Beste Tweakers,
Momenteel bij ik mij aan het oriënteren op zonnepanelen. Ik heb hiervoor bij diverse partijen offerte's aangevraagd en zou hier graag jullie mening over willen hebben.
Het gaat mij dan voornamelijk om kwaliteit van de aangeboden onderdelen en de onderlinge prijsverhouding.
Eventuele tips voor extra partijen om een offerte aan te vragen zijn ook welkom.
Ik ben niet heel erg thuis in de electra, ik ben dan ook opzoek naar een partij die vrijwel alles voor mij doet.
Mijn verbruik schat ik in tussen de 4000kWh en 5000kWh. Ik ben net verhuisd en heb nog geen historische data.
Foto van het dak

Zoals jullie kunnen zien hebben de buren 13 panelen op het dak. Dit komt omdat de buren naast het dakkapel nog een luchtafvoerpijp hebben. Bij mij is deze niet van toepassing. Hierdoor passen er nog 2 panelen bij. Wel zullen deze in de namiddag schaduw krijgen.
Helling
~45 graden
Schaduwsituatie
Vanaf een uur of 15:00 werpt het dakkapel een schaduw naar rechts. Zie foto.
Orientatie.
Zuid Zuid West
Legplan

Alle partijen leveren exact hetzelfde legplan. Ik verwacht dan ook dat dit de optimale indeling is.
1 of 3 fase in huis?
Helaas ben ik hier niet goed in thuis. Wat ik kan zien is het volgende:
Er hangen 2 kastjes met 40a in de meterkast met daarboven stoppen.
Een van de offerte partijen biedt een Allamat 16 ampere aan in de offerte.
Ik heb een slimme meter van het type Landis Gyr E350
Offertes
Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie.
Momenteel bij ik mij aan het oriënteren op zonnepanelen. Ik heb hiervoor bij diverse partijen offerte's aangevraagd en zou hier graag jullie mening over willen hebben.
Het gaat mij dan voornamelijk om kwaliteit van de aangeboden onderdelen en de onderlinge prijsverhouding.
Eventuele tips voor extra partijen om een offerte aan te vragen zijn ook welkom.
Ik ben niet heel erg thuis in de electra, ik ben dan ook opzoek naar een partij die vrijwel alles voor mij doet.
Mijn verbruik schat ik in tussen de 4000kWh en 5000kWh. Ik ben net verhuisd en heb nog geen historische data.
Foto van het dak

Zoals jullie kunnen zien hebben de buren 13 panelen op het dak. Dit komt omdat de buren naast het dakkapel nog een luchtafvoerpijp hebben. Bij mij is deze niet van toepassing. Hierdoor passen er nog 2 panelen bij. Wel zullen deze in de namiddag schaduw krijgen.
Helling
~45 graden
Schaduwsituatie
Vanaf een uur of 15:00 werpt het dakkapel een schaduw naar rechts. Zie foto.
Orientatie.
Zuid Zuid West
Legplan

Alle partijen leveren exact hetzelfde legplan. Ik verwacht dan ook dat dit de optimale indeling is.
1 of 3 fase in huis?
Helaas ben ik hier niet goed in thuis. Wat ik kan zien is het volgende:
Er hangen 2 kastjes met 40a in de meterkast met daarboven stoppen.
Een van de offerte partijen biedt een Allamat 16 ampere aan in de offerte.
Ik heb een slimme meter van het type Landis Gyr E350
Offertes
| Omvormer | Paneel | Optimiser | totaal inc btw | Opmerking |
| Solar Edge HD Wave 4000 | 15x Canadian Solar CS6K-295M WP | SolarEdge P300 | 6950 | Zelf voedingskabel ymvk 3x2.55mm naar de zolder brengen |
| SolarEdge SE3500 HD Wave | 15x Trina Solar 295 Wp All Black | SolarEdge P300 | 7064 | |
| Solar Edge SE 4000H HD-Wave | 15x S-Energy (Samsung) 290 Mono Percium ALL-Black | SolarEdge P300 | 6958 | |
| Solar Edge SE 4000H | 15x S-Energy (Samsung) 290 Percium All Black SN290M-10 | SolarEdge P300 | 7098 | |
| Solar Edge SE 5000H | 15x Panelen LG Neon 320 Full Black LG320N1K-A5 | SolarEdge P300 | 8456 |
Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie.
[ Voor 1% gewijzigd door Destrega op 07-06-2018 22:14 . Reden: Afbeelding resize ]