25:
[...]

Vertel? Coolblue heeft tot nu toe de beste klantenservice die ik ooit heb meegemaakt en hun logistics zit ook goed in elkaar en is de laatste tijd alleen maar beter geworden. Dat er zo nu en dan wat four gaat kan altijd maar structureel?

Edit: coolblue doet iets meer dan 20.000 order per dag ik denk dat er nog geen 1% fout gaat.
1% fout, dat is 200 fouten per dag... ik hoop echt dat ze het beter doen dan dat, want dat is onhoudbaar.
Verwijderd schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:27:

CoolBlue is perfect, maar je kunt niet van ze op aan dat ze telefonisch iets goed doen?
Dan zijn ze dus niet perfect.

Maar je geeft perfect aan wat het zwakke punt is van al die organisaties. Het zijn de bestellingen die niet standaard zijn. En als ze dat niet goed oplossen, dan wordt het te duur, dan prijzen ze zichzelf uit de markt en kunnen ze de tent sluiten.
Wat steekjes laten vallen als er wat fout gaat is nog niet het einde van de wereld, maar met jouw reactie erbij, geeft me dat weinig vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:00

paQ

(jarig!)
hjvg schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:48:
[...]

ja en dus?
het is toch de fout van ts dat hij een verkeerd adres opgeeft als het aanpassen dan in eerste instantie niet lukt neem je toch direct weer contact op op welke manier dan ook omdat anders je pakket bij verkeerde mensen terecht komt wat niet de fout van coolblue is maar van je zelf.

hij wacht nu een dag zodat vermoedelijk het pakket al onderweg is. want coolblue heeft niets meer van hem gehoord
Ik lees toch echt wat anders uit de TS, nl. dat hem tenminste 2 keer is toegezegd dat het in orde komt en dat ie zich geen zorgen hoeft te maken.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
hjvg schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:48:
[...]

ja en dus?

Dus je zegt eigenlijk dat CoolBlue een advies geeft (je kan zelf het adres online aanpassen), dat advies blijkt niet te kloppen. Maar omdat TS niet direct weer achter de telefoon kruipt om CoolBlue te wijzen op het foutieve advies, treft CoolBlue in zijn geheel geen blaam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Als hier CentralPoint of MaxICT had gestaan in plaats van Coolblue was de tendens in dit topic volstrekt anders geweest.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:10
De TS gaan we denk ik niet terugzien, zeker niet als je ziet hoe hij het zelf aangepakt heeft.
1) verkeerd adres
2) 2 dagen na een 24h levering bellen?

We hebben hier shopreviews voor dit, vandaar een slotje en een kleine titelfix.

[ Voor 6% gewijzigd door Señor Sjon op 08-06-2018 09:59 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.