Vraag

• falcofrank
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-11-2024
Hey allemaal,

Graag wil ik wat aankoop advies; welke van de twee telefoons kan ik het beste kopen:
1) Samsung Galaxy S7
2) Huawei P20 Lite

De telefoon is voor een familielid die vooral de camera en snelheid waardeert.

Gezien de S7 ouder maar oorspronkelijk duurdere klasse is dan de P20 lite zijn ze nu ongeveer zelfde prijs, maar ik weet niet hoe ik de specs kan vergelijken. Immers zijn megapixels niet representatief voor kwaliteit van camera en de processors zijn niet van hetzelfde type/fabrikant/generatie.

Kunnen jullie mij helpen?

[ Voor 15% gewijzigd door falcofrank op 08-06-2018 01:32 ]

Alle reacties

• Rickx10
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-02-2024
Hoi!

Ik heb zelf een S7 Edge. Prima toestel (helaas barst in het scherm door vallen). Ik merk wel dat het toestel een stuk trager is geworden na 1.5 jaar gebruik. Heb vandaag Android Oreo geïnstalleerd, wat wel een klein verschil maakt. Hou er rekening mee dat de S7 binnenkort weinig updates zal krijgen, is bij Samsung altijd een probleem geweest. Verder is de Camera hartstikke goed en het scherm is mooi. Ook is de IP rating een dikke plus.

Heb je ook al nagedacht over een OnePlus 6, of is dit buiten je prijsklasse? P20 Lite scoort volgens veel reviews een dikke voldoende als het over de camera gaat, alleen is het toestel niet altijd erg snel.

Misschien is de Nokia 7 plus ook een optie. Heb recensies gelezen die erg te spreken zijn over de camera. Sinds het toestel een hele kale versie van Android heeft (Android One) zal snelheid ook niet een issue zijn. Heb je direct geen last van bloatware (rotzooi van fabrikanten).

Ik hoop dat ik je zo een beetje geholpen heb!

• falcofrank
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-11-2024
Dank voor je reactie Rick.
Zou je dus zeggen datde S7 ondanks het update probleem spec-wise bster is dan de Huawei P20 Lite?

De Oneplus 6 is helaas aanzienlijk duurder. Overigens heeft hij momenteel een Oneplus One, maar de Oneplus reeks lijkt niet zo interessant meer als vroeger.

De keuze voor Huawei 20 Lite of S7 is omdat ze beiden rond de 300 euro zijn.
Rickx10 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:46:
Hoi!

Ik heb zelf een S7 Edge. Prima toestel (helaas barst in het scherm door vallen). Ik merk wel dat het toestel een stuk trager is geworden na 1.5 jaar gebruik. Heb vandaag Android Oreo geïnstalleerd, wat wel een klein verschil maakt. Hou er rekening mee dat de S7 binnenkort weinig updates zal krijgen, is bij Samsung altijd een probleem geweest. Verder is de Camera hartstikke goed en het scherm is mooi. Ook is de IP rating een dikke plus.

Heb je ook al nagedacht over een OnePlus 6, of is dit buiten je prijsklasse? P20 Lite scoort volgens veel reviews een dikke voldoende als het over de camera gaat, alleen is het toestel niet altijd erg snel.

Misschien is de Nokia 7 plus ook een optie. Heb recensies gelezen die erg te spreken zijn over de camera. Sinds het toestel een hele kale versie van Android heeft (Android One) zal snelheid ook niet een issue zijn. Heb je direct geen last van bloatware (rotzooi van fabrikanten).

Ik hoop dat ik je zo een beetje geholpen heb!