De tijd is weer aangebroken dat de energie leverancier vraagt of ik de meterstanden door wil geven. Maar natuurlijk wil ik dat. Dus ik geef afgelopen dinsdag netjes mijn meterstanden door. Binnen een paar uur een mail dat de meterstanden niet logisch zijn en of ik meterstanden nog een keer door wil geven, maar nu door middel van een foto. Ik was niet thuis dus een foto was niet mogelijk maar aangezien ik elke keer als ik de standen door geef een mail krijg dat de standen niet kloppen wilde ik nu wel eens weten waarom het dan niet zou kloppen.
Is de waarde te hoog? Te laag? Hoe komen ze erbij dat het te hoog/laag zou zijn. Een beetje meer achtergrond/context/uitleg wordt gewaardeerd. En ik ben netjes gebleven.
In het geautomatiseerde antwoord stond dat het twee weken kon duren voordat er reactie zou komen. Prima.
Nu is het donderdag en tot mijn verbazing een mailtje van die lieve energie leverancier.
'...volgende standen door voor de datum' Ik denk dat hier de datum van afgelopen dinsdag moet staan. Verkeerde copy pasta aan de kant van de energie leverancier?
Die 93474 is de stand van afgelopen dinsdag.
Ik heb inderdaad een 5 cijferig telwerk, dus als dat ding over de kop is gegaan dan zou ik 101699 kWh moeten afrekenen denk ik. Dan is 80000 kWh moeten afrekenen wel serieuze korting.
Is de waarde te hoog? Te laag? Hoe komen ze erbij dat het te hoog/laag zou zijn. Een beetje meer achtergrond/context/uitleg wordt gewaardeerd. En ik ben netjes gebleven.
In het geautomatiseerde antwoord stond dat het twee weken kon duren voordat er reactie zou komen. Prima.
Nu is het donderdag en tot mijn verbazing een mailtje van die lieve energie leverancier.
Nu ben ik niet zo slim, ik moet nog een jaar afstuderen en dan heb ik mijn master papiertje voor automotive engineering. Daar moet ik ook wel eens een sommetje berekenen. Maar niet van dit niveau dus wie kan mij helpen?Beste Derby,
Bedankt voor je bericht.
De meterstanden worden handmatig gecontroleerd (in dit geval heb ik ze zelf gecontroleerd gister). De standen die je dit jaar opgeeft zijn lager als de standen die je vorig jaar opgaf. Dat staat ook in mijn mail. Hieronder kopieer ik die info nogmaals:
Wat weten we al?
De laatst bekende meterstand(en) op bovengenoemd adres zijn van 14-6-2017 en waren voor stroom
Hoog: 91774
Nu geef je echter de volgende standen door voor de datum
Hoog: 93474
Graag ontvang ik een foto van de juiste meterstanden want anders krijg je een hele hoge afrekening van bijna 80.000 kwh omdat het systeem dan denkt dat jouw meter over de kop heen is gegaan.
'...volgende standen door voor de datum' Ik denk dat hier de datum van afgelopen dinsdag moet staan. Verkeerde copy pasta aan de kant van de energie leverancier?
Die 93474 is de stand van afgelopen dinsdag.
Ik heb inderdaad een 5 cijferig telwerk, dus als dat ding over de kop is gegaan dan zou ik 101699 kWh moeten afrekenen denk ik. Dan is 80000 kWh moeten afrekenen wel serieuze korting.
If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair