X3400h hdmi1 alwéé kapot

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramvane
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-11-2020
Heb sinds 11-04 een x3400h.

Had daarvoor een 4310. Nooit problemen mee gehad totdat de bliksem insloeg en het HDMI board overleed.
Nu ben ik de ‘trotse’ eigenaar van een 3400.

Heb deze al 1x teruggebracht naar hifi klubben omdat HDMI ingang 1 sat/CBL het niet meer deed.
Netjes een nieuwe AMP gekregen en 3 weken later zit ik weer met hetzelfde probleem, geen beeld op poort nummertje 1.
Na een hard reset werkte het weer voor een paar dagen, maar nu helemaal niks meer.
Alles gecheckt en ook een hard reset gegeven tot 2x toe, maar zonder gewenst resultaat. HDMI 1 lijkt echt dood. Heb nu de STB (horizonbox) op HDMI 2 (dvd) aangesloten en alles werkt, maar de vraag is hoe lang.

Heeft er iemand ervaring met dit probleem? Heb al verschillende searches gedaan, maar heb niks kunnen vinden...

Thanks voor jullie hulp

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bramvane schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 00:00:
.......
Had daarvoor een 4310. Nooit problemen mee gehad totdat de bliksem insloeg en het HDMI board overleed.
Nu ben ik de ‘trotse’ eigenaar van een 3400.

Heb deze al 1x teruggebracht naar hifi klubben omdat HDMI ingang 1 sat/CBL het niet meer deed.
Netjes een nieuwe AMP gekregen en 3 weken later zit ik weer met hetzelfde probleem, geen beeld op poort nummertje 1.
Na een hard reset werkte het weer voor een paar dagen, maar nu helemaal niks meer.
Alles gecheckt en ook een hard reset gegeven tot 2x toe, maar zonder gewenst resultaat. HDMI 1 lijkt echt dood. Heb nu de STB (horizonbox) op HDMI 2 (dvd) aangesloten en alles werkt, maar de vraag is hoe lang.

Heeft er iemand ervaring met dit probleem? Heb al verschillende searches gedaan, maar heb niks kunnen vinden...
Het kan toeval zijn, maar ik begrijp dat je Ziggo coax hebt liggen en al eerder problemen hebt gehad van de secundaire gevolgen van een indirecte blikseminslag.

Nu weet ik niet hoe je huis ligt tov de Ziggo verdeelkast en/of je aan de rand van zo'n gebied woont.
Wij hadden dit dus wel en iedere keer als er een onweerswolk verscheen, klapte er iets definitief uit het netwerk, meestal een geroosterde modem, netwerkkaart of router.
Of allemaal tegelijk. :+

In alle gevallen bleek de coaxiale aansluiting de boosdoener en kennelijk had Ziggo de aarde ergens totaal niet op orde.
Heb je al eens bij je buren gecheckt of die ook problemen ondervinden??

Mede om die reden naar (niet geleidend!!) glasvezel geswitcht en al deze ellende is als sneeuw voor de zon verdwenen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramvane
De eerste inslag was nagenoeg direct in t bosje naast ons huis (30m). Via de coax de horizonbox in en via de hdmi naar de 4310.

Heb de horizonbox vervangen, hdmi vervangen én de amp vervangen. Sindsdien bij het minste of geringste gerommel buiten direct de coax uitgetrokken.

Heb van de buren niks gehoord, maar die hebben dan ook allemaal ‘standaard’ apparatuur voor zover ik weet.

Waar de verdeelkast is durf ik niet te zeggen.
Woon in een nieuwbouwwijk (maart opgeleverd).

Ga me toch maar eens inlezen in de beschikbare glasvezel abo’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bramvane schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:34:
.......
Heb de horizonbox vervangen, hdmi vervangen én de amp vervangen. Sindsdien bij het minste of geringste gerommel buiten direct de coax uitgetrokken.
Inderdaad, dat ga je doen als het maar vaak genoeg gebeurt.
Heb eens 2x in 1 week gefrituurde netwerkapparatuur gehad en daar begin je snel paranoia van te worden.
Niet mee te leven dus.
Op een gegeven moment zat de coaxiale hoofdstekker er vaker níet in dan wel. :+

Gelukkig konden wij hier 'in de rimboe', net op de rand van de beschaving ook voor glasvezel kiezen.
Wat een luxe. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramvane
Maar Ziggo zou hier toch iets aan moeten kunnen doen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bramvane schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 12:21:
Maar Ziggo zou hier toch iets aan moeten kunnen doen, toch?
Je zou zeggen van wel, maar dat gebeurde hier in ieder geval niet en ik werd het wachten daarop goed zat. ;)

Ga jij hun klantenservice maar eens uitleggen dat er aan hun onfeilbare infrastructuur iets grondig mis is. :+
Dat gaat je niet lukken, want het zal eerder aan jouw bekabeling liggen en "heeft u die al eens gecontroleerd en het modem gereset??"

Dat schiet dus niet op en dat zal ook de bedoeling zijn als het vervangen van een modem een veel goedkopere workaround is.
Die natuurlijk niet werkt, maar zo rek je wel tijd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Heb je de handleiding van je receiver open geslagen, en de veiligheidsinstructies doorgenomen,?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramvane
Lip schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 12:34:
Heb je de handleiding van je receiver open geslagen, en de veiligheidsinstructies doorgenomen,?
Nee, niet echt.
Staat daar iets opzienbarends in dan?
Pagina: 1